Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-06-05, 22:31
|
|
|
ATLAS napisał/a: | Witam,
po przeczytaniu tych kilku ostatnich postów na temat pracy silnika i skrzyni D3 postanowiłem sprawdzić jak to jest w naszym (produkcja sierpień 2003) i podam tu parę informacji :
... |
No to by wskazywało że jednak D3 tak po prostu ma i jako nowszy model jeździ prawie tak samo jak S8 D2 i nie ma co szukać dziury w całym ;-)
ATLAS napisał/a: | Czyli jesli na 4 biegu idzie 230kmh to wnioskuję, że na 5 biegu samochód osiąga maksymalną prędkość a 6 bieg służy tylko do oszczędzania paliwa. Choć to trzeba by było sprawdzić w aucie bez kagańca i na pustej autostradzie.
Co do v-max licznikowego to pewnie te 285 wspomniane przez Kolonkosa w rzeczywistości było 270 km/h wszak producenci nieco nas oszukują (dla przykładu Audi R8 licznikowo 320~ realnie 302kmh).
I nie uwierzę że D3 335KM wyciągnie 300km/h ;] |
Co do producentów aut to moim zdaniem wcale nas nie oszukują pomimo wielu podobnych opini motoryzacyjnych pismaków...
należy być po prostu świadomym że wiele rzeczy podawanych w katalogach jest mierzone wg. ściśle określonej i z góry narzuconej normy... my w warunkach codziennej eksploatacji jak i redaktorzy pism motoryzacyjnych w trakcie testów wypożyczonych aut nie jesteśmy w stanie przetestować auta w takich właśnie warunkach wzorcowych... prędkość maksymalna, przyspieszenia, spalanie to wszystko badane jest w ściśle określonych warunkach wzorcowych których na codzień na ulicy na pewno nie mamy ;-)
Wracając do moich wrażeń z jazdy moimi A8 D3 i S8 D2...
fabryczne parametry silników po części by to potwierdzały bo S8 D2 FL 4.2V8 to 360KM i 430Nm a A8 D3 4.2V8 MPI to 335KM i również 430Nm...
oba auta ważą podobnie (moje S8 1845kg a moje D3 1855kg) więc przyspieszenie pomimo subiektywnie innych odczuć w obu autach może być bardzo podobne a różnica na korzyść S8 D2 będzie w prędkości maksymalnej ;-)
ATLAS napisał/a: | Co do spalania to nasze przez prawdopodobnie lejący wtrysk chyba coś za dużo pali bo przeważnie wychodzi średnie 20l/100km a np. z tej przejażdżki teraz 14km komp pokazał ponad 31l. |
Rzeczywiście coś trochę za dużo :roll:
Apropos mojej D3 jeszcze... w piątek zakończyłem zabawy z moim wydechem i smaczny tyłeczek mojej D3-ki wygląda aktualnie tak:
Oczywiście oprócz diametralnej zmiany wyglądu zmianie uległo także jego brzmienie...
jest sssssssssmacznie i sssssssoczysto :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :-P
Zastanawiam się tylko czy przypadkiem tylnych ścianek tłumików końcowych nie trysnąć czarnym matem bo polerowane są na wysoki połysk i nie wiem czy dobrze że one tak spod spodu świecą :roll: jak sądzicie???
na szczęście to robota na 5 minut bo lakier mam w bagażniku 8-)
A na lato będą jeszcze trochę szczersze dystanse, LED'y w przednich kierunkach i mam nadzieję światła dzienne LED rodem z wersji W12 ale kiedy i jak to będę opisywał w późniejszym terminie :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-06-09, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-06-06, 01:28
|
|
|
bardzo ładne wydechy pewnie ładnie też grają , ja na twoim miejscu bym nic nie malował z czasem już tak się świecić nie będą trochę się wypalą i zmatowieją . |
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-06, 10:27
|
|
|
Pięknie się prezentują. Teraz powinieneś nas uraczyć jakimś filmikiem na którym będzie słychać jak pracują |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-06-06, 10:53
|
|
|
wosku ześ naładował na to auto ..... a próg taki nie domyty ze strony pasazera
ALE I TAK JEST ŚLICZNA! |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
minus4 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-06-06, 12:29
|
|
|
Rewelka ten wydech, ciekawe jak to gra |
|
|
|
|
|
|
|
jaro_alfa
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 70 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2011-06-06, 14:08
|
|
|
FOSS napisał/a: |
A na lato będą jeszcze trochę szczersze dystanse (...) :lol: |
przy okazji, FOSS, jakie masz założone dystanse ? przymierzam się do 20mm ... |
|
|
|
|
kolonkos88
Moje A8
Silnik cm3: 5000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: MB E500
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 92 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-06-06, 18:49
|
|
|
FOSS może się trochę narażę dodając ten komentarz ale każdy może wyrazić swoje zdanie...
Fajnie że zdecydowałeś się na zmianę wydechu bo już wcześniej co o nim sądzę, ale nie podoba mi się że puszki wystają i je widać i trochę za duże masz końcówki... Moja prywatna opinia !! |
_________________ Mercedes Benz E500 V8
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-06-07, 09:26
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | ładniej brzmi niż S8 poprzednie ?? ;-) |
Właściwie to nie wiem... trochę inne ma brzmienie bo tu są dwa końcowe tłumiki ale efekt końcowy wyszedł chyba podobny... chociaż eSa chyba trochę bardziej gulgotała z dołu ale może tylko tak wymyślam ;-)
kojot1 napisał/a: | ja na twoim miejscu bym nic nie malował z czasem już tak się świecić nie będą trochę się wypalą i zmatowieją . |
ehhh, już z rana pomalowałem na czarny mat... na razie nie całe tłumiki a tylko ich tylne ścianki ale i tak wydaje mi się że jest lepiej...
zresztą fabryczne tłumiki także są w czarnym macie więc być może trysnę tak całe puchy.
minus4 napisał/a: | Rewelka ten wydech, ciekawe jak to gra |
B@rt napisał/a: | Pięknie się prezentują. Teraz powinieneś nas uraczyć jakimś filmikiem na którym będzie słychać jak pracują |
Gra ładnie ale filmikami to jest tak że nie oddają w pełni tego dźwięku... tym bardziej że wydech często brzmi inaczej na wolnych obrotach (często takie filmiki są nagrywane) a inaczej pod obciążeniem (a przecież ten dźwięk jest istotny)...
ale zobaczę... może wkrótce coś nakręcę ;-)
dzidzia napisał/a: | wosku ześ naładował na to auto ..... a próg taki nie domyty ze strony pasazera |
nom... trochę wosku poszło... jechałem u kolegi ze ślubem więc trzeba ją było lekko po grzbiecie nasmarować :lol:
jaro_alfa napisał/a: | przy okazji, FOSS, jakie masz założone dystanse ? przymierzam się do 20mm ... |
Aktualnie 15mm przód (na zdjęciach jest wyjątkowo 5mm) i 20mm tył ale ten komplet będzi na zimę a na lato już za kilka dni zawita przykręcany zestaw 20mm przód i 30mm tył 8-)
kolonkos88 napisał/a: | FOSS może się trochę narażę dodając ten komentarz ale każdy może wyrazić swoje zdanie... |
narazisz... nie narazisz... eee tam... każdy może mieć inny gust i świat byłby nudny gdyby wszystkim podobało się to samo także piszi co serce dyktuje ;-)
kolonkos88 napisał/a: | Fajnie że zdecydowałeś się na zmianę wydechu bo już wcześniej co o nim sądzę, ale nie podoba mi się że puszki wystają i je widać i trochę za duże masz końcówki... |
Mi też się nie podobało że te puszki widać... szczególnie patrząc od tyłu... dlatego ich tylne ścianki trysnąłem czarnym matem i teraz jest zdecydowanie lepiej.
Notabene to najmniejsze puchy jakie można było zrobić a widać je było tak wyraźnie bo zrobione były na wysoki połysk...
przyjrzę się jeszcze czy przypadkiem z boków trochę tych puszek nie widać i jeśli tak będzie to całe trysnę na czarny mat i powinno być już gites :mrgreen: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
jaro_alfa
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 70 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2011-06-07, 09:46
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Aktualnie 15mm przód (na zdjęciach jest wyjątkowo 5mm) i 20mm tył ale ten komplet będzi na zimę a na lato już za kilka dni zawita przykręcany zestaw 20mm przód i 30mm tył 8-) |
Dzięki za info. Obawiałem się, że opony mogą ocierać przy dobijaniu na nierównościach o nadkole, ale jak nic się nie dzieje, to w takim razie założę.
Pzdr |
|
|
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2011-06-07, 19:49
|
|
|
Kolega FOSS zameldował się dzisiaj u mnie.
Muszę przyznać, że ładnie to gada. Tak jak powinno być, delikatnie pomrukuje.
Mi się bardzo podoba ten dźwięk, muszę u siebie coś pomyśleć.
pozdroo... |
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
Wysłany: 2011-06-08, 10:00
|
|
|
Cytat: | Zastanawiam się tylko czy przypadkiem tylnych ścianek tłumików końcowych nie trysnąć czarnym matem bo polerowane są na wysoki połysk i nie wiem czy dobrze że one tak spod spodu świecą :roll: jak sądzicie???
na szczęście to robota na 5 minut bo lakier mam w bagażniku 8-) |
To super ,że psiknąłeś matem, według mnie dużo estetyczniej to wygląda
Cytat: | A na lato będą jeszcze trochę szczersze dystanse, LED'y w przednich kierunkach i mam nadzieję światła dzienne LED rodem z wersji W12 ale kiedy i jak to będę opisywał w późniejszym terminie :lol: |
Jeszcze nigdy nie widziałem takich lamp, a dużo na forum o nich piszecie. Jak one wyglądają, macie foto? |
_________________ = Audi A4 B5, BMW E38 =
http://www.myspace.com/djbinek/
http://www.chomikuj.pl/djbinek/
|
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-06-10, 10:10
|
|
|
FOSS ja powiem krótko niezłe cacko ,zrobione jak zwykle ze smakiem. |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-06-11, 16:53
|
|
|
kolonkos88 napisał/a: | puszki wystają i je widać i trochę za duże masz końcówki... Moja prywatna opinia !! |
to też i moje zdanie.............ale to ósemka Foss-a 8-) ...........mnie osobiście bardziej podchodzi wydech ze zderzakiem W12 :mrgreen: |
|
|
|
|
|