Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Brak hamulców Błąd ABS  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-07-26, 13:01   [D3 02 4.2MPI/LPG ] Brak hamulców Błąd ABS

Witam.
Po 2 dniach postoju A8 postanowiłem ja odpalić i przegonić.
I ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu zapaliły sie kontrolki od hamulców wykrzyknik w nawiasie, i pedał hamulca zapadł się w podłogę.
Podpompowałem kilka razy ale nic to nie dało.
Zagladam do zbiorniczka płynu ham. a tam pusto. plamy pod autem nie ma 0 śladu (może dlatego ze w nocy padało i zmyło wszystko.

Podłaczyłem kompa i ujżałem takie coś:

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 4E0-910-517.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 E
Komponent: ESP 5.7 allrad H29 0400
Kodowanie: 0008597
Kod serwisu: WSC 00011 000 00000
VCID: 21439E15F8979E100E2

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00003 - Sterownik
014 - wadliwy - Sporadyczny
00003 - Sterownik
014 - wadliwy - Sporadyczny
00003 - Sterownik
014 - wadliwy - Sporadyczny
00003 - Sterownik
014 - wadliwy

Czy to by oznaczało że mam szukać nowej pompy ABS ??|Czy brak płynu i odpalenie auta mogło uszkodzić pompę. Auto chwile chodziło zanim je zgasiłem....

za 2 tyg do Chorwacji i poważnie sie zaczynam zastanawiac czy nie jechac starą poczciwą E36 z działającą klimą :-)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-07-27, 19:07   

Najpierw to dolej trochę płynu i szukaj gdzie cieknie, pół litra nie wyparowało w powietrze ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-07-27, 19:47   

Zobacz tylne zaciski czy są suche , może leci do silniczka od ręcznego .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-08-03, 07:40   

Te żeczy sprawdzone i jest sucho.
Kiedyś w poprzedniej puścił mi ham el. to po przestanej nocy lakier na feldze się złuszczył
A tu felgi nie ruszone.

Sterownik wymieniony i zakodowany na nowo, błędów brak.

Teraz mam tylko problem bo dalej pedał hamulca zapada mi sie w podłogę....
Próba odpowietrzenia ABS nie udaje się.
Wchodzą w odpowiednie bloki mam tam błąd.

P.S>
Mój sterownik ma końcówkę E
NAtomiast nowy BC i zakodowało sie bez problemu.

[ Dodano: 2016-08-03, 07:41 ]
danishow napisał/a:
Najpierw to dolej trochę płynu i szukaj gdzie cieknie, pół litra nie wyparowało w powietrze ;)


Płyn dolany na maxa i stoi tak juz 2dni
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
robrob 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-08-03, 10:19   

bo są zapowietrzone
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-08-03, 17:10   

To jak zabrać się za odpowietrzanie. Na obecną chwile nawet nie jestem wstanie ,,nabić ciśnienia" spąpować pedał hamulca by pchnął płyn dalej....
wtłoczyć ten płyn przy pomocy kompresora
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-04, 22:00   

Musisz podpiąć urządzenie do wymiany płynu hamulcowego, urządzenie pompuje płyn w cały układ hamulcowy po ciśnieniem nie większym niż 2 Bary. Następnie VCDS-em czy innym testerem diagnostycznym uruchamiasz po kolei zawory w bloku ABS i luzujesz w odpowiedniej kolejności nyple przy zaciskach ...łot i cała filozofia ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-08-09, 15:14   

A więc problem rozwiązany.
Opisze wszystko po kolei bo te bzdety których naczytałem sie na forum to normalnie jakas parodia, nie weim czy niektórzy specjalnie pisza takie farmazony by przyjechac do nich na serwis czy ki czor wie.....


Tak jak w pierwszym poscie tematu.
Padł mi sterownik ABS + wyciekł płyn hamulcowy z układu.(zbiek okoliczności)

Zacznę może od sterownika
Mój oryginalny miał nr 4E0614517E
I jak ktoś piszę że zamiast w/w można zastosować tylko takie
4E0614517L
4E0614517A
4E0614517C
To niech może w ogóle sie nie udziela, wprowadzając ludzi w błąd.
Kupiłem sterownik z końcówką BC
Załozyłyłem zrobiłem kodowanie i wszystko działa jak należy.
[Jedyne co mnie wkvrwia to ceny częsci do naszych 8, za sterownimk zapłaciłem 1200zł gdzie do Q5 A5 itp po 300 - 500zł (czas chyba przesiaść sie na Q5) nie wspominając o wahaczach, zaciskach hamulcowych itp bolączek ktore ma A8 ]

Ale tak jak pisałem wyżej nadal pozostawał problem z zapadającym sie hamulcem, nie było opcji nabicia cisnienia pedałem hamulca.

I znowu porady forumowiczów: potrzeby komputer specjalne urządzenie które wtłoczy płyn itd. i znowu gvwno prawda.
odpowietrzyłem pompe razem z układem bez w/w specjalistycznych narzędzi, wytwarząjąc próżnię na zacisku który puścił płyn.
Dzieki temu płyn został zasany do układu, w tym momencie pedal hamulca zaczął pompować i pozostało przelecieć wszystkie koło starą metodą odpowietrzania.
Na obecną chwile auto jeździ hamuje, 0 błedów w sterowniku.....

Dodatkowo dla potomnych jak by komuś puścił tylny zacisk w sklepie nie dostaniecie zestawu naprawczego zacisku tył do A8 D3, jedynie co moga wam zaproponowac do do D2 a tam nie ma tego oringu.
Natomiast dopasowanie oringu takiego normalnego mija sie z celem bo ja własnie rok temu taki zastosowałem i skończyło sie to własnie ponowną awarią.
Kupiłem zestaw naprawczy do Audi Q5, A5 A8 D3 2,8 FSI i ten cały zestaw pasuje równiez do naszych przedliftowych ósemek.
Nr zestawu naprawczego firmy Frenkit 243048 kosztowal mnie 24zł

P.S.|
Jeżeli gdzieś cos źle zrobiłem co może okazac sie awaria w przyszłości prosze o info specjalistów... jestem samoukiem i nie mam 100% pewności że ta metoda nic nie uszkodziła, ale na obecna chwilę auto śmiga....
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-08-09, 15:30   

Numer tego sterownika nie jest zgodny z Twoim numerem VIN ale widocznie to nie przeszkadza żeby auto funkcjonowało prawidłowo - zawsze odnoszę się do tego co sugeruje program i gwarantuje ze takie numery sterowników pasowały by idealnie pod Twoją pompę .

Jak działa to trzeba się tylko cieszyć i tyle .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-08-09, 15:34   

tomi5 napisał/a:
Mój oryginalny miał nr 4E0614517E
I jak ktoś piszę że zamiast w/w można zastosować tylko takie
4E0614517L
4E0614517A
4E0614517C
To niech może w ogóle sie nie udziela, wprowadzając ludzi w błąd.
Kupiłem sterownik z końcówką BC
Załozyłyłem zrobiłem kodowanie i wszystko działa jak należy.
[Jedyne co mnie wkvrwia to ceny częsci do naszych 8, za sterownimk zapłaciłem 1200z


czyli ten BC bez problemu udało Ci się zakodować i śmiga bez żadnych błędów na VCDS'ie ?
DObrze wiedzieć bo mnie też prawdopodobnie czeka wymiana sterownika ale jak widzę ceny ocierające się o 2kzł to na razie jakoś mi sie nie śpieszy.... za 1200 to i tak nie drogo wyrwałeś patrząc na tym co jest po sieci do sprzedania
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-08-10, 11:40   

Z tego co mi mówil sprzedawca BC jest od polifta i + dla mnie taki że jest pare lat młodszy od mojego uszkodzonego :-)

Michał akurat o tobie nawet nie pomyslalem, nie chodziło mi o ciebie bo wiem ze posługujesz sie aktalogami a tam często gesto sa błedy tak jak miało to miejsce z zestawem naprawczyn zacisku tył :-)

mkbewe, tak zakodowałem go bez najmniejszego problemu, jedynie co to postepowałem krok po kroku z ross-techem, włacznie z kalibracja kąta skrętu.
Jak chcesz dam Ci namiar na tych chłopaków, sterownik z pompa na allegro kosztował 1500zł przy odbiorze osobistym i poza allegro policzył mi 1200zł.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-08-10, 17:22   

mkbewe napisał/a:
czyli ten BC bez problemu udało Ci się zakodować i śmiga bez żadnych błędów na VCDS'ie ?

Też zakładałem komuś ten BC i też bez problemu się kodował.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.