Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] S6 C5 4.2 ANK - ustawienie rozrządu  
Autor Wiadomość
dawidt 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2016-10-01, 08:53   [inne] S6 C5 4.2 ANK - ustawienie rozrządu

Witam!

Jestem posiadaczem Audi S6 C5 z silnikiem 4.2 ANK. Zwracam sie z pytaniem do was na tym forum gdyż wiem że tutaj więcej osób ma stycznośc z silnikami V8 niż na innych forach :)

Do rzeczy.

Po zakupie samochodu ,zaobserwowałem lekkie "bujanie się" silnika na wolnych obrotach , poszperałem troche w sieci na tem diagnostyki problemu. Na pierwszy ogien poszło sprawdzenie korekt w grupie 093. Po diagnostyce w mojej S6 korekcje pokazały (-9) i (-4)

Zdecydowałem podjąć sie wymiany rozrządu , zakupiłem w tym celu niezbędne blokady ( blokada wałków + blokada wału) i przystąpiłem do wymiany rozrządu.

Okazało sie że ktoś przedemną złożył go na przysłowiowy "flamaster" , ustawiłem więc wszystko w ten sposób aby założyc blokady. Wykonałem wszystko według opisów łącznie z poluzowaniem kół na wałkach.

Samochód poskładany i efekt jest taki że po odpaleniu silnika pokazuje mi (-14) i (-1) <hmm>

Po odpaleniu i nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz , i to samo . Pomyślałem tez ze coś skopałem przy montażu więc zrzuciłem obudowy rozrządu ,pokręciłem wałem , pin blokujący na wał weszedł blokada na wałki również lekko wchodzi. Czyli rozrząd złożony poprawnie na 100% według mnie. W czym może tkwić problem ?? Prosze o pomoc bo już nie mam pomysłow.

Samochód ma przelatane rzeczywiste 180 tys i dodam że fazatory też wg mnie w dobrym stanie.Nawet po kilkudniowym postoju nic nie stuka. Wychylały sie prawidłowo 22-23 st.

Z góry dziekuje i Pozdrawiam
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-01, 10:41   

pokrywa zaworów do góry, sprawdź napinacz oraz łańcuszek miedzy walkami, plus może być przestawiony drugi wałek
 
 
dawidt 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2016-10-01, 12:09   

Dekle zrzucone , wałki ssace i wydechowe na znakach , wszystko wyglada OK. Dziś rozebrałem już i poskładałem rozrząd 5 x i ciągle to samo . Nie mam już pomysłów co to może być :|

Dalej korekty na poziomie -13, -1 , ewidentnie cos nie tak z Bankiem 1 tylko co ??

Próbowałem regulować "na oko" wałek na banku 1 , przestawiłem go względem blokady i uzyskałem -8,-1 .. Można by go dalej przestawiać zeby uzyskac 0 ale czuje ze nei tędy droga i tłoki moga sie spotkac z zaworami w koncu.

Forumowicze poradzicie cos ?????
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-10-02, 15:06   

Sprawdz, czy aby na pewno dales napinacz do swojego silnika (numery w etce sprawdz i zobacz czy bezposrednio łączą się z tym co wstawiles poczas wymiany rozrzadu)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-10-02, 20:07   

Tak jak Bugi napisał.

-13 st na biegu jałowym zazwyczaj oznacza, że na tej głowicy (rozumiem że prawej) masz napinacz z lewej..
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-02, 20:28   

nie prawda ja miałem zamienione stronami
i co [prawda na jednej było -20 ale to z winy uwalonego napinacza
na drugiej było ok
Jeśli fizycznie wałki są na swoich miejscach to tylko napinacz łańcuch
Tylko jeszcze jedno nie sugeruj się znakami tylko policz liczbę ogniw między znakami
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-10-02, 20:36   

pepi napisał/a:
nie prawda ja miałem zamienione stronami
i co [prawda na jednej było -20 ale to z winy uwalonego napinacza
na drugiej było ok
Jeśli fizycznie wałki są na swoich miejscach to tylko napinacz łańcuch
Tylko jeszcze jedno nie sugeruj się znakami tylko policz liczbę ogniw między znakami


Pepi, piszemy o C5 a tutaj akurat dwie ostatnio miałem z zamienionymi nastawnikami.
Miały przestawienie o 13 st. Reszta układu ustawiona prawidłowo.

Oczywiście mogą być też inne powody.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-02, 21:03   

a co to ma do tego :]
ja ze rok śmigałem na zamienionych
te silniki są praktycznie takie same
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-02, 21:04   

pepi, nastawniki nie są zamienne i to nie bez powodu. To że ty smigałeś niestety nas nie uratuje ani uraduje bo tam prawa fizyki widac nie funkcjonują :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-03, 12:59   

ja o tym wiem ale ten kowal co składał auto raczej nie wiedział :]
 
 
dawidt 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2016-10-03, 23:23   

Panowie gdzie szukac tych numerow ?? I jakie maja byc odpowiednie dla banku 1??
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-03, 23:40   

numery nastawnika sa chyba widoczne na jego zewnętrznej cześci <hmm> jesli nie to zwalac dekiel trza-poproś MichałWruszak on ci okresli jakie powiny byc numery prawidłowe
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-10-04, 05:33   

dawidt,


Uzupełnij proszę swój profil zgodnie z
regulaminem.
Wypełnij rzetelnie wszystkie obowiązujące pola.
Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania.
Informacje techniczne uzupełnij szczegółowo i prawidłowo wybierając je menu w Twoim profilu.

Brak uzupełnionego profilu może skutkować jego usunięciem lub zablokowaniem.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-04, 06:38   

077 109 088
prawa
 
 
dawidt 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2016-10-04, 17:19   

Nastawnik jest ok. Ma takie numery jak podales
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.