Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu.  
Autor Wiadomość
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-28, 00:19   [D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu.

Panowie, czy w przedlifcie '97, 4.2 można zamontować tempomat?
Ktoś to przerabiał?
Czy wystarczy sama pompka tempomatu, zespół manetek w kolumnę kierownicy i aktywacja tempomatu w VAG-u?

Proszę o porady.
_________________
Tomek
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-28, 09:18   

Witam.
W D2 preFL(moze i FL) tempomat jest calkowicie osobnym ukladem .Wiec nie ma najmniejszego problemu z dolozeniem do auta.
Potrzebujesz .
Manetke,gruszke z mocowaniem do przepustnicy,pompke,zawor upustowy przy pedale hamulca,czujnik swiatla stop,troche wezyka ,ECU.
Najtrudniejsze w tym wszystkim to polozenie instalacji elektrycznej.
Po wszystkim nie ma potrzeby uzywania VAG do aktywacji bo po 1 jest to osobny uklad nie widoczny dla innych elementow auta, po 2 ECU nie posiada opcji komunikacji diagnostycznej
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-01, 23:36   

Czy jest ktoś z Łodzi lub okolic, kto chce mi to zmontować?
_________________
Tomek
 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-12-05, 00:47   

SenatorS8 napisał/a:
(...)
Po wszystkim nie ma potrzeby uzywania VAG do aktywacji bo po 1 jest to osobny uklad nie widoczny dla innych elementow auta, po 2 ECU nie posiada opcji komunikacji diagnostycznej


Mylisz się kolego, ECU posiada opcję diagnostyczną tempomatu, jak i jego aktywację. Tempomat zarówno w A8/S8 preFL jak i FL aktywuje się i diagnozuję na kanale 6 lub 66 sterownika silnika.

CCR_Audi A8.jpg
Plik ściągnięto 5064 raz(y) 41,51 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez kriss77 2014-12-05, 01:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-05, 01:03   

W FL tak, ale nie w preFL.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-12-05, 01:12   

gtfan napisał/a:
W FL tak, ale nie w preFL.


W FL tempomat wbudowany w ECU a w preFL jest oddzielny moduł. W moim aucie mam możliwość włączenia i wyłączenia tempomatu z poziomu VAG-a w sterowniku ECU a zatem jego aktywację lub dezaktywację. A mam preFL.
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-05, 10:49   

Mogłbyś wrzucić screen z vagcoma z diagnostyką tempomatu ze swojego auta, ale tak żeby był widoczny numer sterownika?
_________________
Four rings to rule them all
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-12-05, 12:06   

w prefl nie ma diagnostyki tempomatu.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-12-05, 14:38   

szeryfisch napisał/a:
w prefl nie ma diagnostyki tempomatu.


Dokładnie. Kiedyś chciałem sprawdzić manetkę bo myślałem że nie działała i w vagu nic nie ma.

Moduł tempomatu to hella. Srebrna pucha na podszybiu w skrzynce sterowników

Ja co roku muszę w swoim sterowniku przed zimą poprawiać luty bo nie działa tempomat (zimne luty)
_________________

 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-05, 16:41   

Nie wiem jakiego preFL masz ale w moim i kazdym opartym na ECU HELLA nie ma ani diagonstyki ani aktywacji.Nie ma kabla diagnostycznego wychodzacego z sterownika wiec niemoze byc diagostyki a reszta kabli jest tylko i wylacznie do operowania podzespolami.
Nie myle sie w tym wypadku podpisujac sie obiema rekami
 
 
gacuś 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 201
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-05, 17:34   

witam,podepnę sie pod temat bo mam taki problem,że tempomat raz działa a raz nie,ostatnio jak jechałem autostradą chciałem go włączyć i nic.po kilku próbach w końcu zaskoczył,przejechałem kilka kilometrów i sie wyłaczył,i taka sytuacja się powtarza.gdzie szukać przyczyny?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-12-06, 19:11   

gacuś napisał/a:
witam,podepnę sie pod temat bo mam taki problem,że tempomat raz działa a raz nie,ostatnio jak jechałem autostradą chciałem go włączyć i nic.po kilku próbach w końcu zaskoczył,przejechałem kilka kilometrów i sie wyłaczył,i taka sytuacja się powtarza.gdzie szukać przyczyny?

Miałem podobnie i wraca po ok 10 miesiącach ten zabieg lutowania pomaga.

http://www.a8team.pl/d2-9...a-vt6240,15.htm
_________________

 
 
kociol878 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 73
Skąd: Leśna
Wysłany: 2014-12-11, 16:41   

Mógł by ktoś powiedzieć gdzie oryginalnie jest montowany sterowni tempomatu oraz pompka?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-11, 16:44   

Sterownik w puszcze ECU na podszybiu, a pompka po drugiej stronie mocowania zbiorniczka płynu wspomagania.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-12-15, 23:01   

W necie znalazłem coś takiego:

VAG - sprawdzanie tempomatu
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.