Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 99 ] Auto bierze olej- około 1l na 600-700km  
Autor Wiadomość
krypto35 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 82
Skąd: pomorskie/niemcy
Wysłany: 2014-12-16, 09:44   

Mi w poprzedniej a ósemce, po wymianie uszczelniaczy pomogło.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-12-16, 11:53   

mi wymiana motoru :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-16, 13:09   

JA stosowałem tylko raz ceramizer i nie zmniejszył mi zużycia ale poprawiła się nieco kultura pracy silnika. Profilaktycznie po ponad 30tyś zastosuje go jeszcze raz :)

Mi tez ok 4 litry starczaly od wymiany do wymiany (co 15tyś) ale jeszcze się wszystkich wycieków nie pozbyłem.

U mnie auto nie kopci zimne czy ciepłe. Czasami tylko latem rozgrzane pusci bąka. Ale w spalinach wyczuwam lekki zapach oleju.
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 243
Skąd: WLKP
Wysłany: 2014-12-18, 16:58   

Ja dziś kupiłem coś takiego

co tym myślicie????
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-01-02, 01:03   

beyer28 napisał/a:
lesdud, Dopiero kupiłeś to auto, a więc ja bym jeszcze trochę to poobserwował. Wiadomo jak to jest gdy człowiek się dopadnie - jedno wielkie testowanko :) Przy mocnym traktowaniu nie ma cudów, tak duży silnik sporo też łyknie. Ja po zakupie wiadomo, but non stop również zaobserwowałem większe spalanie oleju, trochę czasu minęło i emocje już opadły. Razem z emocjami spalanie oleju :D 1L między wymianami :)
Ale pod auto możesz spojrzeć, czy wycieków nie ma.


Miałeś rację- emocje trochę już opadły i spalanie oliwy też znacząco spadło, tzn zrobiłem 1000km i od maxa do połowy kreskowanego mi ubyło- czyli dużo mniej niż przedtem
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-03-04, 12:45   

Czy ktoś zna dobrego mechanika lub kogoś z forumowiczów, który by mi wymienił odpłatnie uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowic w mojej S8 preFL? Najlepiej w odległości max do 100km od mojego miejsca zamieszkania (okolice Bydgoszczy).
Ja mam tylko jednego mechanika któremu mógłbym powierzyć tą robotę ale on mówi, że nie bawi się w wymianę bez zwalania głowicy- może mi zdjąć głowice i dać do regeneracji.
A ja nie chce zdejmować czapek- gdyż nie wierzę, że już są tak zużyte- auto ma udokumentowany przebieg 240 tyś km a gaz ma dopiero od 5tyś km.
Myślę że pobór oleju spowodowany jest tym, że auto stało (udokumentowane) prawie rok i myślę że są stwardniałe gumki uszczelniacze.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2015-03-04, 15:01   

żeby takie coś zrobić to trzeba zwalić głowice i zawory przyblokować od spodu... przy okazji zrobi się docieranie zaworów i będzie nie ten samochód :D
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-03-04, 15:14   

Wiekszym problemem od tego zeby nie zwalac czapek jest konieczność zwalania rozrządu moim zdaniem. Robota mega nieciekawa, wcale sie nie dziwie ze nikt tego robic nie chce. Generalnie da się, mozna za wory podpierać tłokami (zeby nie wpadly do srodka silnika) ale trzeba sporo wałem kręcić i wiedziec kiedy tloki na ktorym garze sa w górnyc martwych punktach. Można tez z kompresora podac cisnienie w gniazdo swiecy (powietrze przytrzyma zawory) ale tez warto dla bezpieczenstwa podjechac tlokiem do gory. Przyrząd do rozpinania zaworów konieczny, bez niego nie ma jak tego zrobic.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2015-03-04, 16:01   

tylko zawór zawsze trochę nawet musi opaść, żeby się oprzeć o tłok... a sprężynę trzeba ścisnąć, żeby zabezpieczenie założyć i bez odpowiedniego zaparcia naprawdę trzeba trochę siły na to... ogólnie tylko czytałem o takim sposobie niby bez sciągania głowicy, ale to chyba teoretycy bardziej to pisali...
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 16:20   

lesdud napisał/a:
myślę że są stwardniałe gumki uszczelniacze.

W większości użytkowników pobór oleju spowodowany jest uszczelniaczami, które po dużych przebiegach z gumowych stają się plastikowe. Znalazłem coś takiego w necie:
http://www.liqui-moly.pl/...ego-2671-detail
Może to by rozruszało zastałe już gumki :)
 
 
gryzzli 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 48
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 175
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-03-04, 16:34   

Jesli da sie wymienic uszczelniacze w V8 40v i jest to wykonalne bez zwalania czapek to tym bardziej jest mozliwe przy 32v v8 i nie jest to z palca wyssane tylko sprawdzone na zywo .
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2015-03-04, 16:41   

Sporo pracy, około 11 rg. (czyli prawie 2 dni robocze pracy). PreFL - silnik.
Jeżeli nie wyskoczą jakieś dziwne rzeczy. Np. czy nie warto dociągnąć głowic.
Czy któraś część jest już podejrzana i lepiej byłoby wymienić na nowe (zamki sprężyn).

1. ściąganie paska rozrządu, ściągnięcie pokryw rozrządu
2. ściągnie osłony wewnętrznej koła napędu wałka
3. ściąganie wałków rozrządu
4. wymiana uszczelniaczy (tutaj są różne techniki podparcia zaworu)
5. wymiana łańcuszków napędu wałka (stare są wyciągnięte)
6. montaż wałków (odpowiednie ustawienie)

i składanie wszystkiego (wcześniej mycie i weryfikacja poszczególnych części)


Jak mocno masz uwalony olejem alternator?
Jak mocno to głowice do dociągnięcia.
Najlepiej na nowych śrubach (2x 100 zł śruby reinza).

Dodam jeszcze, iż w większości silników PreFL problem z puszczaniem oleju
przez uszcalniacze to nie sam problem uszczelniaczy.
Za duże są luzy na prowadnicach zaworów i trzpień zaworu zbyt mocno drga
uszcalniacz szybko się "wyklepie" i znowu będzie puszczał.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-04, 18:16   

dlatego lepiej jest zerwać głowice ;)
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-03-05, 09:09   

pepi napisał/a:
dlatego lepiej jest zerwać głowice ;)

Chciałbnym by naprawa auta nie była tak inwazyjna- uważam że jak nie ma takiej potrzeby to lepiej nie otwierać silnika.
A podpowie mi ktoś czy jest sposón na sprawdzenie stanu pierścieni bez wyjmowania tłoków? Bo może one są zużyte lub zapieczone. Z tego co mówił mechanik to pomiar ciśnienia nic nie da tak samo jak próba olejowa też nie da. Są jakieś sposoby?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-05, 11:22   

dlatego ja uważam że lepiej zmienić motor :)
taniej milej i przyjemniej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.