Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Time Bandit by FOSS :D  
Autor Wiadomość
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-25, 01:57   

FOSS napisał/a:
nie wiem czy to normalne a jeśli nie to jak to zinterpretować ale biorąc pod uwagę że do czerwonego pola na obrotomierzu jest jeszcze kawałek a do dyspozycji mam jeszcze 6-ty bieg to jestem w szoku
Ja bym to widział w ten sposób: To była eSa a to zwykłe D3 4.2 a nie S :P skrzynia na 100% została zestrojona tak by była delikatniejsza elastyczniejsza i "ciut" ekonomiczniejsza w spalaniu. Te autko nie zostało stwożone do "zapierdalania" w porównianiu do eSy D2 i dlatego taka różnica.
A tak BTW ma kaganiec?
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-05-25, 02:22   

wolek napisał/a:
Ja bym to widział w ten sposób:
To była eSa a to zwykłe D3 4.2 a nie S :P skrzynia na 100% została zestrojona tak by była delikatniejsza elastyczniejsza i "ciut" ekonomiczniejsza w spalaniu. Te autko nie zostało stwożone do "zapierdalania" w porównianiu do eSy D2 i dlatego taka różnica.

No ja właściwie nie planuję zapierdzielania D3-ką tak jak eSą a test prędkości wykonałem właśnie przez te stado błędów zapamiętanych w komputerze i jednocześnie brak jakichkolwiek oznak złej pracy silnika...
zmiana procesora była konieczna ponieważ ten oryginalny został uszkodzony przez padniętą cewkę zapłonową (jak dostawał temperatury to się wieszał)... procesor z S8 miał taki sam numer fabryczny więc wydawało się że jest identyczny ale wychodzi na to że jednak nie...
wyjątkowo zmiana charakteryski pracy silnika, jeżeli takowa rzeczywiście zaszła, była nie zamierzona :roll:

wolek napisał/a:
A tak BTW ma kaganiec?

ehhhh, te wnikliwe oko klubowicza 8-)
niestety test pokazał że prędkościomierz zatrzymuje się równo na pozycji 250km/h więc kaganiec jest :-x

Szczerze powiedziawszy... gdybym w S8 miał kaganiec to zdjąłbym go jak najszybciej ale tutaj nie wiem czy go wogóle będę ruszał... może przy okazji jak podjadę do ASO ale nie mam na to jakiegoś ciśnienia ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-25, 02:40   

wgybyś dorwał fachowca z programatorem to dało by się (chyba) przeflashować ten eprom/eeprom biorąc stary soft jako dawcę. na bank takie żeczy zrobią panowie od hamowni i chip tuningu z tkz. starej szkoły gdy nie latano po OBD a właśnie na programatorze. Ot taka mała sugestia.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-05-25, 02:56   

wolek napisał/a:
wgybyś dorwał fachowca z programatorem to dało by się (chyba) przeflashować ten eprom/eeprom biorąc stary soft jako dawcę. na bank takie żeczy zrobią panowie od hamowni i chip tuningu z tkz. starej szkoły gdy nie latano po OBD a właśnie na programatorze. Ot taka mała sugestia.

Ja mam takiego fachowca m.in. który robi programy dla innych firm tuningowych i posiada wszelki niezbędny sprzęt... to właśnie On naprawiał mojego kompa chociaż ja już zwątpiłem w powodzenie tej operacji.
Ten sam "wirusował" moje S8 i wiele innych aut więc powierzam się jak dziecko jego fachowej wiedzy ;-)

Problem w tym że to nie eprom/eeprom z mapą silnika tylko procesor (kwadratowa kość z nóżkami na każdej ściance w ilości łącznej jakieś 60 czy cholera wie czy nie więcej)...
procek taki jako nowy podobno nie jest do kupienia na wolnym rynku gdyż w tej konkretnej strukturze produkowany jest do użytku wewnętrznego jako jeden z wielu elementów sterownika silnika...
oznakowany jakimś kodem wewnętrznym ale brak kodu handlowego co oznacza że identyczny element wrzucany do sterownika innego producenta aut może posiadać kompletnie inne oznakowanie...
podobno jako element może posiadać w sobie swój własny program wg. którego działa jego struktura wewnętrzna...
czyli przełożony z identycznego sterownika silnika powinien działać poprawnie i identycznie jak ten na miejscu którego został umieszczony ale wymontowany ze sterownika silnika z innego rocznika, pomimo identycznego oznakowania, może mieć podobno inne oprogramowanie a więc i praca jego może być podobnież inna :evil:

Reasumując:
Nic mi się z autem nie dzieje (odpala i jeździ poprawnie) ale błędy które widzę po przeskanowaniu bardzo mnie irytują bo jak coś się zacznie dziać to jak mam rozpoznać która to usterka :evil: dlatego mimo poprawnej jego pracy szukam drugiego sterownika silnika z identycznego rocznika jak mój.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-25, 03:13   

a jak dużą wartością złotówkową określa się ten sterownik? nowy/używka.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-05-25, 20:07   

wolek napisał/a:
a jak dużą wartością złotówkową określa się ten sterownik? nowy/używka.

Nowy w ASO 4.000pln + programowanie które dla własnego bezpieczeństwa i utrzymania gwarancji należałoby także dokonać w ASO czyli pewnie jeszcze 500pln albo i więcej.
Używany na Alledrogo to koszt od 300pln do nawet 700pln ale kupowanie za 700 to już przesada ale... niestety znalezienie identycznego graniczy z cudem :-?

Wracając jeszcze na chwilę do pracy silnika...
zrobiłem jeszcze inne testy z prędkościami na różnych biegach i tutaj też jestem lekko zaskoczony:
- na 3-cim biegu prędkość maksymalna 180km/h przy około 6800obr/min
- na 4-tym biegu prędkość maksymalna 230km/h przy około 6800obr/min

Wartość 6.800obr/min (około) jest wartością graniczną gdzie zaczyna się czerwone pole na obrotomierzu i przy której komputer samoczynnie przełącza skrzynię biegów na wyższy bieg pomimo włączonego trybu Tiptronic.

A może niepotrzebnie się dziwię i D3 tak właśnie jeździ :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kolonkos88 
Moje A8


Silnik cm3: 5000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: MB E500
Wiek: 36
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 92
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-05-25, 21:20   

Ja w mojej nie miałem kagańca i jechałem coś ponad 285... może do 300 by doszedł ale hamowanie było bo panowie policjanci kazali
_________________
Mercedes Benz E500 V8 :)
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-25, 21:54   

FOSS napisał/a:
Wartość 6.800obr/min (około) jest wartością graniczną gdzie zaczyna się czerwone pole na obrotomierzu
Moje TDI zachowuje się identycznie tyle że inne są prędkości obrotowe ale granica jest na pierwszej czerwonej kresce a dokładnie tuż przed nią. Około 4500obr/min.
kolonkos88 napisał/a:
Ja w mojej nie miałem kagańca i jechałem coś ponad 285... może do 300 by doszedł ale hamowanie było bo panowie policjanci kazali
Oj... pewnie było drogo :P
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2011-06-05, 13:28   

Witam,
po przeczytaniu tych kilku ostatnich postów na temat pracy silnika i skrzyni D3 postanowiłem sprawdzić jak to jest w naszym (produkcja sierpień 2003) i podam tu parę informacji :

na 2 biegu osiągam około 115 kmh
na 3 biegu 180 kmh przy około 6800obr (czyli tak jak u Ciebie kolego Foss)
4-ki czy 5-ki nie miałem na szybko gdzie sprawdzić

Czyli jesli na 4 biegu idzie 230kmh to wnioskuję, że na 5 biegu samochód osiąga maksymalną prędkość a 6 bieg służy tylko do oszczędzania paliwa. Choć to trzeba by było sprawdzić w aucie bez kagańca i na pustej autostradzie.
Co do v-max licznikowego to pewnie te 285 wspomniane przez Kolonkosa w rzeczywistości było 270 km/h wszak producenci nieco nas oszukują (dla przykładu Audi R8 licznikowo 320~ realnie 302kmh).
I nie uwierzę że D3 335KM wyciągnie 300km/h ;]


W trybie "N" na postoju obrotomierz chwilowo po pełnym wciśnięciu dobija do 7000 ale tylko na ułamek sekundy i zaraz spada w okolice ~6800 czyli granicy pola czerwonego.

Co do spalania to nasze przez prawdopodobnie lejący wtrysk chyba coś za dużo pali bo przeważnie wychodzi średnie 20l/100km a np. z tej przejażdżki teraz 14km komp pokazał ponad 31l.

Edit:
przy 120km/h mam 2000 obr.
przy 160km/h mam 2800 obr.
przy 180km/h mam 3000-3100 obr.
przy 230km/h mam ok. 4000 obr (oczywiście 6 bieg)
jestem ciekaw jak wygląda to w 4.2 TDI
_________________

Ostatnio zmieniony przez ATLAS 2011-06-11, 02:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-05, 21:18   

Już nie mam 4.0TDI, ale z tego co pamiętam to przy 200km/h było 2300-2400.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-06-05, 22:31   

ATLAS napisał/a:
Witam,
po przeczytaniu tych kilku ostatnich postów na temat pracy silnika i skrzyni D3 postanowiłem sprawdzić jak to jest w naszym (produkcja sierpień 2003) i podam tu parę informacji :
...

No to by wskazywało że jednak D3 tak po prostu ma i jako nowszy model jeździ prawie tak samo jak S8 D2 i nie ma co szukać dziury w całym ;-)

ATLAS napisał/a:
Czyli jesli na 4 biegu idzie 230kmh to wnioskuję, że na 5 biegu samochód osiąga maksymalną prędkość a 6 bieg służy tylko do oszczędzania paliwa. Choć to trzeba by było sprawdzić w aucie bez kagańca i na pustej autostradzie.
Co do v-max licznikowego to pewnie te 285 wspomniane przez Kolonkosa w rzeczywistości było 270 km/h wszak producenci nieco nas oszukują (dla przykładu Audi R8 licznikowo 320~ realnie 302kmh).
I nie uwierzę że D3 335KM wyciągnie 300km/h ;]

Co do producentów aut to moim zdaniem wcale nas nie oszukują pomimo wielu podobnych opini motoryzacyjnych pismaków...
należy być po prostu świadomym że wiele rzeczy podawanych w katalogach jest mierzone wg. ściśle określonej i z góry narzuconej normy... my w warunkach codziennej eksploatacji jak i redaktorzy pism motoryzacyjnych w trakcie testów wypożyczonych aut nie jesteśmy w stanie przetestować auta w takich właśnie warunkach wzorcowych... prędkość maksymalna, przyspieszenia, spalanie to wszystko badane jest w ściśle określonych warunkach wzorcowych których na codzień na ulicy na pewno nie mamy ;-)

Wracając do moich wrażeń z jazdy moimi A8 D3 i S8 D2...
fabryczne parametry silników po części by to potwierdzały bo S8 D2 FL 4.2V8 to 360KM i 430Nm a A8 D3 4.2V8 MPI to 335KM i również 430Nm...
oba auta ważą podobnie (moje S8 1845kg a moje D3 1855kg) więc przyspieszenie pomimo subiektywnie innych odczuć w obu autach może być bardzo podobne a różnica na korzyść S8 D2 będzie w prędkości maksymalnej ;-)

ATLAS napisał/a:
Co do spalania to nasze przez prawdopodobnie lejący wtrysk chyba coś za dużo pali bo przeważnie wychodzi średnie 20l/100km a np. z tej przejażdżki teraz 14km komp pokazał ponad 31l.

Rzeczywiście coś trochę za dużo :roll:


Apropos mojej D3 jeszcze... w piątek zakończyłem zabawy z moim wydechem i smaczny tyłeczek mojej D3-ki wygląda aktualnie tak:






Oczywiście oprócz diametralnej zmiany wyglądu zmianie uległo także jego brzmienie...
jest sssssssssmacznie i sssssssoczysto :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :-P

Zastanawiam się tylko czy przypadkiem tylnych ścianek tłumików końcowych nie trysnąć czarnym matem bo polerowane są na wysoki połysk i nie wiem czy dobrze że one tak spod spodu świecą :roll: jak sądzicie???
na szczęście to robota na 5 minut bo lakier mam w bagażniku 8-)


A na lato będą jeszcze trochę szczersze dystanse, LED'y w przednich kierunkach i mam nadzieję światła dzienne LED rodem z wersji W12 ale kiedy i jak to będę opisywał w późniejszym terminie :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-06-09, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2011-06-05, 22:42   

Pięknie wygląda tyłek w Twojej A8 :-) ładniej brzmi niż S8 poprzednie ?? ;-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
kojot1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-06-06, 01:28   

bardzo ładne wydechy pewnie ładnie też grają , ja na twoim miejscu bym nic nie malował z czasem już tak się świecić nie będą trochę się wypalą i zmatowieją .
 
 
B@rt 
Użytkownik



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 2011-06-06, 10:27   

Pięknie się prezentują. Teraz powinieneś nas uraczyć jakimś filmikiem na którym będzie słychać jak pracują ;)
_________________
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T

Jest: A8 D3 6,0 W12 :D
GSX-R 600 K4
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-06-06, 10:53   

wosku ześ naładował na to auto ..... a próg taki nie domyty ze strony pasazera


ALE I TAK JEST ŚLICZNA!
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.