Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Skrzynia biegów zero reakcji  
Autor Wiadomość
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-01, 22:29   

Chodzi Ci o adaptacje : po wczesniejszym odłaczeniu aku podłaczyć i wsiadamy do auta gaz do dechy właczyć zapłon poczekać i wyłaczyć wtedy troche pojezdzic raz wolniej raz agresywniej zeby sie troche nauczyła
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-01, 22:38   

Adaptacje po remoncie nastaw w ECU. Musisz je wyzerować.
 
 
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-01, 22:42   

Odłaczenie akumulatora na minimum 3 godziny ponoć zeruje ecu. Dodatkowo adaptacja która przedstawilem wyżej powoduje że skrzynia uczy się od nowa. Czy jest coś jeszcze co muszę zrobić vagiem.
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-01, 23:34   

To sa pierdoły. Adaptacje od nowa robi się poprzez np vasa lub w aso. Sterownik ma wyuczone parametry pracy skrzyni i nie chodzi tu o uczenie się stylu jazdy czy coś. Wymieniając olej dynamiczne juz zmieniasz na tyle te parametry że wskazana jest owa adaptacja a co dopiero remontem.
Niektórzy to olewają to i robia na pałe. Czasami trafi sie że skrzynka po remoncie chodzi dobrze więc temat się zostawia i ecu sie douczy.Czasami chodzi po remoncie niespecjalnie więc tez sie moze douczy ale jak parametry sterownika nie wspólpracuja dobrze z mechanika to może to spowodowac uszkodzenia skrzyni. Więc dobry serwis robi adaptacje i zaczyna od zera.
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 00:37   

Sanki musisz zdjąć do wyjęcia skrzyni. No chyba, że masz małe rączki ;)
Zanim się za to zabierzesz sprawdź Vagiem czy czasem sam przełącznik F125 nie padł. Naprawdę uwierz mi bo zdejmowanie to męka. 140 kilo kloc. Walczę ze swoją skrzynią już pół roku i gdybym pół roku temu wiedział to co teraz, zaoszczędził bym czasu i pieniędzy zaczynając od podstawowych testów.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-02, 13:29   

Wykodować w skrzyni DSP a potem zakodować albo parę h bez akku.
_________________
 
 
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-02, 14:16   

Z f125 miałem problemy wcześniej, temat ogarniałem skrzynia nawet z odączonym f125 jedzie w trybie awaryjnym. Ale tak jak piszecie najpierw zacznę od najprostszych rzeczy. Osoba która będzie mi robić skrzynię robi to na codzień profesjonalnie więc pewnie będzie wiedział o tych adaptacjach
_________________

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-04, 12:36   

Apophis napisał/a:
To sa pierdoły. Adaptacje od nowa robi się poprzez np vasa lub w aso. Sterownik ma wyuczone parametry pracy skrzyni i nie chodzi tu o uczenie się stylu jazdy czy coś.

The adaption values in the gearbox control unit should be reset after repairing valve body (e.g renewing solenoid valves), renewing valve body, torque converter or gearbox. This enables the gearbox control unit to relearn these adaption values under normal operating conditions more quickly when it is put back into operation.
The adaption values in the gearbox control unit will be reset:
- If multi-pin connector at gearbox control unit is disconnected for at least 15 minutes
- If battery is disconnected for at least 15 minutes.
_________________
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-04, 12:42   

Dostosowanie wartości w skrzyni biegów sterowania jednostki powinny być reset po naprawie korpusu zaworu (np. odnawianie elektrozawory), odnawianie korpusem zaworu, Przemiennik momentu obrotowego lub skrzyni biegów. Umożliwia to jednostka sterowania skrzyni biegów na nowo te wartości adaptacji w normalnych warunkach pracy więcej szybko, gdy jest przesunięty do operacji.
Dostosowanie wartości w panelu sterowania skrzyni biegów zostaną zresetowane: - Multi-pinowe złącze w skrzyni biegów jednostka sterująca jest rozłączony przez co najmniej 15 minut - Jeśli akumulator jest odłączony przez co najmniej 15 minut.
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-04, 12:59   

Mozna rowniez wejsc w ustwienia na kanl 00, kliknac odczyt i zapisac. Adaptacje cofniete.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-04, 15:39   

Jeszcze tego lata lub wiosny był temat o dynamicznej wymianie i nakrzyczano na mnie że niekore serwisy nie robia tego bo trza zrobić adaptacje-a oni nie maja vasa czy coś tam. I teraz twierdzicie że to się zrobi w cyk myk?? Halo????
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-04, 22:46   

Teraz to ja też wiem, że się da ...od kilku tygodni wałkuje każdy temat w necie o skrzyniach automatycznych ZF
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Tymu 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tymoteusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 4
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-09-09, 22:14   

Panowie moja skrzynia została zregenerowana samodzielnie. Tak jak pisałem miałem pęknięty kosz forwardu.
Koszty:
- uszczelki na cała skrzynie 990zł
- kosz forwardu 1100zł (niby ten lepszy prawdę mówiąc jak dotarł do domu czułem ze to sciema bo wygląda tak jak każdy inny ale niech im będzie)
- profilaktycznie zmieniłem kosz wstecznego na mniej zużyty za 200zł
- komplet przekładek i tarcz na dwa kosze to koszt około 480zł
- olej tutaj już kwestia co kto leje i jakie ma zniżki u mnie wyszło za olej do dyfra , torsena i skrzyni 530zł
w sumie: 3100zł
Dzisiaj wiem ze za drugim razem poszło by mi sprawniej...niestety przez własną głupotę zniszczyłem dwa simeringi warte 120zl.
Naprawa na podstawie pdf serwisowego zf oraz audi.
Ważna kwestia to ogólne obycie z mechaniki, czystość i cierpliwość.
Przyznam ze miałem stracha czy się uda...dzisiaj nie żałuje skrzynia zmienia biegi bajecznie i mam nadzieje ze tak będzie na dluzej....bo remont skrzyni to szybka robota ale wyciagnięcie jej to upierdliwa robota.
A co do kwesti adaptacji....nic takiego robić nie musiałem. Dobrze ustawić selektor, odpięte aku i tyle.
Mam troszku fotek z prac, może nawet w wolnym czasie sklece pdfa z podpisami do fotek.
 
 
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-17, 22:52   

Mała relacja z naprawy skrzyni, więc okazało się że rozpadła się pompa oleju w skrzyni uszkodziła się przez to szyjka konwertera i kilka tarczek rozsypało, Wymieniony został konwerter na zregenerowany z Krakowa, pompa oleju i tarczki, wszystko ładnie poczyszczone i złożone. Naprawa skrzyni wyniosła 2730zł do tego wymiana jednego przegubu, regeneracja rozrusznika i alternatora usuniecie delikatnych zapoceń na weżach od chłodzenia. Pozostało założyć skrzynie do auta.
_________________

 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-17, 23:57   

Tymu napisał/a:
Do przodu wyglądało to tak.... dodajesz gaz obroty rosną... i nagle jebut szarpniecie


hmm skad ja to znam przyszlo z dnia na dzień nie miałem żadnych objawów a skrzynia chodziła pięknie , zresztą koledzy potwierdzą ...

wiecej razy nie probowalem nią jechać lawetka i warsztat...
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.