Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Klapa tył - problemy  
Autor Wiadomość
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 263
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-19, 13:32   [D3 ALL ] Klapa tył - problemy

Witam, przeszukałem już nieco forum ( jeszcze przed zarejestrowaniem się) i wciąż nie znalazłem pewnych interesujących mnie informacji. Widzę, że jest tu parę osób które sporo wiedzą więc mam nadzieję, że ogarniemy "wspólnie" temat, nie koniecznie jeżdżąc do ASO...

Może opiszę co i jak po kolei od momentu kupna ( a minęło dopiero parę dni) jeśli chodzi o tylną klapę.

Od początku klapa się nie podnosiła sama ( wiedziałem o tym w momencie kupna). Wyglądało to jakby silnik nie miał siły jej podnieść ( ogólnie pracuje jakby miał ducha wyzionąć, ale póki co tego nie ruszam bo nie mam czasu, a chyba wiem jak ten problem rozwiązać bo już trochę grzebałem w innych VAG-ach - jak sprawdzę i podejrzenia się potwierdzą, to zrobię fotoporadę z opisem co i jak). Zauważyłem, że sworznie w ramionach są zapieczone ( ślady rdzawych zacieków). Więc je dobrze psikałem przez kilka dni środkiem penetrującym. Teraz mam wrażenie, jakby te ramiona dostały luzu ( i pewnie dostały jak się rozruszały a wcześniej były przytarte). Ale OK, to sobie ogarnę w późniejszym czasie. Siłowniki pewnie też będą do wymiany ( pneumatyczne), OK kupię nowe.

Wczoraj przestał się zamykać bagażnik. Przestało działać dociąganie ( tak mi to wyglądało), ale mechanizm pracuje luźno. Jak nacisnę bolec palcem, to się przesuwa i wraca do starej pozycji. Zacząłem drążyć temat i zauważyłem, że przestała zaskakiwać zapadka w klapie ( czyli to, co łapie się za bolec w belce przy podłodze bagażnika. Do tego pojawił się taki efekt, że silnik zamyka klapę ( na początku muszę pomóc ręką), klapa jedzie na dół, po czym ostatnie jakieś 20-30cm nagle opada i trzaska ( silnik/siłowniki nie utrzymuje jakby do końca, zanim spsikałem sworznie to łagodnie szła prawie do samego dołu), klapa się "przymyka" ( zamek nie łapie) po czym silnik podnoszący próbuje podnieść znów klapę i unosi ją do góry tylko prawą stroną ( tak jakby chciał przełamać klapę), po czym przestaje pracować a klapa pozostaje niedomknięta i jest luźna.

Moje pytanie na ten moment:

Czy posiada ktoś zdjęcia rozebranego zamka klapy ( tej części co siedzi w samej klapie ) ?

U mnie kiepsko z czasem, a nie chcę rozbebeszać auta, żeby potem to tak leżało jakiś czas. Chcę się do tematu przygotować i po kolei usuwać usterki.

Chcę zobaczyć jak to wygląda w środku i porównać z innym zamkiem z innego auta grupy VAG który leży u mnie na stole ( też elektrycznie sterowany).

Docelowo chcę w tym temacie zrobić fotoporadę co i jak jeśli chodzi o tylną klapę, bo u mnie zrypane jest chyba prawie wszystko co jest możliwe w tej kwestii ( chyba po za samym dociąganiem)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-04-19, 14:39   

Na otwartej klapie spróbuj zamknąć zamek , tak żeby przeskoczyło w zamku - weź srubokręt lub coś podobnego i zrób tak jak by się zamek zamknął a później otwórz przyciskiem na klapie . Wtedy zobacz czy normalnie się zamyka .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5075
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-04-19, 16:27   

Problem silnika klapy był opisywany na forum - można reanimować albo kupić nowy.
Siłowniki klapy pamiętaj, że mają dwie wartości, słabszy w po stronie silnika.
Dociąg zapewne działa, a problem dotyczy zawieszonego elektromagnesu w ryglu zamka.
U mnie zawiesił się po rozładowaniu aku, trzeba mu było na krótko podać zasilanie z prostownika, "strzelił" i otworzył się. Zdjęć niestety nie mam, z resztą nie trzeba go było rozbierać.
_________________
Black Cars Matters
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 263
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-19, 16:43   

@ dice111, Aku u mnie włożony jest nowy całkiem niedawno więc to raczej odpada

@ pioter, z tymi siłownikami to już doczytałem jakiś czas temu o różnych wartościach. Co do próby przekręcenia kluczyka to przekręciłem w lewo, znów pionowo i wyjąłem kluczyk - nie pomogło, przekręciłem w prawo, znów do pionu, wyjąłem kluczyk - nie pomogło

Ewidentnie coś jest z zamkiem. Nawet wziąłem śrubokręt i jak docisnę pazur ( tak jak dzieje się to podczas zamykania klapy), to nie zaskakuje. Czuć że coś go tam próbuje złapać, ale jak odsunę śrubokręt to odskakuje. Najprawdopodobniej nie łapie zapadka. Temu moja prośba o zdjęcia aby zobaczyć jak to jest zrobione.

W jaki sposob jest montowana rączka awaryjnego otwierania ( w sensie jak to jest podpięte pod pazur) ? Próbowałem nią ruszać, to jak pociągnę tak jakbym chciał odryglować awaryjnie zamek, to widać, że sprężynka w środku pracuje i coś się tam trochę rusza. Pytanie czy odskakuje do samego końca.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5075
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-04-19, 17:46   

Nie chodzi o to, że jest problem z "prądem" u Ciebie, ale o to, co z tego wynikło u mnie., a u mnie było to samo - nie chwytał a potem się zablokował.
4E0827505C, używki po koło stówkę chodzą.
_________________
Black Cars Matters
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 263
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-20, 09:13   

dice111 napisał/a:
Nie chodzi o to, że jest problem z "prądem" u Ciebie, ale o to, co z tego wynikło u mnie., a u mnie było to samo - nie chwytał a potem się zablokował.
4E0827505C, używki po koło stówkę chodzą.


Ale to zepsuło się coś, czy po prostu się zblokował? Co konkretnie się stało z tym zamkiem w wyniku niskiego napięcia? Bo nie bardzo rozumiem co mogłoby się zepsuć mechanicznie, z powodu zbyt niskiego napięcia.

Wiesz, używkę mogę kupić, to nie problem. Ale jak ten dałbym radę uruchomić to wolę go uruchomić. Ja niestety mam trochę pedantyczne podejście w pewnych kwestiach do samochodu. Kupno używki znając siebie i tak skończyłoby się jej doszczętnym rozebraniem, wyczyszczeniem, nasmarowaniem i przeanalizowaniem, jak to działa. Po prostu już tak mam. Albo robić do porządku, albo się nie chwytać ( choć jedno auto u mnie ma od tego odstępstwo, ale ... to taki gruz do ciorania i transportu jak muszę coś przewieźć, wtedy widlakiem paletę na niego nakładam).
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2017-04-20, 09:19   

Jeśli chodzi o domykanie klapy (zamek z pazurem) to przerabiałem podobny problem u siebie. Opuszczanie i podnoszenie klapy działało, dociąganie klapy też, ale w dużej ilości przypadków albo zacinał się pazur, że nie zamykał klapy, albo musiałem mocniej klapą strzelić by załączył się dociąg. Problem został rozwiązany poprzez kupno używki w znakomitym stanie, koszt około 30zł. Ma co się w środku zużywać i nie łapie już pewnie, do tego mikrostyk lubi się psuć i może nie działać dociąganie. Wymień na używkę i będziesz miał po problemie. O ile pamiętam pasuje także od innych aut grupy VAG.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 263
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-20, 09:41   

Z używanym zamkiem to loteria. Możesz trafić dobry, możesz trafić taki, że za chwilę znów będzie problem. Mikrostyków się nie boję bo przerabiałem temat już wielokrotnie ( 4 auta w najbliższej rodzinie w wieku 10+ grupy VAG). Temu wolę zregenerować to sobie. No nic, będę rozbierał jak tylko będzie chwila czasu. U siebie w Golfie zregenerowałem dwa zamki 5 lat temu i do tej pory żadnego problemu. Teraz odzywają się mikrostyki w jednym zamku z tych dwóch nie ruszanych.

Dziś mi raczej czasu na to auto braknie bo muszę dwa inne auta dokończyć a jutro już wyjeżdżam na delegację.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5075
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-04-20, 12:29   

sssebek napisał/a:
Ale to zepsuło się coś, czy po prostu się zblokował? Co konkretnie się stało z tym zamkiem w wyniku niskiego napięcia? Bo nie bardzo rozumiem co mogłoby się zepsuć mechanicznie, z powodu zbyt niskiego napięcia.

Zawiesił się elektromagnes. Ręcznie śrubokrętem zamykałem tył, tak by cały samochód widział, że jest zamknięty a tylną klapę miałem podniesioną, aż potem zaczął odbijać, by w końcowej fazie zupełnie się zablokować. Samochód już nawet po naładowaniu nie był w stanie go odblokować dopiero jak dostał bezpośrednio napięcie na PINy, strzelił i odblokował się.
Zdjęć w sieci nie ma, jak to wygląda w środku, albo nie znalazłem, także szukałem przed rozbiórką. Jak będziesz rozbierał możesz wkleić - będzie dla potomnych, ale tak jak pisałem - być może rozbiórka wcale Cię nie czeka.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-04-21, 14:29   Re: Klapa tył - problemy

sssebek napisał/a:
Ewidentnie coś jest z zamkiem. Nawet wziąłem śrubokręt i jak docisnę pazur ( tak jak dzieje się to podczas zamykania klapy), to nie zaskakuje. Czuć że coś go tam próbuje złapać, ale jak odsunę śrubokręt to odskakuje. Najprawdopodobniej nie łapie zapadka. Temu moja prośba o zdjęcia aby zobaczyć jak to jest zrobione.

Tak, problem jest z samym zamkiem w klapie.
Dociąganie nie działa bo nie ma sygnału, że klapa została zamknięta a sygnał ten pochodzi właśnie z zamka w klapie.

sssebek napisał/a:
W jaki sposob jest montowana rączka awaryjnego otwierania ( w sensie jak to jest podpięte pod pazur) ? Próbowałem nią ruszać, to jak pociągnę tak jakbym chciał odryglować awaryjnie zamek, to widać, że sprężynka w środku pracuje i coś się tam trochę rusza. Pytanie czy odskakuje do samego końca.

Masz jakieś awaryjne otwieranie zamka klapy bagażnika?... nie kojarzę czegoś takiego <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 263
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-23, 12:12   Re: Klapa tył - problemy

FOSS napisał/a:
sssebek napisał/a:
Ewidentnie coś jest z zamkiem. Nawet wziąłem śrubokręt i jak docisnę pazur ( tak jak dzieje się to podczas zamykania klapy), to nie zaskakuje. Czuć że coś go tam próbuje złapać, ale jak odsunę śrubokręt to odskakuje. Najprawdopodobniej nie łapie zapadka. Temu moja prośba o zdjęcia aby zobaczyć jak to jest zrobione.

Tak, problem jest z samym zamkiem w klapie.
Dociąganie nie działa bo nie ma sygnału, że klapa została zamknięta a sygnał ten pochodzi właśnie z zamka w klapie.

sssebek napisał/a:
W jaki sposob jest montowana rączka awaryjnego otwierania ( w sensie jak to jest podpięte pod pazur) ? Próbowałem nią ruszać, to jak pociągnę tak jakbym chciał odryglować awaryjnie zamek, to widać, że sprężynka w środku pracuje i coś się tam trochę rusza. Pytanie czy odskakuje do samego końca.

Masz jakieś awaryjne otwieranie zamka klapy bagażnika?... nie kojarzę czegoś takiego <hmm>


Jest taka rączka, którą jak pociągniesz ( jest ona na klapie) to odrygluje zamek. Swoją drogą, nie rozumiem, czemu nie zrobili otwierania awaryjnego z kabiny.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-04-23, 12:34   Re: Klapa tył - problemy

sssebek napisał/a:
Jest taka rączka, którą jak pociągniesz ( jest ona na klapie) to odrygluje zamek. Swoją drogą, nie rozumiem, czemu nie zrobili otwierania awaryjnego z kabiny.

W A8D3?...
Ja nic takiego nie mam i chyba nigdy tego nie widziałem... albo mam jakąś zaćmę weekendową :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 263
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-23, 13:36   

Chodzi mi o tą żółto/zieloną rączkę po lewej stronie widoczną na samym początku tego filmiku :

https://www.youtube.com/watch?v=XWJ67pcFCHw
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-04-23, 14:12   

sssebek napisał/a:
Chodzi mi o tą żółto/zieloną rączkę po lewej stronie widoczną na samym początku tego filmiku :

Nie mam takiej rączki, nigdy takiej nie miałem i po numerze VIN nigdy jej mieć nie powinienem.

Nie wiem w jakich wersjach to występowało ale mogę się domyślać że w USA bo pewnie producent musiał się zabezpieczyć przed sprawami w sądzie gdyby jakiś obywatel USA "przypadkiem" zamknął się w bagażniku i odniósł na tym duże straty moralne.

Robiłem kilka aut z USA i być może ktoś to miał ale na naszym rynku zapisałbym to raczej do egzotyki :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 263
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-23, 14:19   

No mój to akurat USA, może dlatego.

No nic za 2 tygodnie będę miał czas się tym zająć, to rozbebeszę tapicerkę i zobaczę co się tam podziało.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.