Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Remont silnika 4.2 ABZ  
Autor Wiadomość
johnderek 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2 I Audi A6 C7 2012r 3.0 T
Wiek: 34
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 29
Skąd: Miętkie
Wysłany: 2015-08-20, 00:44   [D2 94 4.2PB ] Remont silnika 4.2 ABZ

Witam moje V8 niestety już się wypracowało i przedostał się olej do płynu chłodniczego mam nadzieję że to tylko uszczelka pod głowicą więc przy okazji chciałbym zrobić regenerację głowic uszczelnić na nowo cały silnik i zmienić rozrząd jak i łańcuszek który bardzo było słychać,chciałbym też zmienić pierścienie na tłokach być może panewki generalnie można nazwać to kapitalnym remontem więc teraz moje pytanie brzmi... jakie części użyć jakich firm, gdzie i za jaką cenę kupić i na co zwracać uwagę przy takim remoncie??? wiem że to będzie kosztowne,ale włożyłem już w swoje auto tyle kasy że nic mnie nie zaskoczy i chce je doprowadzić do takiego stanu że będzie jeździć prawie jak nowe mam już całe zawieszenie tył nowe koszt ponad trzy tyś przód 2 tyś wszystkie nowe cewki świece i wiele innych części więc chce też żeby silnik był zdrowy i bez wycieków nie wiem czy był już taki temat ale szukałem i nic konkretnego nie ma dziękuje z góry za pomoc pozdrawiam.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-20, 05:26   

Możesz kupić nowy silnik za jedyne 10tys euro ale też napisać do MichałaWruszaka o pomoc w doborze cześci do obecnego.
Niedawno nasz forumowy kolega komponował podobny temat więc nie bedzie problemu jak masz PLNy i chęci.
O najświeższe info możesz zapytać w tym zakresie klubowicza Bugalon.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-08-20, 08:42   

Dobrze trafiles bo ja jestem w trakcie takiego remontu :)

Ogolnie to za wielkiego wyboru w czesciach nie masz. Na przyklad panewki kupisz tylko i wyłącznie w ASO i to jeszcze musisz użyć specjalnej techniki pomiarowej zeby wiedziec jakie (bo są rozdzielone grupami wymiarowymi co 5 tysięcznych milimetra, czego zwykłym mikrometrem nie pomierzysz)

Regeneracja głowic zależy od tego co będzie do zrobienia i na ile sprawny jest szlifierz. Uszczelniacze zaworowe kupuj uznanych niemieckich firm (Reinz na przyklad). Uszczelki można dawać z zamiennika ale też kupuj tylko Reinza albo Elringa. Dodatkowo musisz wiedzieć na które z tych uszczelek polozyc dodatkowo uszczelniacz w płynnej formie pomimo tego ze producent tego nie zaleca (a będzie ciekło bez tego uszczelniacza)

Wielu uszczelek nie dostaniesz w zamienniku bo ich nikt nie robi (uszczelniaczy czujnika polozenia walka/zaślepki, uszczelniaczy pokryw rozrządu umieszczonych na glowicach itp.) więc zostaje Ci tylko serwis.

Nie wiem co Ci więcej doradzić, trzeba mieć głowę na karku żeby taki remont zrobić bo producent nie przewidział mozliwości remontu tego silnika. Kazde odkręcenie korbowodów według producenta(na przyklad w celu wymiany pierscieni) powoduje według niego zniszczenie silnika (tak jest napisane w serwisówkach dla mechaników autoryzowanych stacji obsługi) Dlatego nie masz informacji z jakimi momentami dokręcać korbowody czy jak ustawiać szerokość zamków na pierścieniach (nowych) bo producent tych danych nikomu nie udostępnił

Reasumując - jeśli chcesz to zlecić pierwszemu lepszemu mechanikowi to lepiej kup słupek z innego motoru i ewentualnie zregeneruj głowice. Jeśli chcesz to zrobić sam a z mechaniką samochodowa masz tyle wspólnego ile wyczytasz z forum to radzę odpuścić bo wydasz kupę kasy i dalej będą problemy.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
johnderek 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2 I Audi A6 C7 2012r 3.0 T
Wiek: 34
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 29
Skąd: Miętkie
Wysłany: 2015-08-20, 10:17   

OK dziękuje za odpowiedz będę musiał się głęboko nad tym zastanowić,ale to już na mojej głowie pozdrawiam...:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.