Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] Skrzynia w trybie awaryjnym  
Autor Wiadomość
BzQ 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-25, 23:39   [S8 D2 00 ] Skrzynia w trybie awaryjnym

Witam wszystkich :)

W srode stałem się szczęśliwym (mam nadzieję ;) ) posiadaczem S8 z 2000r. Niestety autko ma usterkę, najprawdopodobniej skrzyni.

Objawia się to w sposób następujący: po odpaleniu i wrzuceniu D auto rusza tylko przy minimalnym dodaniu gazu, mocniejsze wciśniecie pedału podnosi jedynie obroty silnika, a samochód jedzie jak jechał (czyli w tempie ślimaka), po przytrzymaniu obrotów na poziomie 2000 po około 10 sekundach następuje szarpnięcie, na wyświetlaczu na zegarach zapalają się wszystkie ikony położenia lewarka (czyli jak wyczytałem bo to moje pierwsze Audi) przechodzi w tryb awaryjny. W tym momencie można jechać ale zbiera się tragicznie.

Dzisiaj po walce z zarejestrowaniem i ubezpieczeniem udało mi się dorwać kumpla z interfejsem i wyciągnęliśmy co następuje:

17981 Zawór magnetyczny zawieszenia silnika strona 2 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17549 Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16486 Przepływomierz - niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17114 Nieprawidłowe przełożenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17116 Nieprawidłowe przełożenie bieg 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1300 Nawigacja - brak komunikacji
magistrala CAN brak sygnału
1304 Radio
magistrala CAN brak sygnału


854 Wyświetlacz radia na tablicy przyrządów
magistrala CAN brak sygnału


Podaje wszystkie błędy, bo nie wiem czy coś z tego nie będzie istotne.

Czy może mnie ktoś naprowadzić, zanim oddam furę w ręce "specjalistów" którym raczej nie ufam (doświadczenia z wczesniejszą Omegą 3.0 V6)

Z góry dzięki za każdą pomoc :D



Kolego BzQ. Przy zakładaniu nowego tematu należy używać TAGów. Masz ich całą rozwijana listę, a wystarczy tylko wybrać odpowiedni. Mam nadzieję, że kolejne będą nazywane już poprawnie.

Pozdrawiam
Simone331
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-26, 00:09   

Jak masz pare tysiaczków na pakiet startowy to bedzie ok jak nie to masz zmartwienie ;)
to co opisujesz odnosnie skrzyni jak dla mnie dyskwalifikuje auto od zakupu a reszta?? Dopiero po zakupie podłaczyłes vaga??
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-04-26, 00:20   

Często straszą, że wyskoczenie błędu 17114 powoduje uszczuplenie portfela o parę tysi :-P Jeśli kupiłeś takie auto świadomie to oki, ale jeśli nie to współczuje.

Błąd 18265 błędna wiadomość z silnika. Ehm może jest to związane z samym przewodem i napięciami które idą z silnika do skrzyni. Czyli do sprawdzenia sterownik. Looknij pod maską do puszki po lewej stronie przy szybie. Jest tam ECU i sterownik skrzyni, sprawdź czy nie ma tam wody.

Co do błędu 17114, kiedy był wymieniany olej? Jeśli masz nakulane km i nie była skrzynia asb serwisowana to szlam mógł pozatykać elektrozawory itp. Jeśli masz farta to wymiana oleju i czyszczenie płyty sterującej powinno pomóc.

Drugą sprawą jest przepływka, jeśli kończy żywot to może wpływać na pracę skrzyni ASB. Prawidłowa wartość dla Twojej przy pełnym obciążeniu to 288g/s, tylko aby to sprawdzić musiałbyś przegonić auto z podpiętym vagiem (zrobić logi)


17114 - nieprawidłowe przełożenie, albo brakuje oleju albo uszkodzenie mechaniczne skrzyni, ew uszkodzony kosz forwardu.

17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia. Komputer sterujący skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych silnika i wyjściowych skrzyni biegów.

Co może być tego przyczyną.
1 - Nieprawidłowy poziom płynu ATF.
2 - Zanieczyszczony płyn ATF.
3 - Hamulec obraca się z poślizgiem [ jest uszkodzony lub zawór
elektromagnetyczny jest zanieczyszczony / uszkodzony].
4 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów (G182).
5 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów (G195).
6 - Nieprawidłowy lub źle zakodowany komputer sterujący automatycznej
skrzyni biegów (J217).
7 - Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne.


17116 - nieprawidłowe przełożenie 2 biegu (coś z sprzęgłem hydrokinetycznym)

Possible Causes - Możliwe przyczyny

Wiring and/or connections faulty - Okablowanie lub wadliwe połączenie
Sensor Gear Position Indicator faulty - Błąd/ wadliwy czujnik położenia biegu
Gear Solenoides faulty - wadliwe elektrozawory
Mechanical failure - Mechaniczne uszkodzenia

Possible Solutions - Możliwe rozwiązania

Check wiring and connections - Sprawdzić okablowania i połączenia
Check Sensor Gear Position Indicator - Sprawdzić czujnik położenia biegu
Check Gear Solenoides - Sprawdzić elektrozawory biegów
_________________
 
 
BzQ 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-26, 00:39   

Dzieki za szybka odpowiedz i nakierowanie :) Auto bylo kupione po zanizonej cenie ze wzgledu na ta usterke, wiec w razie najgorszego obrotu wydarzeń bede wymieniał skrzynie ale najpierw posprawdzam to co objasniliscie z bledow :)

Jeszcze pytanie odnosnie przeplywki - czy na jalowym na pelnym otwarciu przepustnicy tez da rade to sprawdzic czy tylko w ruchu?

EDIT: Z tego co wyczytałem/wyrozmawiałem to podobne zachowanie skrzyni może być spowodowane w/w błędami z silnika (czyli problem z przepływką/sondą) więc zacznę od tego a później zobaczę :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-04-26, 10:54   

Przepływkę najlepiej sprawdzić w czasie jazdy z podpiętym vagiem robiąc logi. Ja to robiłem w trybie tip przeciągając wszystkie biegi (najlepiej na 3 bo na resztę biegów drogi braknie :mrgreen: :mrgreen: ) do końca wtedy będziesz wiedział czy ona niedomaga. Sprawdzanie na ja jałowym nie będzie miarodajne w 100% bo przy 650-800obr/min pokaże coś 5-12g/s. NA forum widziałem patent na mierzenie oporu na poszczególnych pinach w MAFie ale czy to jest też miarodajne, sam nie wiem.Jeśli masz u kogoś pożyczyć taką przepływkę na podmianę do testu to podmień i sprawdź czy się poprawiło. Błędy jak masz zapisane to pokasuj ze skrzyni i silnika, potem zobaczysz czy się powtarzają.

Dopiero dzisiaj zauważyłem błąd sondy 2 głowicy przed katem. 16534 -- Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit P0150 - 008 - Implausible Signal . Sprawdź połączenie sondy od strony kierowcy (po podniesieniu maski sondy są pomiędzy silnikiem a grodzią, ich wtyczki są zaraz za przepustnicą takie duże owalne 35x10mm z 4 pinami). Jeśli masz gaz, to gazownik mógł kłuć szpilkami na ślepo i szwankuje. Tak czy inaczej trzeba dopaść vaga i sprawdzić sondę czy się grzeje i czy działa prawidłowo.

17981- ten błąd wygląda na poduszkę silnika od strony kierowcy, nowa około 600zł albo to olać. Na początek sprawdzenie kabelków i wtyczki przy niej.

17549 - tutaj to najprawdopodobniej lata o lewe powietrze. Wg ross-techa błąd ten może powodować przepływka (idź w tym kierunku) Na sam początek sprawdzenie dolotu, ew czyszczenie a potem adaptacja przepustnicy.

Moim zdaniem zainteresuj się mocno przepływką na sam początek.
_________________
 
 
BzQ 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-26, 11:28   

Gazu nie ma, tyle co przyjechała ze szwajcarii. Przepływka cenowo nie robi skandalu, więc w razie co zamówie, tylko w ciemno szkoda kasy wywalać, więc wolałbym sprawdzić.

Teraz pytanie za 1000 punktów (tylko prosze się nie śmiać bo audi to dla mnie całkiem świeży temat i jestem jak narazie zagubiony :) ) gdzie jest przepływka :) bo po zdjęciu osłon silnika od filtra nie widze nic oprócz łącznika i dwóch gum (chyba że się dobrze domyślam że jest w obudowie filtra zamknięta)

Pytanie kolejne, jakie powinny być obroty na biegu jałowym?

I czy tiptronic bedzie działał jak skrzynia jest w awaryjnym?

:)

Ewentualnie (za radą znajomka) jak zrobić logi i jakie żeby się dowiedzieć czegoś więcej? (zaznaczam że jestem laikiem jeśli chodzi o VAGa więc będe wdzięczny za podlinkowanie/opis instrukcji)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-04-26, 12:17   

Przepływka jest pod pokrywą filtra powietrza w takiej rurze. Po otworzeniu maski duża puszka po lewej stronie, ściągasz pokrywę przykręconą na 4 śruby z łebkiem na śrubokręt (x) resztę będziesz wiedział.

Obroty jałowe, w moim przypadku: Uruchomienie zimnego silnika wskakuje 1000obr, po jakiś 15-20s jak ssanie się wyłączy schodzi 1 kreskę w dół czyli jakieś 800obr. Po odczekaniu chwili, albo jak już motor jest nagrany do 90st trzyma jak wryte 630-640obr.

Czy tip będzie działał w trybie awaryjnym, nie wiem, pokasuj błędy i sprawdź.

Tu jest video jak ogarnąć logi http://www.youtube.com/watch?v=7zET8soUlow Ciebie interesuje tylko Measurning block i blok 002. Następnie klikasz LOG i start, następnie jedziesz autem.
_________________
 
 
BzQ 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-26, 20:32   

Sprawdzilem kompa - sucho, jutro poprawie piny. Na razie zamowilem przeplywke, lambde i swiece. Wtyczki lambd znalazlem, przeczyscilem ale nie pomoglo wiec wymienie france. I w zwiazku z tym pytanie, jaj sie do niej dostac? Podejde bez problemu od dolu czy grubsza sprawa? I czy ten blad na pewno oznacza lambde od strony kierowcy? Po wymianie podzespolow musze kasowac bledy czy jak bedzie ok to zadziala bez kasowania?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-26, 20:46   

BzQ napisał/a:
Wtyczki lambd znalazlem, przeczyscilem ale nie pomoglo wiec wymienie france. I w zwiazku z tym pytanie, jaj sie do niej dostac? Podejde bez problemu od dolu czy grubsza sprawa?

Lambdę od strony kierowcy, tą przed katem, wymienia się od góry.... bez podnośnika ale najlepiej z odpowiednim kluczem... miejsca jest mało ale to jest właściwe podejście.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-04-26, 20:53   

Witaj kolego na po drugiej stronie mocy ;-)
Jeśli wymienisz to zadziała ale błędy i tak będziesz musiał skasować bo będą zapamiętane w kompie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
BzQ 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-26, 20:57   

FOSS napisał/a:
BzQ napisał/a:
Wtyczki lambd znalazlem, przeczyscilem ale nie pomoglo wiec wymienie france. I w zwiazku z tym pytanie, jaj sie do niej dostac? Podejde bez problemu od dolu czy grubsza sprawa?

Lambdę od strony kierowcy, tą przed katem, wymienia się od góry.... bez podnośnika ale najlepiej z odpowiednim kluczem... miejsca jest mało ale to jest właściwe podejście.


Cholera, próbowałem ja dzisiaj wymacac ale juz ciemnawo bylo wiec moze dlatego nie dalem rady :( Zobacze jutro jak towar przyjdzie :)

A jeszcze jedna sprawa odnoszaca sie do informacji wyzej - gdzie znajdd wtyczke laczaca skrzynie z kompem (bo to tez mam sprawdzic)

Edit: wymienione swiece, lambda, wyczyszczone styki od sond i od przeplywki i zostaly dwa bledy - przeplywka niskie napiecie i skrzynia nieprawidlowe przelozenie. Przeplywak przyjdzie we wtorek, wtedy podmienie i zobaczymy, jak nie zalatwi sprawy do grzebe dalej juz stricte przy szkrzyni. Jak na razie idzie niezle :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-04-27, 22:08   

jedna na dole z lewej strony -taka okrągła
i druga w skrzynce koło kompa :-P
 
 
BzQ 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-29, 17:01   

Jeszcze jedno pytanie a nie chce zakladac nowego tematu ;) Slysze przy odpalonym silniku i wylaczonych nawiewach nieregularny syk w okolicach podszybia po stronie kierowcy (slychac wewnatrz i na zewnatrz) po zgaszeniu auta tez jeszcze przez chwile syczy. Obstawiam ze podcisnienie gdzies ucieka. Czy jest w tym miejscu cos co lubi puscic, na co zwrocic uwage (zawor, zlaczka czy cus takiego) Z tego co sie doksztalcilem to znikajace podcisnienie bedzie powodowalo nierowna prace silnika a lekko mi go szarpie (delikatnie ale jednak) obstawiam tez cewke bo przy wymianie swiec wyszlo ze jedna na lewej glowicy od podszybia ewidentnie jakby nie dopalala i byla zdecydowanie w gorszym stanie. Cewka juz w drodze ale tak czy inaczej zastanawia mnie ten syk ;)
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-04-29, 22:06   

Sprawdź rurkę podciśnieniową od serwa. ;)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-29, 23:45   

Panowie, po co sie meczyc? Jesli po uruchomieniu silnika skrzynie nie wchodzi w tryb awaryjny to elektrycznie jest sprawna.
Jesli po dodaniu gazu daje kopa i wali tryb awaryjny i jeszcze zostaje na 5 biegu to na 100% jest uszkodzony kosz forwardu.
Tak czy inaczej naprawa bedzie droga.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.