Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-10-02, 12:51
|
|
|
Apropos cyklicznej wymiany oleju i tego co lejecie do swoich silników...
Tu przykład tego co dzieje się w silniku jak nalejemy jakiś olej "słonecznikowy" a wymiany oleju będziemy robić w cyklach "very-very-long-long-life"
Zdjęcia są mojego autorstwa - nie pochodzą z internetu - a silnik to 4.2V8 BFM z jednego z klubowych A8D3.
.
.
.
.
.
A tak wyglądało jedno S4B6... które robiłem jakiś czas temu.
Głowice nie były czyszczone - tak wyglądają zaraz po zdjęciu dekli.
Przebieg auta - ponad 245kkm.
Różnice widać gołym okiem i chyba nie wymaga to komentarza
. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-10-02, 12:56
|
|
|
FOSS, i jak żyć w takim wypadku? też widziałem cos takiego, d3 prosto z niemiec latała na LL castrol, aż strach to czyścić jak pozatyka kanaliki olejowe to dopiero będzie problem. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 13:21
|
|
|
bardzo dobrze FOSS że dajesz takie foty bo juz mnie nieraz wqrwiaja ci najmadrzejsi co uwazaja że i castrol i LL jest ok bo przecie producent tak każę! Do teog klepia co rusz te same tematy jaki olej jako olej..... |
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:36
|
|
|
Ile osobów tyle opini.
Obecnie jezdze na castrolu 0w30 bo taki w aso leją, ale z tego co juz wiem, srednio sie nadaje.
Więc co wlać?? |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:39
|
|
|
Nie castrola i nie mobila reszte polecanych marek masz w tematach. ASO to w wiekszości niepoważni ludzie oferuja to co dla silnika najgorsze by zarabiać na serwisach |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:40
|
|
|
Mam pod domem dystrybutora castrol. Znaczy bylego. Bo teraz castrol ograniczyl swoja dystrybucje do kilku miejsc w calej polsce. Twierdzi, ze te oleje jest mega ciezko kupic w oryginale a przez neta praktycznie wcale. Twierdzi ze olej dobrze ale LL nigdy w zyciu i taki pomysl jest porazka. Ale ja i tak zalalem LM |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:41
|
|
|
Dzięki Apophis!
A powiedz jeszcze proszę jaki? 0w30? 5w40? musi spełniać jakieś wymagania co do norm? bo tych LM jest sporo i rozpiętość cenowa też spora (patrze na allegro) |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:42
|
|
|
I dobrze gada Karolu takie samo info i ja dostałem od tutejszych olejarzy. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:15
|
|
|
FOSS napisał/a: | Apropos cyklicznej wymiany oleju i tego co lejecie do swoich silników.. |
Dzięki FOSS, to na pewno jest przekonywujące, bardzo dobry materiał. Ale proszę jeszcze o następujące info - jeśli już trafi pacjent z takimi nagarami, jak na tych przykładowych zdjęciach - to czy jest jakaś szansa to usunąć bez rozbierania silnika? Czy są jakieś płyny, płukanki itp. do czyszczenia z osadów? Ostatnie zdjęcia silnika wyglądają jakby na wodzie jeździł - brak jakichkolwiek przebarwień. Czy może wiesz, co właściciel zalewał do silnika (jaki olej)? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:30
|
|
|
drago_o napisał/a: | Niby plukanki powinny usuwac nagar. Tak maja napisane na opakowaniu. Mialem taka LM i olej po zlaniu wygladal tragicznie a przejechane 10k km. Wiec costam to chyba usuwa |
Sama płukanka przecież rozrzedza olej i zmienia jego właściwości, a zapewne też usuwa jakieś osady z wnętrza, więc wypływający olej może wyglądać dość dziwnie. Aczkolwiek ja wylewając ze swego BFM LM 0W-40 (117 kkm) zauważałem, że olej był jedynie nieco rzadszy (leję 2 opakowania płukanki - nie mam jakiejś ulubionej, stosuję LM, K2, Millers albo Amsoil).
Natomiast przy stosowaniu płukanki do silnika niemal zawsze jest zalecenie, aby popracował przez pewien czas, ale tylko na wolnych obrotach - więc po prostu ma rozpuszczać pewne osady. Nie wiem czy dobrze myślę, ale jeśli stosować dobry olej (syntetyczny, mam np. dobre zdanie o LM 0W-40), to nawet ten olej pracując w silniku, do którego wcześniej zalewano jakiś "słonecznikowy" powinien pewne osady rozpuścić i oczyścić - oczywiście, potrwa to trochę. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:36
|
|
|
Ja rowniez dwa opakowania bo to 11.5l olenu u mnie wlasnie z tym chodzeniem na wolnych to nie wiem. Jedni mowia(tak lisze na opakowaniu) aby postal na jalowych obrotach. Inni mowia ze trzeba sie przenechac z 5-10km nie przekraczajac 2k obrotow. Ale musi troche pochodzic. Moj olej wygladal na rozrzedzony tak ale mega czarny |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:53
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ja rowniez dwa opakowania bo to 11.5l olenu u mnie wlasnie z tym chodzeniem na wolnych to nie wiem. Jedni mowia(tak lisze na opakowaniu) aby postal na jalowych obrotach. Inni mowia ze trzeba sie przenechac z 5-10km nie przekraczajac 2k obrotow. Ale musi troche pochodzic. Moj olej wygladal na rozrzedzony tak ale mega czarny |
Ok, ale Ty masz silnik wysokoprężny a u mnie benzynowy, więc warunki spalania jednak nieco odmienne (popioły, sadza i podobne sprawy). Ja rocznie robię około 6-9 tys. km, więc olej silnikowy to nawet nie jest dobry "przepał", a często bywa, że jest ciemnobrązowy ale i dość klarowny. Tak wyglądał olej po przebiegu 115 tys. km (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1a57bc8a9f286f70), a tak wygląda osłona w silniku (http://www.fotosik.pl/zdjecie/780dbfd734a875e9) i ciekaw jestem, jak można tę resztę (wnętrze silnika) wyczyścić. Wolałbym, aby to zrobić nieco szybciej, niż przez 10 lat samymi wymianami oleju. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 19:10
|
|
|
masz racje pebo że zalanie wysokojakościowego oleju który juz ma frakcje czyszczace daje efekty ale stopniowe. przerabiałem to na ABZ tam LM sporo wypłukało syfu przez normalna exploatacje. |
|
|
|
|
|