Autor |
Wiadomość |
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-12-31, 11:44
|
|
|
Ja mam ten sam problem, podejrzewam zaworki zwrotne miedzy glowicami,po prostu nie trzymaja 059103175f, bede je na dniach wymieniał. A zaczelo mi sie od tego jak wymienilem olej w silniku Castrol 10w40, wtedy niedosc ze rano zaczal klepac zanim sie rozprowadził olej wszedzie to momentalnie rozszelnił sie silnik, auto brało mi 1 litr oleju na 150km, normalnie tragedia. Sciagnalem glowice zrobilem uszelniacze(fakt były juz twarde) sciagnalem tloki i co sie okazalo wszystkie pierscienie zapieczone. Poszly nowe pierscienie, uszczelniacze, panewki i od tamtej pory zrobilem z 2,5tys km i ani grama nie wział (poza docieraniem wstepnym przez 800km na mobilu 10w40 wtedy wzial jakies 0.5 l) zalalem go valvoline 10w60. I juz nigdy wiecej castrola, duzo sie slyszało o tym oleju ale niedowierzałem bo wczesniej w passacie mialem go i bylo w miare ok. Ale teraz to przegiecie było, najlepsze ze kupilem ten olej w normalnym sklepie motoryzacyjnym ktory ma duzo klientow i spora rotacje towaru.
A to klekotanie to wlasnie podejrzewam od tych zaworkow, po prostu sa juz stare. Przebieg niby mam 217 tys ale ile w tym prawdy to nie wiem... generalnie przed wymiana oleju i remontem zrobilem z 30 tys od kwietnia do pazdziernika i było wszysko ok.
Teraz jeszcze musze delikatnie rozrzad przestawic bo mam w grupie 093 w polach 3 i 4 wartosci 9 i 2 czyli delikatnie przestawione, ale za to napinacze w glowicach wiem ze pracuja. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-12-31, 17:30
|
|
|
może napinacze zle napinają i dlatego tak masz |
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-31, 17:45
|
|
|
masz tak tylko jak dluzej postoi czy czesciej
bo u mnie w czasie dnia cisza slysze dopiero jak postoi z 24h przy odpalaniu
zobacze co bedzie jak zmienie olej |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-12-31, 19:18
|
|
|
jak postoi dluzej tak mam wiecej niz dzien i szczegolnie przy niskich temperaturach
a co do napinaczy to mimo ze zle napinaja to nie powinno z nich uchodzic cisnienie i powinny byc napelnione caly czas mimo ze bedzie przestawiony rozrzad, ot caly problem
w styczniu nie bede rozpinal rozrzadu tylko poluzuje kola i wezme je ustawie wzgledem siebie, moze sie cos przestawic lepiej, generalnie jest taki problem ze jest luz na blaszkach ustalajacych na walkach rozrzadu i ciezko to ustawic praktycznie o pol zabka mozna zle kolo ustawic.
WOgole zastanawiam sie czy ruszac ten rozrzad.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-12-31, 20:57
|
|
|
podobno to kosztuje 2 tys na głowice aby było dobrze
mam to samo
tylko u mnie sporadycznie hałasuje przy odpalaniu ale po 500 tys to norma :mrgreen: co nie ??
[ Dodano: 2012-12-31, 20:58 ]
licznikowe to 275 tys |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-31, 22:27
|
|
|
pepi napisał/a: | podobno to kosztuje 2 tys na głowice aby było dobrze
mam to samo
tylko u mnie sporadycznie hałasuje przy odpalaniu ale po 500 tys to norma :mrgreen: co nie ?? | Ponad 2tyś i siadają dzieki tzw serwisowi longlife. Po wymianie na pewno wytrzymają dłużej i polecam brac te co sa trwalsze i nie tak popularne a niewiele droższe(ebonitowo-aluminiowe)-rozwiązanie żywcem ze starego recorda niemal nie do zajechania już. (jesli chodzi o wycieranie slizgu) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-12-31, 22:37
|
|
|
lub wywalić i dać na sztywno :mrgreen: |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-31, 22:39
|
|
|
pepi napisał/a: | lub wywalić i dać na sztywno :mrgreen: | Ktos tu tez probował i niespecjalnie to takie proste jest... Koncepcja dobra ale trudna. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-01, 11:07
|
|
|
ja gdzieś czytałem jak ktoś tam kupił głowice i je zamontował i mu napinacze siadły
potem kupił nowe i coś znowu mu nie wyszło to się zdenerwował i dał na sztywno
i podobno nie odczuł pogorszenia pracy silnika
tylko sporo tego podobno co nie :-D
ps w poprzednim moim aucie była fabryczna wada że terkotało przy paleniu i niekiedy coś tam się urwało :-P
i zamienił stryjek siekierkę na kijek co nie :roll: |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-01, 11:14
|
|
|
pepi, Ostatnio mnie wciągacie w OT :mrgreen: Nie jestem sobie w stanie na teraz przypomnieć dlaczego znajomy nie zastosował tego patentu ale z tego co pamiętam to cos tam bardzo nie pasowało. No i tak na zdrowy rozum to gdyby ktos kub kilku opanowało taki patent z powodzeniem to juz wiekszośc AQF i wszystkich ktore mają te dziadostwo by na tym latało |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-01-01, 20:52
|
|
|
pepi napisał/a: | lub wywalić i dać na sztywno :mrgreen: |
Chciałbym to zobaczyć. A na poważnie to chyba nie wiecie po co są te napinacze i co się dzieje gdy nie działają. Nastawniki mają prawie wszystkie audice od roku 99 wiec to nie tylko bolączka V8 i jka by się dało to wywalić i oszukać kompa to dawno już by ksiązke o tym napisano.
Tyrkotanie na zimno przy rozruchu to pikuś, da się z tym życ . Jak zacznie stukać na ciepłym to trzeba iśc do banku po worek pieniędzy. Jak stuka to najlepiej skontrolować stan łańcucha bo się może urwać od wytarcia i wiadomo co się dzieje.
Nastawiki da się sprawdzic w bloku 090(czy zmieniają fazy rozrządu) ich max wartośc to 21 i tyle powinny osiagać przy bucie.
Sorki za OT Łukasz. Przyjedziesz to zobaczymy co boli twoją maszynke. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-01, 22:29
|
|
|
hipcio napisał/a: | Jak zacznie stukać na ciepłym to trzeba iśc do banku po worek pieniędzy. | Wystarczy niewielki plik chyba że w bilonie bierzesz Koszt od 6-kilkunastu tyś za dwie głowice w żalezności od silnika. W A8/S8 taniej bo lepszy dostep do rozrządu. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-02, 16:22
|
|
|
jak znajdę to wkleję :mrgreen:
bo u mnie myślałem że puka na ciepłym i byłem podłamany to szukałem po necie i wiem że czytałem że ktoś dał radę
a w 2,8 nie ma podobnych napinaczy ? |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-01-02, 16:44
|
|
|
pepi napisał/a: | jak znajdę to wkleję :mrgreen:
bo u mnie myślałem że puka na ciepłym i byłem podłamany to szukałem po necie i wiem że czytałem że ktoś dał radę
a w 2,8 nie ma podobnych napinaczy ? |
Nastawniki są w 2.4 2.7 2.8 i w 3.7 4.2 wszystkich co mają 5zaworów na cylinder |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-02, 16:46
|
|
|
to wiem bo mam w domu też a6 2,8 :mrgreen:
i ostatnio jak rozebrałem bo uszczelki zmieniałem to się przyglądałem że te napinacze podobne do a8
tylko jeszcze w a8 nie widziałem |
|
|
|
|
|