Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwo - co lać i gdzie ?  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-11-24, 02:24   

mikmac napisał/a:
W kwestii oktanowości. Liczba oktanów oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe. Spalaniu stukowemu sprzyja wysoki stopień sprężania (silniki uturbione) takich silników powinno być używane paliwo o wyższej liczbie oktanów.


odwrotnie
silniki turbo mają niższy stopień sprężania (mówimy o jednostkach benzynowych oczywiście)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-29, 06:12   

Czyli zamiast 98 lać 95, a najlepiej paliwa ultimate, v-power i pokrewne??

Ja wychodzę z założenia że jeżdżę na LPG więc mogę pozwolić silnikowi na rozruch na lepszym paliwie, tylko po tym artykule które w końcu będzie lepsze :)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-11-29, 23:17   

tomi5 napisał/a:
które w końcu będzie lepsze


lepsze jest zawsze lepsze tego się trzymaj a lepsze to to o większej liczbie oktanowej, za dobre paliwo nie zaszkodzi żadnemu silnikowi złe (przesadnie nisko oktanowe np chrzczone) wielu ujdzie ale wiele uszkodzi
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
BiLu 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 229
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-30, 09:12   

colln napisał/a:
tomi5 napisał/a:
które w końcu będzie lepsze


lepsze jest zawsze lepsze tego się trzymaj a lepsze to to o większej liczbie oktanowej, za dobre paliwo nie zaszkodzi żadnemu silnikowi złe (przesadnie nisko oktanowe np chrzczone) wielu ujdzie ale wiele uszkodzi

czyli wracamy do punktu wyjścia :lol:
tomi - laj takie jakie sugeruje producent to Twojego auta; tankuj na sprawdzonych stacjach i tyle w temacie.
_________________

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-29, 12:30   

BiLu napisał/a:
dzidzia napisał/a:
niby producent zaleca tylko 98, ja tam leje 95 tez jedzie, kopa mu nie brak, zawsze troche taniej a i tak tylko służy do odpalania potem ządzi LPdzi

http://www.audiklub.org/dane/s8/d2/s8_340.html u mnie producent zaleca 95 i taką tylko leję. Faktycznie warto zainteresować się pojęciem oktanowości, bo funkcjonuje mit "im więcej oktan tym większa moc silnika ". Powinno się lać takie paliwo jakie przewidział producent, kwestia jakości lanego paliwa to już inna bajka...


ciekawe w rocznikowym 96' zalecał 98, ciekawe co się zmieniło

95 jak napisane jest dopuszczalna ale moze wystapic nieznaczny spadek mocy

awaryjnie mozna nalac nawet bezołowiową 91 na krótko

tyle instrukcja i klapka na wlewie mówi

biorąc pod uwagę ile benzin u nas ma oktanów to wiecie....
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-06, 19:26   

Mam oryginalna książkę obsługi do swojej laleczki i wyrażnie jest zapisane, że producent zaleca paliwo PB98 przy czym dopuszcza stosowanie PB95 ale może nastąpic spadek mocy i pogorszenie osiągów. Ja zawsze leję PB98, a jak osiągnie odpowiednią temperaturę to przechodzi na LPG.

POZDRAWIAM
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-01-08, 00:02   

zalecane należy rozumieć jako minimalne , a czy ktoś widział instrukcję jakiegoś auta gdzie było zalecane 100 oktanów? No a przecież są stacje z takimi paliwami i co jest klient czyli jak wcześniej pisałem lepsze nie szkodzi, słabsze albo chrzczone ...no już wiecie
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
PitBullRedNos 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 48
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-16, 14:07   

czyli co z całej tej dyskusji wynika że najlepszy jest ORLEN... ?? TAK...?? A BLISKA to przecież też ORLEN... ??
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2011-01-16, 18:41   

niestety bliskiej daleko do orlenu :-P :mrgreen: moze zapodasz foto swoje pieska bo mam takich kilka
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
PitBullRedNos 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 48
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-17, 18:23   

cerbera napisał/a:
niestety bliskiej daleko do orlenu

hmm... a słyszałem i czytałem artykuł że to idzie z jednej rozlewni gdzie podjeżdżają różne cysterny i tylko uszlachetniacze do paliw różne markowe stacje mają inne... A paliwo podobno wszędzie to samo, oczywiście poza małymi prywatnymi stacjami bo o nich nie było żadnej wzmianki...
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2011-01-17, 18:56   

Dokładnie tak właśnie jest z większością stacji. Pytanie tylko, czy nie dzieje się nic z tym paliwem w czasie transportu albo już na miejscu sprzedaży. Stąd wynikają różnice ;)
Wyjątek stanowi też Shell V-Power 99. To paliwo jest importowane.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-01-17, 22:42   

apg napisał/a:
Wyjątek stanowi też Shell V-Power 99. To paliwo jest importowane.


a potem się go dostosowuje do naszych warunków... no wiecie jak ;-)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-01-17, 23:06   

z tego co wnioskuje Kolega colln, to najlepiej nie lać nigdzie , albo tak jak większość z kolegów i koleżanek jeździć na gazie bo jest dużo mniej chrzczone .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Iceman 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: Pyton W12
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 88
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2011-01-17, 23:25   

Ja tankuje 98 na Orlenie i wszystko ok.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-01-17, 23:30   

ja tankuję 98 na Żaglu , co to za różnica czy to orlen , BP czy inna stacja na pn polski wszystkie stacje są zaopatrywane z rafinerii Gdańskiej .
Rozmawiałem z kilkoma pacownikami na różnych stacjach i każdy mówi to samo ,
Paliwo zaopatruje ich Rafineria Gdańska , Przecież Orlen , czy BP nie ma swojej rafinerii , a z tego co mi wiadomo , (choć mogę się mylić ) są 2 rafinerie w Polsce , Petrochemia Płock - zaopatruje pd polski , a Rafineria Gdańska pn polski .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.