Autor |
Wiadomość |
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2016-01-10, 22:48
|
|
|
ernesto napisał/a: | lesdud napisał/a: | Jaką normę według producenta po oznaczeniu VW.... (np. VW502.00, VW 505.01) musi spełniać olej do silnika 4,2 AHC od S8 preFL bo nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Do tej pory używayt był valvoline 5w30 ale nie jestem zadowolony
Sorry nie w tym temacie napisałem- to temat o D3 |
Nie dubluj postów, identyczny post napisałeś w tym temacie |
Sorry ale napisałem że w tym temacie pomyłkowo wstawiłem a Ty usunąłeś nie w tym temacie w którym trzeba bo usunałeś w d2 a zostawiłeś w d3 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-10, 22:59
|
|
|
Faktycznie, też i mój błąd niedopatrzenia, niech już tu zostanie. by nie dublować z racji tego, że już koledzy się wypowiedzieli. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
piter123
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 35 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-02-21, 22:32
|
|
|
dużo czytania, ale mam nadzieje żę dobrze wybrałem z racji tego że nie wie czym auto jest zalane, kupuje LM 5W40 |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-21, 22:39
|
|
|
oczywiście że bardzo dobry wybór |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-02-22, 23:15
|
|
|
dgasek napisał/a: | To i ja dorzucę swoje dwa grosze . Z racji że nie bardzo wiedziałem co lał poprzedni właściciel (podobno Mobil 5w50), a nawet jak to to i tak nie lubię mobila to siedziałem i dumałem i wydumałem Motul 300V 5w40
Zanim zmieniłem olej miałem chwilę na obserwację spalania paliwa i oleju na poprzednim i po zmianie widzę poprawę . Po dystansie mniej więcej 2tys , na pewno mniej pali oleju i to zauważalnie , spalanie paliwa to może autosugestia , ale jakby mniej. Silnik też jakoś inaczej pracuje , także będę obserwował .
Cena niestety oleju trochę słaba ale lubię swój samochód . |
Damianie, jeśli dobrze kojarzę, to w blokach pomiarowych silnika jest parametr obciążenia, pod jakim silnik pracuje. Nie miałem czasu się tym pobawić, ale przy następnej podmianie sprawdzę, jaką wartość na wolnych obrotach pokazuje przed wymianą oleju i po jego wymianie. Może to będzie jakaś mierzalna odpowiedź co do jakości oleju i oporów toczenia w silniku. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Tomek_Iran
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8 D2 360KM
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-03-02, 12:47
|
|
|
Ostatnio też miałem dylemat własnie z olejem i ocylowałem pomiędzy LM 5w40 Motulem tez 5w40 no i Valvoline MaxLife 5w40.
Z racji tego ze do tej pory poprzedni własciciel zalewał auto Castrolem 5w40( i tutaj dodam ze w moim przypadku silnik w srodku rzeczywiscie zasyfiony- nie wnikam czy to wina Castrola czy czegoś innego) wlałem płukankę LM, zalałem pozniej Valvolinem 5w40 i teraz prześmigam ze 3-4k, wypłucze jeszcze raz , zdejme i wyczyszcze miche i syf pod pokrywami i zaleje motulem albo LM. Mysle ze to najrosądniejsze wyjscie. |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-02, 15:26
|
|
|
Spotkał się ktoś z olejem np. Motulem w metalowych puszkach ? Gadałem z jednym ogarniętym mechanikiem i mówił, że to jest prawdziwy oryginalny olej a te w plastikowych bańkach to dobre podróby... Prawda to ? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-03-02, 15:28
|
|
|
W metalowych puszkach sprzedawany jest Motul 300V , ale te w plastikowych normalnych są też orginalne - ważne tylko by kupować z pewnego żródła |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-03-03, 08:18
|
|
|
Ja zalewam tego 300V już dwie wymiany i jest git W FR dwie litry tego cuda (taką mają pojemność metalowe bańki) kosztuje 38€.Ile to kosztuje w PL? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-04, 12:34
|
|
|
Ja mam Valvoline od ostatniego serwisu... ewidentnie poprawila sie kultura pracy silnika, chodzi on jakby lagodniej, delikatniej, plynniej. Olej polecil Marek z SMP, sam zasugerowal czy zauwaze roznice. Roznica jest i to spora. Polecam! |
|
|
|
|
soldier
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 52 Skąd: Dziwnów
|
Wysłany: 2016-04-14, 08:49
|
|
|
Witam
Szykuje mi sie wymiana oleju i chcialbym sie poradzic fachowcow. Nam silnik 2.8 AMX i podobno byl zalany motul 5w30. Z tego co zauwazylem to bierze trochę oleju. Przez 1500 km poziom oleju spadl z polowy miarki do minimum. Powiedzcie czy moge zalac valvoline 5w40 maxlife bo ma dosc dobre opinie. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-04-14, 09:54
|
|
|
chcialem ci polecic syntetycznyolej LM 0w40 no ale przy tej konsumpcji to bankrucja cie czeka, to co chcesz kupic olejem syntetycznym nie jest ale rozumiem ze wiesz otym
wychodziloby ze litra łyka przy 15000 km = 5 L przy co blisko wskazuje na 2 zmiany oleju o ile kojarze to niecale 6 l wchodzi do twojego silnika ...
proponowalbym wyplukac silnik i uwolnic pierscienie z nagaru to pierwszy krok do zmniejszenia zuzycia oleju ..
obadaj czy gdzies na uszczelnieniach nie gubisz...
ostatecznie remont ...
lanie bagienka , super uszczelniaczy spowoduje napisanie w niedlugim czasie napisanie przez ciebie nowego tematu cos stuka w silniku itp..
plukanka nie jest droga a moze pomóc |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
soldier
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 52 Skąd: Dziwnów
|
Wysłany: 2016-04-14, 10:35
|
|
|
Gdzies na forum wyczytalem ze dla 2.8 pomiędzy min a max na bagnecie miesci sie litr oleju. Czyli wychodziloby na to ze zjadl jakies okolo 0.5 l na 1500 km. Moze na ktos wiedze ile jest pomoedzy min a max dla mojego 2.8 amx ? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-14, 10:40
|
|
|
soldier napisał/a: | Gdzies na forum wyczytalem ze dla 2.8 pomiędzy min a max na bagnecie miesci sie litr oleju. Czyli wychodziloby na to ze zjadl jakies okolo 0.5 l na 1500 km. Moze na ktos wiedze ile jest pomoedzy min a max dla mojego 2.8 amx ? |
Zawsze myślałem, że to standard. Tzn miałem tak w BMW i w Mazdzie. Między MAX i MIN było 1l. Może akurat tak trafiłem. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|