Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Procedura wymiany oleju.  
Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-09-15, 09:20   

Problem rozwiązany, robiliśmy przez cały czas kiche bo dolewaliśmy na zgaszonym.
Na zapalonym weszło jeszcze 2L oleju, i jeszcze będziemy dolewać - olej się rozgrzał do 60° .
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-15, 13:05   

Poczekaj az olej osignie 80 stopni (przy 75 otwiera sie termostat przy chlodnicy), przytrzymaj obroty na okolo 2000 przez minute, znow czekanie az olej ostygnie do 35 i ponowna dolewka.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-09-17, 16:09   

danishow napisał/a:
Poczekaj az olej osignie 80 stopni (przy 75 otwiera sie termostat przy chlodnicy), przytrzymaj obroty na okolo 2000 przez minute, znow czekanie az olej ostygnie do 35 i ponowna dolewka.


Auto pojechało na małą traskę i przy dolewce weszło jeszcze 0,5L oleju
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-09-26, 11:21   

Za chwilę będziemy wymieniać olej drugi raz wraz z filtrem.
I czy można i trzeba wykonać jeszcze jakieś czynności (odkręcić przeczyścić jakieś zawory itp itd) by już zamknąć sprawę ze skrzynią do następnej wymiany.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-11-30, 00:08   

Pogłebiłem troszkę temat, i w skrócie, nie wymieniamy oleju po 1000 KM wg opinii specjalistów, powiedzmy <jezyk2> .

Wszelkie warsztaty, które się w tym specjalizują, mają swoje wersje , lecz klaruje się z tego taka wspólna uśredniona wersja.

Oczywiście są tacy co twierdzą, że w tych skrzyniach się nie wymienia oleju tylko je remontuje, a inny bezwzględnie wymieniać przy 40 tkm.

Więc tak wyciągając średnią z informacji z warsztatów specjalizujących się w automatycznych skrzyniach wychodzi taka "średnia" odpowiedź na zagadnienie.

Stary olej z reguły jest zużyty i nie posiada swoich właściwości i zarazem powoduje osiadanie czy powstawanie osadów syfu i innych na częściach skrzyni. Nowy zalany olej ma duże właściwości płukające i wymiana przy 1000 km powoduje wylanie dobrego oleju, który nie zdąży oczyścić skrzyni i syf zostaje.
Więc zalecenie jest by drugą wymianę oleju zrobić przy 8 - 10 tyś kilometrów, gdy nowy olej trochę oczyści skrzynię i zlewając go pozbędziemy się syfu. Świeży olej ma mniej do sczyszczenia.
Gdy zlewamy po 1000 to jednak zlewamy czysty olej a syf zostanie rozpuszczony dopiero przy drugim zalaniu i zostanie w skrzyni do kolejnej wymiany.

Oczywiście wymiana zawsze z filtrem.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-11-30, 08:37   

Jaki syf zostaje po remoncie?? wymiana po 1000-2000km ma na celu wypłukanie skrzyni po remoncie a to juz nie jest jakis wielki syf.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-30, 09:23   

Ja swojej skrzyni po remoncie nie dotykalem przez 70 tys.
Przy wymianie oleju(rzeczone 70tys) oznak opikow,szlamu i innych bajerow ztwierdzono ilosc tak znikoma ze pomijalna.
Mysle ze chcec przywolania klienta do warsztatu to i ponowna kasa i dupochron czy cos nie pomineli przy montazu badz cos sie nie pojawia np wyciek
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-11-30, 09:31   

Rzecz polega na tym że to jest wymagane by utrzymac gwarancje. Na pewno nie stało by się nic bo to juz po remoncie ale niestety jest jak jest.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-12-01, 00:13   

Ale ja tu nie pisałem nigdzie o remoncie tylko o wymianie oleju :P
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-02, 08:06   

U mnie jest tak:
skrzynia po remoncie zalana swiezym olejem, nastepna wymiana po 2000km i kolejna po 15000km inaczej po gwarancji.

Natomiast samą wymiane oleju z filtrem zalecamy przynajmniej co wymiane rozrzadu czyli okolo 100kkm.
Jak ktos wymienia czesciej to ok, a te 100kkm to juz ostatni dzwonek.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 14:37   

czyli rozrzad mówisz wymieniac co 100 tys max tak ? (w d2)? ale 100 tys km lub co ile lat ? mam rozrzad CNT na wzmacnanym pasku

u mnie po remoncie skrzyni jest tak kontrola po 1000 km (głównie pod kątem wycieków) i wymiana po 5000 tys km niby dużo w porównaniu do innych firm ale nie będę sie upierał nie mam wiedzy i nie chce stracic gwarancji
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-02, 15:30   

Rozrząd co 5lat trza ale jesli ma mało nalatane to kontrola paska i jak ok rok latamy. Ja tak robiłem i po 6latach i ok 55tys pasek nadal był ładny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.