Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-10-02, 12:51   

Apropos cyklicznej wymiany oleju i tego co lejecie do swoich silników...

Tu przykład tego co dzieje się w silniku jak nalejemy jakiś olej "słonecznikowy" a wymiany oleju będziemy robić w cyklach "very-very-long-long-life" :/
Zdjęcia są mojego autorstwa - nie pochodzą z internetu - a silnik to 4.2V8 BFM z jednego z klubowych A8D3.

.
.
.
.
.

A tak wyglądało jedno S4B6... które robiłem jakiś czas temu.
Głowice nie były czyszczone - tak wyglądają zaraz po zdjęciu dekli.
Przebieg auta - ponad 245kkm.
Różnice widać gołym okiem i chyba nie wymaga to komentarza :)

.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2016-10-02, 12:56   

FOSS, i jak żyć w takim wypadku? też widziałem cos takiego, d3 prosto z niemiec latała na LL castrol, aż strach to czyścić jak pozatyka kanaliki olejowe to dopiero będzie problem.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-02, 13:21   

bardzo dobrze FOSS że dajesz takie foty bo juz mnie nieraz wqrwiaja ci najmadrzejsi co uwazaja że i castrol i LL jest ok bo przecie producent tak każę! Do teog klepia co rusz te same tematy jaki olej jako olej.....
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 17:36   

Ile osobów tyle opini.
Obecnie jezdze na castrolu 0w30 bo taki w aso leją, ale z tego co juz wiem, srednio sie nadaje.
Więc co wlać??
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-02, 17:39   

Nie castrola i nie mobila reszte polecanych marek masz w tematach. ASO to w wiekszości niepoważni ludzie oferuja to co dla silnika najgorsze by zarabiać na serwisach
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 17:40   

Mam pod domem dystrybutora castrol. Znaczy bylego. Bo teraz castrol ograniczyl swoja dystrybucje do kilku miejsc w calej polsce. Twierdzi, ze te oleje jest mega ciezko kupic w oryginale a przez neta praktycznie wcale. Twierdzi ze olej dobrze ale LL nigdy w zyciu i taki pomysl jest porazka. Ale ja i tak zalalem LM
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 17:41   

Dzięki Apophis!
A powiedz jeszcze proszę jaki? 0w30? 5w40? musi spełniać jakieś wymagania co do norm? bo tych LM jest sporo i rozpiętość cenowa też spora (patrze na allegro)
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-02, 17:42   

I dobrze gada Karolu takie samo info i ja dostałem od tutejszych olejarzy.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-10-02, 18:15   

FOSS napisał/a:
Apropos cyklicznej wymiany oleju i tego co lejecie do swoich silników..

Dzięki FOSS, to na pewno jest przekonywujące, bardzo dobry materiał. Ale proszę jeszcze o następujące info - jeśli już trafi pacjent z takimi nagarami, jak na tych przykładowych zdjęciach - to czy jest jakaś szansa to usunąć bez rozbierania silnika? Czy są jakieś płyny, płukanki itp. do czyszczenia z osadów? Ostatnie zdjęcia silnika wyglądają jakby na wodzie jeździł - brak jakichkolwiek przebarwień. Czy może wiesz, co właściciel zalewał do silnika (jaki olej)?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 18:20   

Niby plukanki powinny usuwac nagar. Tak maja napisane na opakowaniu. Mialem taka LM i olej po zlaniu wygladal tragicznie a przejechane 10k km. Wiec costam to chyba usuwa :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-10-02, 18:30   

drago_o napisał/a:
Niby plukanki powinny usuwac nagar. Tak maja napisane na opakowaniu. Mialem taka LM i olej po zlaniu wygladal tragicznie a przejechane 10k km. Wiec costam to chyba usuwa :)

Sama płukanka przecież rozrzedza olej i zmienia jego właściwości, a zapewne też usuwa jakieś osady z wnętrza, więc wypływający olej może wyglądać dość dziwnie. Aczkolwiek ja wylewając ze swego BFM LM 0W-40 (117 kkm) zauważałem, że olej był jedynie nieco rzadszy (leję 2 opakowania płukanki - nie mam jakiejś ulubionej, stosuję LM, K2, Millers albo Amsoil).

Natomiast przy stosowaniu płukanki do silnika niemal zawsze jest zalecenie, aby popracował przez pewien czas, ale tylko na wolnych obrotach - więc po prostu ma rozpuszczać pewne osady. Nie wiem czy dobrze myślę, ale jeśli stosować dobry olej (syntetyczny, mam np. dobre zdanie o LM 0W-40), to nawet ten olej pracując w silniku, do którego wcześniej zalewano jakiś "słonecznikowy" powinien pewne osady rozpuścić i oczyścić - oczywiście, potrwa to trochę.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 18:36   

Ja rowniez dwa opakowania bo to 11.5l olenu u mnie :) wlasnie z tym chodzeniem na wolnych to nie wiem. Jedni mowia(tak lisze na opakowaniu) aby postal na jalowych obrotach. Inni mowia ze trzeba sie przenechac z 5-10km nie przekraczajac 2k obrotow. Ale musi troche pochodzic. Moj olej wygladal na rozrzedzony tak ale mega czarny
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-10-02, 18:53   

drago_o napisał/a:
Ja rowniez dwa opakowania bo to 11.5l olenu u mnie :) wlasnie z tym chodzeniem na wolnych to nie wiem. Jedni mowia(tak lisze na opakowaniu) aby postal na jalowych obrotach. Inni mowia ze trzeba sie przenechac z 5-10km nie przekraczajac 2k obrotow. Ale musi troche pochodzic. Moj olej wygladal na rozrzedzony tak ale mega czarny

Ok, ale Ty masz silnik wysokoprężny a u mnie benzynowy, więc warunki spalania jednak nieco odmienne (popioły, sadza i podobne sprawy). Ja rocznie robię około 6-9 tys. km, więc olej silnikowy to nawet nie jest dobry "przepał", a często bywa, że jest ciemnobrązowy ale i dość klarowny. Tak wyglądał olej po przebiegu 115 tys. km (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1a57bc8a9f286f70), a tak wygląda osłona w silniku (http://www.fotosik.pl/zdjecie/780dbfd734a875e9) i ciekaw jestem, jak można tę resztę (wnętrze silnika) wyczyścić. Wolałbym, aby to zrobić nieco szybciej, niż przez 10 lat samymi wymianami oleju.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 18:55   

Ja robie okolo 20-25tys rocznie i to moja 4 wymiana. Okolo 12-15tys pomiedzy wymianami.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-02, 19:10   

masz racje pebo że zalanie wysokojakościowego oleju który juz ma frakcje czyszczace daje efekty ale stopniowe. przerabiałem to na ABZ tam LM sporo wypłukało syfu przez normalna exploatacje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.