Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] Zapach spalin w kokpicie !  
Autor Wiadomość
armenianpride 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A8
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-11-11, 10:42   [D2 02 4.2PB/LPG ] Zapach spalin w kokpicie !

Witam wszystkich forumowiczów.

Mój problem wygląda w następujący sposób, iż do kabiny samochodu dostaje się zapach spalin. Odbywa się to zarówno przy postoju jak i przy jeździe. Uszczelniałem tłumiki, wymieniłem filtry kabinowe. Zapach ten udrażnia gardło.

jakie czynności można wykonać żeby się pozbyć tego zapachu ?
proszę o pomoc.
pozdrawiam !
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-11, 11:01   

chyba podrażnia a nie udrażnia ;)

sprawdź czy to na pewno spaliny - dobrze wywietrz, obieg zamknięty i odpal

a jak spaliny to obstawialbym jednak nieszczelności przy silniku
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-11, 11:56   

armenianpride napisał/a:
Mój problem wygląda w następujący sposób, iż do kabiny samochodu dostaje się zapach spalin. Odbywa się to zarówno przy postoju jak i przy jeździe. Uszczelniałem tłumiki, wymieniłem filtry kabinowe.

Jak czuć w kabinie to obstawiam nieszczelności na kolektorze wydechowym i okolicach katalizatorów a nie tłumiki.

Poza tym uzupełnij swój profil o rocznik auta bo nie wiadomo o jakim dokładnie mówimy :!:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
armenianpride 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A8
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-11-11, 12:04   

maciu masz rację - podrażnia.

FOSS byłem miesiąc temu w ASO i powiedziano mi że lewy katalizator jest poniżej normy.
może być od tego ? i co można zamontować zamiast katalizatora?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-11, 12:50   

armenianpride napisał/a:
FOSS byłem miesiąc temu w ASO i powiedziano mi że lewy katalizator jest poniżej normy.
może być od tego ?

Poniżej normy tzn. że co?... zapchany czy też wydmuchany??...
jeżeli byłby przytkany to ciśnienie w układzie wydechowym przed katem jest pewnie zwiększone i może dochodzić do przedmuchów spalin ale...
w takim przypadku smród spalin to najmniejszy problem a najwiekszy to ryzyko uszkodzenia silnika - z przytkanym katalizatorem nie należy zbyt dużo jeździć.

Dodatkowym objawem przytkanego katalizatora jest obniżenie mocy silnika.

Jeżeli natomiast kat jest wydmuchany to raczej nie przekłada się to wprost na smród spalin w kabinie.

armenianpride napisał/a:
... i co można zamontować zamiast katalizatora?

Zamiast ori katów można wstawić sportowe katy albo tłumiki przelotowe albo zwykłe rury czyli tzw. pełny przelot (tą przeróbkę powinien wykonać fachowiec aby ze strony sond lambda nie pojawiały się żadne błędy).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
armenianpride 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A8
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-11-11, 16:56   

FOSS, dzięki wielkie.

Zacznę od wymiany katalizatora na jakiś tłumik przelotowy.

pozdrawiam !
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-11-11, 18:53   

armenianpride napisał/a:

Zacznę od wymiany katalizatora na jakiś tłumik przelotowy.


Jeżeli masz sondy przed i za to raczej Ci się to nie uda.
Kolega FOSS, z tego co pamiętam to przerabiał u siebie i może Ci coś na ten temat powiedzieć.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-11, 19:56   

Ara$ napisał/a:
armenianpride napisał/a:

Zacznę od wymiany katalizatora na jakiś tłumik przelotowy.


Jeżeli masz sondy przed i za to raczej Ci się to nie uda.
Kolega FOSS, z tego co pamiętam to przerabiał u siebie i może Ci coś na ten temat powiedzieć.

Uda się uda... ale - tak jak napisałem już wcześniej - nie samemu ;-)

Jeżeli sondy lambda są także za katami to z tematem usunięcia katów należy się skierować do fachowca który to ogarnie... i nie chodzi o dołożenie elektronicznego kasowacza błędów (nie daj sobie czegoś takiego podłączyć) tylko o odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami) tak aby po pierwsze nie uległy zniszczeniu, po drugie aby w dalszym ciągu pracowały właściwie i po trzecie aby nie generowały żadnych błędów ;-)

Poza tym kolego armenianpride zanim wywalisz katy to spróbuj jednak poszukać tej nieszczelności w układzie wydechowym.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-11-11, 20:30   

Może trochę żle się wraziłem z tym nie uda, ale nie ważne. Chodziło mi o to co napisałeś.

FOSS napisał/a:
odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami)

a możesz napisać trochę więcej o tej modyfikacji - pytałem Cie kiedys o to ale jakoś umarło. Niby nie mam na razie z tym problemów ale wiem że katalizatory nie są wieczne, raczej u mnie nie były wymieniane i pewnie kiedyś Mnie to dosięgnie.

Kolego armenianpride nie lubie wcinac sie w czyjes posty ale myśle że te informacje i Tobie sie przydadza.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-11, 21:06   

Ara$ napisał/a:
FOSS napisał/a:
odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami)

a możesz napisać trochę więcej o tej modyfikacji - pytałem Cie kiedys o to ale jakoś umarło.

Ale już kiedyś o tym pisaliśmy... ale nie ma sensu szukać :-P

Chodzi o to że drugie sondy są inne niż te pierwsze... pracują w pewnych określonych warunkach.
Po usunięciu katalizatorów sondy na swoim pierwotnym miejscu nie będą pracowały poprawnie... trzeba odsunąć je od głównego strumienia spalin - do tego stosuje się rurkę o średnicy zbliżonej do średnicy sondy zagiętą w literę "L" wspawaną w miejscu fabrycznego mocowania sondy i skierowaną w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu spalin.

Dzieki takiej modyfikacji do sondy dociera tylko szczątkowa ilość spalin i to powinno wytarczyć aby sonda nie generowała żadnych błędów.
Niestety dokładnych wymiarów tych modyfikacji nie jestem w stanie podać ale ktoś kto zajmuje się modyfikacjami układów wydechowych powinien wiedzieć - jeśli kogoś takiego nie macie zapraszam do nas (Wa-Wa) a ja skieruję do odpowiedniego warsztatu
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-11-11, 22:09   

FOSS napisał/a:
Ale już kiedyś o tym pisaliśmy... ale nie ma sensu szukać

cytuje:
FOSS napisał/a:

Ja w swojej eSie dłubnąłem pełen przelot (w miejscu katów rury bez tłumików)...
drugie sondy pozostały teoretycznie w tym samym miejscu układu wydechowego ale ich mocowanie zostało odpowiednio zmodyfikowane aby czytały wszystkie parametry spalin a jednocześnie aby ich nie spaliło.


a chodziło mi bardziej o takie dane:

FOSS napisał/a:
drugie sondy są inne niż te pierwsze... pracują w pewnych określonych warunkach.
Po usunięciu katalizatorów sondy na swoim pierwotnym miejscu nie będą pracowały poprawnie... trzeba odsunąć je od głównego strumienia spalin - do tego stosuje się rurkę o średnicy zbliżonej do średnicy sondy zagiętą w literę "L" wspawaną w miejscu fabrycznego mocowania sondy i skierowaną w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu spalin.

=== ale spoko, wdocznie sie nie zrozumieliśmy, ważne że już wiem o co chodzi, za co dzięki - tym bardziej że nie ma sensu poprawiać czegoś co się sprawdza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.