Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Światła do jazdy dziennej  
Autor Wiadomość
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-03-01, 23:27   

Damias napisał/a:
Ja też chcę podłączyć + po zapłonie (pewnie podepnę się pod podświetlenie włącznika świateł które zawsze świeci po zapłonie) bo denerwuje mnie fakt że jak gaszę silnik po jeździe na światłach mijania to zapalają się jeszcze na chwilę drl zanim spadnie napięcie w instalacji.

No i tu chyba Cię rozczaruję, bo w tym module najprawdopodobniej sterowanie skokiem napięcia ma priorytet przed stałym +12V po stacyjce, tj. światła potrafią się kilkukrotnie zapalić i zgasnąć na wyłączonym silniku. Drugi zauważony minus to przy uderzeniowym poborze przez np sprężarkę zawieszenia napięcie potrafi tak spaść, że wyłączy światła (tu wtedy pomaga podpięcie po stacyjce). Ogólnie albo D3 jest wybredne albo ten moduł nie do końca przemyślany.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-03-02, 08:39   

Pepek, tu się z Tobą zgodzę, miałem stały plus tylko podłączony i raz świeciły DRL a raz nie, wczoraj podłączyłem plus po stacyjce i teraz jest tak jakbym tego chciał
_________________
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-03-02, 10:22   

Źle to ująłem. Problem ze skokami napięcia wyszedł od razu. Natomiast po podpięciu plusa po stacyjce (z podświetlenia przełącznika świateł), po wyłączeniu silnika światła zaczęły żyć własnym życiem, tj zapalały się i gasły w różnych odstępach czasu. Po odcięciu tego przewodu problem zniknął. Nie wiem czym to jest spowodowane, natomiast rozwiązałem to poprzez odcięcie stałego plusa od modułu i załączenie go przez przekaźnik sterowany plusem po stacyjce.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-03-02, 13:04   

Ja na początku miałem tylko pod stały "plus" i wiadomo "minus", sterownie z postoju no i wyjścia na żarówki H7.
Nie działało tak jakbym tego chciał. Zadzwoniłem do gościa z allegro który mi sprzedał moduł i stwierdził że jak mam A8 D3 to muszę jeszcze podłączyć "plus" po stacyjce.

No i działa już tak jak powinno <amasz>
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-02, 14:37   

Moduł może działać bez stałego + tylko na samym + po zapłonie i znikną problemy dot skoków napięcia ale układ nie będzie pamiętał ustawienia mocy na 50%. Domyślnie ma 30% i jeśli ktoś z tego korzysta to lepiej mieć podpięty tylko + po zapłonie bo drl będą działały tylko po zapłonie. Ale ja używam 50% na halogenach przeciwmgielnych bo 30% to za mało i dlatego muszę mieć stałe zasilanie żeby pamiętał mi to ustawienie. Zarazem chcę wyeliminować wpływy skoków napięcia w instalacji które zapalają mi na chwilę drl po zgaszeniu silnika.
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-03-02, 22:32   

Damias napisał/a:
Moduł może działać bez stałego + tylko na samym + po zapłonie i znikną problemy dot skoków napięcia ale układ nie będzie pamiętał ustawienia mocy na 50%.

To chyba o różnych wersjach modułu mówimy. Plus po stacyjce daje tylko sterowanie, nim nie zasilisz lamp. W każdym razie niestety przeróbka z przekaźnikiem okazała się *** dać. Jest tak jak przypuszczałem, że układ ma priorytet spadku napięcia, tyle że moja modyfikacja go na chwilę ogłupiała. Są jeszcze dwie opcje: albo D3 które mi się trafiło jest wyjątkowe, albo moduł jest uszkodzony. W momencie podania plusa po stacyjce (w moim odczuciu) powinien być obchodzony obwód wykrywający spadek napięcia a światła powinny świecić ciągle, a tak się nie dzieje. Skończy się pewnie na posłaniu tego na reklamację i wymianie na jakiś tani odpowiednik jedynie zbijający napięcie.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-03-03, 10:31   

Ja kupiłem ten zwykły bez dodatkowych bajerów

http://www.allegro.pl/Sho...item=6012853732
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-03, 10:40   

xluqas napisał/a:
Ja kupiłem ten zwykły bez dodatkowych bajerów

http://www.allegro.pl/Sho...item=6012853732

Skąd brałeś plus po stacyjce?
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-03-03, 11:54   

Ze skrzynki bezpiecznikowej sprawdziłem który bezpiecznik jest po przekręceniu na zaplon już nie pamiętam koloru kabelka.

Bo we wtyczce z modułu świateł z którego bierzemy plus i minus nie ma plusa po zapłonie
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-03-03, 21:47   

No i przynajmniej w moim wypadku sprawa się wyjaśniła. Otóż moduł ma jednak priorytet + po stacyjce. Niestety D3 które mi się trafiło posiada przypadłość jakichś szczątkowych prądów w instalacji, a dokładniej po wyłączeniu zapłonu od czasu do czasu na przewodzie zasilanym po stacyjce pojawia się napięcie dochodzące do 2V. Za mało żeby rozpalić kontrolkę (z zasilania której ciągnąłem 12V dla sterowania), a wystarczająco dużo by uruchomić moduł. Po dokładniejszych testach wyszło, że do odpalenia modułu wystarczy napięcie po stacyjce w granicach 1.3V. Za radą producenta przepiąłem obwód wzbudzenia w taki sposób, że przewód samochodu +12V po stacyjce zasila cewkę zwyczajnego przekaźnika zwiernego a jego styki załączają napięcie +12V po stacyjce wysterowujące moduł.
Te przejścia wyjaśniły mi (być może po części) dlaczego samochód, który stoi nieruszany kilkanaście dni potrafi zeżreć spory zapas energii akumulatora. Ale to tak off topic :)
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-03-03, 22:14   

xluqas napisał/a:
http://www.allegro.pl/Sho...item=6012853732
Jak kupowałem i polecałem moduły za 56 zeta. U mnie działa już prawie dwa lata <brawo>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
xluqas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 207
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-03-09, 21:24   

Czegoś nie kumam w tym moim module, gaszę auto, zamykam drzwi a DRL świeci :/
_________________
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2017-03-09, 21:37   

xluqas napisał/a:
Czegoś nie kumam w tym moim module, gaszę auto, zamykam drzwi a DRL świeci :/


Hehe przypomnialo mi sie ze 2 lata temu mialem podobnie,ktos mial zle podlaczone, to znaczy u mnie potrafilo mrugac co kilka godzin ;) zawiozlem auto do elektryka,w 30 min mial to zrobione.
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-03-09, 21:43   

Przeczytaj wyżej post Pepka - tak wpięty przekaźnik rozwiązuje ten problem. Miałem to u siebie - "po wyłączeniu zapłonu na przewodzie zasilanym po stacyjce pojawia się napięcie dochodzące do 2V".
Dzwoniłem do gościa od tego modułu i problem opisałem. Może zrobi inną wersję, lub tą poprawi by nie wzbudzać tego modułu tak niskim napięciem. Na razie rozwiązaniem jest sposób opisany powyżej.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-10, 08:44   

Ja podpiąłem w końcu kabelek pod + po zapłonie ale i tak po zgaszeniu auta na światłach mijania na chwile zapalają mi się DRL dopóki nie spadnie napięcie w instalacji mimo ze ten podłączony + znika od razu po zgaszeniu auta. Czyli z tego co zaobserwowałem i przegadałem z producentem + po stacyjce ma taki priorytet ze odpala DRL od razu po zapłonie a nie dopiero jak skoczy napięcie w instalacji ale za to po zniknięciu tego + po zapłonie moduł nadal bada napięcie w instalacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.