Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Problem z zmianą biegu (manual)  
Autor Wiadomość
Motomaks 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-28, 07:31   [S8 D2 98 LPG ] Problem z zmianą biegu (manual)

Witam,
mam pojawił się następujący problem, a po szukajkach go nie znalazłem by był omawiany.
Mianowicie jadąc normalnie nie ma problemu by zmienić bieg ale jak chce np ostro przyspieszyć czy zredukować szybko np z 4 na 3 bieg nie mogę przerzucić biegu - lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza, tak jak by była blokada jakaś czy coś, dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu. Sprzęgło było wymieniane i problemu nie było żadnych po tej wymianie. Co to może być????????
_________________
Quattro i wszystko jasne.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-10-28, 09:43   

A olej sprawdzałeś w skrzyni czy poziom jest odpowiedni?
Wygląda to jak by synchronizator nie wyrównywał prędkości i dynamiczna zmiana biegu jest utrudniona.
Miałem podobnie w skrzyni, tyle że zgrzytała przy redukcji, ale poprawiało się jej jak się mocno rozgrzała. Winny był właśnie pierścień synchronizatora (zużyty).
Przetestuj przy jakich obrotach występuje problem jak skrzynia całkowicie zimna i czy zmienia się to jak skrzynię rozgrzejesz.
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-28, 10:14   

Pewnikiem przyatakowany wałek sprzęgłowy, uszkodzenie wysprzęglika hyd. ( bo taki chyba posiadasz) ewentualnie padniete sprzęgło
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-28, 10:48   

Wg mnie synchronizator. Zobacz czy wyrównywanie prędkości obrotowej silnika względem skrzyni pomaga.
_________________

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-10-28, 13:08   

Motomaks napisał/a:
dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu

No to wskazuje że
karol208 napisał/a:
wyrównywanie prędkości obrotowej silnika względem skrzyni pomaga
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-28, 14:02   

W żadnym razie nie chce sie wymądrzać , ale co? Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży) Po za tym jak pada synchronizator (patent VW czyli blokujacy) to po prostu będzie niemiłosiernie zgrzytało, skrzynia działa dalej ,a biegi trzeba wrzucać z miedzygazem .Gdyby synchro. blokowało włożenie biegu to znaczy, że tylko jednego ,byłby dramat i skrzynia jest do remontu .
Takie jest moje widzimniesie.

Dodam jeszcze, że mozna w fusach zobaczyć , cięgna zm. b. ,zerwany kołek ustalający pod osłoną mechanizmu wybieraka na skrzyni itd... Jedź kolego do warsztatu bo trzeba to palcami zobaczyć .
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
Motomaks 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-28, 16:21   

i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
_________________
Quattro i wszystko jasne.
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-28, 16:29   

Motomaks napisał/a:
i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.

Wymiana na pewno nie zaszkodzi, natomiast wg. mnie problem nie leży w oleju.
Skrzynia do zrzucenia , mam przeświadczenie jak Ci wspomniałem ,że problem masz w sprzegle - łożysko, docisk, wysprzeglik. Miałem raz paska z takim problemem i okazało sie że po prostu nie wysprzeglał, a czym bardziej się zagrzał tym bardziej był przyatakowany
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-28, 17:06   

Pepeka napisał/a:
Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży)

Nigdzie nie doczytałem że wszystkie biegi.

Teraz doszedł jeszcze problem ze wstecznym więc twoja teoria sprzęgła bardziej do mnie przemawia.
_________________

 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-28, 17:45   

karol208 napisał/a:
Pepeka napisał/a:
Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży)

Nigdzie nie doczytałem że wszystkie biegi.

Teraz doszedł jeszcze problem ze wstecznym więc twoja teoria sprzęgła bardziej do mnie przemawia.


Cóz czytałem wg standardów nowej edukacji co drugie słowo :mrgreen: i wywnioskowałem "wszystkie" z tego co napisał " lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza "
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-10-30, 17:50   

Mi to wygląda na sprzęgło. Na postoju dzieje Ci się to samo? Wygląda to tak jak by sprzęgło nie rozłączało zespołu do końca. wyjąć lewar wyjmiesz, nawet podczas jazdy, zdejmiesz nogę z gazu i jesteś w stanie wybić bieg ale nie zrobisz tego w odwrotny sposób. Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło, może pomoże.
Jeszcze pytanie pedał bierze wysoko czy bardziej w podłodze? Podczas delikatnego wciskania ( bardzo powolnego ) czujesz chrobotanie na nodze? takie dziwne przeskakiwanie jak by chodził ocierając?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-08-16, 23:48   

a ja mam troche z kolei inny problem... jak silnik zimny musze delikatnie obchodzić się z biegami, bo inaczej przy zmianie 1 na 2 będzie niemiłosierny świst i zgrzyt skrzyni... jak jade spokojnie to jest okej, a tak zmienić bieg powyżej 5tys obrotów nie ma szans... tak samo przy zmianie na 3 zgrzyt odczuwalny jest na lewarku biegów, ale nie słychać go... im skrzynia bardziej się nagrzeje tym słabsze są objawy, ale nie giną całkowicie....
teraz powiedzcie mi dobrzy ludzie czy idzie takiego manuala naprawić?? czy w normalnych cenach idzie dostać synchronizatory i hamulce biegów??
bo podejrzewam, że jakiś baran używał mojej aktualnej eSki do ścigania się z pod świateł i takie efekty...
a sprzęgło robione rok temu jak by co :)
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-17, 08:37   

Mi się wydaje że coś z synhronizatorem jes coś nie tak.
 
 
wilku 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Leszno/Oslo
Wysłany: 2014-08-17, 10:30   

100 % synchronizatory jeszcze troche i na każdym biegu będzie słychać
_________________
Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-08-17, 12:24   

Miałem to samo, jak kupiłem skrzynię. Pierścień synchronizatora zużyty. Na internecie można dostać nowy w niewygórowanej cenie. Mi krzyknęli w warsztacie 650zł robotę i części, jak skrzynię przywiozę już zdemontowaną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.