Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Efekt zapchanego filtru sprężarki zawiesze  
Autor Wiadomość
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-10-06, 23:01   [D3 05 4.2MPI ] Efekt zapchanego filtru sprężarki zawiesze

Postanowiłem opisać dosyć ciekawy przypadek związany z Audi A8 2005 4.2.

Otóż auto przyjechało do nas w czwartek, żeby sprawdzić wyciek płynu chłodniczego, plus jakieś małe oględziny świeżo zakupionego auta. Skończyło się tak, że piękne A8 wyjechało o 23 w niedzielę.

Ale od początku- auto zakupione ze Szwajcarii z rzekomo uszkodzoną sprężarką zawieszenia. No i fakt. Sprężarka nie mogła działać ale to później. Sprowadzający handlarze wymienili sprężarkę na nową, przekaźnik i włożyli 60A bezpiecznik, a powinien być 40A. Właściciel odebrał auto i przyjechał do nas. W sumie byliśmy mega zdziwieni, że 9 letnie auto może tak świeżo wyglądać. Silnik wygląda jak nówka, żadnego wycieku. Naprawdę byłem w szoku. Adaptacja zawieszenia.... auto się opuściło do trybu niskiego i już nie wstało. I zaczęły się poszukiwania. Na sprężarce prądu brak. Przekaźnik załącza. Bezpiecznik cały. Sprawdzanie kabli. I bawiliśmy się tak cały piątek do nocy. Znaleziona przyczyna- po rozebraniu przekaźnika okazało się, że załącza ale jest zjarany i nie zamyka obwodu.





Nowy przekaźnik i........ sprężarka działa ale nowy przekaźnik dziwnie mocno się grzał. Sprężarka chodziła ale auto nie wstawało. Sprawdzenie ciśnienia i sprężarka pompuje 4bary czyli o wiele za mało. Zapadła decyzja o nowej sprężarce. Przy okazji zobaczyłem coś takiego:





Przez cały czas żyłem w przekonaniu, że przyczyną była wadliwa sprężarka zamontowana przez handlarzyków. Złożona na sztukę i won do klienta.

Wycieczka do Lęborka w sobotę rano i składanie do późnych godzin nocnych. Złożone do kupy ale coś mnie tknęło i rozebrałem starą sprężarkę. Moim oczom ukazała się mielonka spalonego plastiku, smaru, metalu i zatartych łożysk.





Po otwarciu tego śmiecia do tej pory śmierdzi w warsztacie.
Poszukiwanie przyczyny ciąg dalszy. Znowu rozebrałem auto i wyciągnąłem filtry zawieszenia. Nie przepuszczały totalnie nic. Sprężarka zamiast wytwarzać ciśnienie, wytwarzała podciśnienie.

Nowe filtry, przekaźnik, bezpiecznik i robocizna- 150zł

Nowa sprężarka, filtry, przekaźnik i robocizna~ 1500zł


Wybór chyba prosty :) Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdro, Maciej.
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-10-06, 23:07   

Dobrze, że do Was trafiło bo widzę że groziło pożarem auta.
 
 
Mati 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D3
Wiek: 41
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-10-06, 23:13   

Jeszcze raz mega wdzięczny Maćkowi za zdiagnozowanie ustreki
 
 
Doc 



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A6 C6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-10-06, 23:15   

Maćku... jak najbardziej kliknąłem 'przyklejone' w twoim/naszym temacie. <okioki>
_________________
2009-04-28 godzina 21:40 - założyciel forum A8Team.PL. Ps: Polecam iParts.pl
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-10-06, 23:18   

O tym nie pomyślałem, ale faktycznie była możliwość pożaru. Dziękuję Adminowi za przyklejkę!

Niebawem proszę państwa wjeżdża mega wielka fotorelacja z czyszczenia silnika i grubszego serwisu w Audi S8.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-10-07, 07:50   

Niezłe, a gdzie znajduje się filtr sprężarki ??
 
 
Bartek87 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-10-08, 09:31   

Szkoda, że w Szczecinie nie ma takich warsztatów co tak rzetelnie podchodzą do sprawy
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-10-13, 22:46   

Marcin przykro mi ale ja z tego żyję. Nie wszystkie informację udostępniam publicznie.

Bartek- ze Szczecina do Sopotu nie jest tak daleko ;)
 
 
Thomas_a8 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 L
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-10-28, 10:13   

Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.

Pozdrawiam.

Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.


Nie piszemy posta pod postem


Pozdrawiam
krzychu22.p1i
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-10-28, 22:14   

Thomas_a8 napisał/a:
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.


Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.

Pozdrawiam.
 
 
Majki 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2014-11-08, 18:53   

Thomas_a8 napisał/a:
Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.

Pozdrawiam.

Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.


Nie piszemy posta pod postem


Pozdrawiam
krzychu22.p1i


Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy...
_________________
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
 
 
Thomas_a8 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 L
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-12-10, 10:46   

Majki napisał/a:
Thomas_a8 napisał/a:
Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.

Pozdrawiam.

Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.


Nie piszemy posta pod postem


Pozdrawiam
krzychu22.p1i


Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy...


dziękuje za pomoc. wszystko jak opisałeś. Filterki są chyba 2, wypiąłem przewód od tego który jest bliżej kompresora, dałem na zapłon, kompresor się włączył ale praktycznie nie wytwarzał ciągu. wygląda na to że kompresor padł. Muszę szukać następnego, bo z tego co czytam regeneracja to nienajlepszy pomysł.
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-12-10, 11:29   

Nie spotkałem się z innym producentem niż wabco jednakże te na których jest logo ATE są lepszej jakości i takiego proponuję szukać. Kompresor pasuje nawet od mercedesa ML tylko mocowania i wyjścia na kable inne. Bez problemu można mocowania i kable przełożyć z Twojego starego kompresora.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-01, 19:23   

MW Motorline napisał/a:
Thomas_a8 napisał/a:
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.


Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.

Pozdrawiam.


WOW podpowiedz godna mistrza ,ale reklama w innym dziale.

jak robisz fotorelacje to odpowiadasz na pytania z nia zwiazane..
jaki z tego morał ? nie rób fotorelacji skoro nie masz ochoty dzielić się informacjami, badz zamieszczaj w innym dziale jako reklama badz jako foto reklama swoich usług
takim zachowaniem ludzi do siebie nie przyciagniesz
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2015-01-01, 23:40   

Dziękuję Macieju. W przyszłości będę w przebraniu zwykłego człowieka kroczył między niewinnymi. Taki z tego morał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.