Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.  
Autor Wiadomość
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-23, 12:36   

Apophis napisał/a:
gtfan, No nieco inne info mam na temat immo bo niedługo bede sie zajmował swoim sterownikiem stad zbierałem informacje. I moja wiedza że kabelek i wsio została obalona...

A przy okazji serownik z 5hp nie bedzie grał z 4 hp nawet jesli ten sam ABZ jest?


I ja potwierdzam wystarczy zwykły vag.
 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-01-23, 13:21   

Kupiłem na aleegro sterownik z identycznym numerem i literą jak jast u mnie. Jak przyjdzie przesyłka to zobaczymy czy to było to, czy będziemy dalej główkować.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-23, 13:28   

adrian949 napisał/a:
I ja potwierdzam wystarczy zwykły vag.

Niedługo sie okaże :)

zaba113 napisał/a:
Kupiłem na aleegro sterownik z identycznym numerem i literą jak jast u mnie. Jak przyjdzie przesyłka to zobaczymy czy to było to, czy będziemy dalej główkować.


Sprawdź,zobaczysz
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-23, 13:34   

Od siebie dodam ze wsad z immo mam zegrany na komputerze
_________________

 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-01-28, 18:14   

Witam ponownie.
Sterownik doszedł i został podmieniony. Rzeczywiście wystarczyło adaptować immo w nowym sterowniku.
Jeżeli chodzi o szarpanie, to wydaje mi się że ustało, ale potwierdzę to dopiero jutro jak pojadę nim w trasę. Wcześniej na jałowym biegu szarpało całym samochodem od czasu do czasu i silnik jakby fukał. Teraz tego nie ma.

Zastanawiam się czy teraz pojeździć na benzynie, żeby mapy załapał nowe? W sumie to nowy sterownik i nie był zasilany dłuższy czas.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-28, 18:46   

Zrób na PB 200km i bedzie ok. Jesli jendak juz jeździłes na gazie to zresetuj go znowu.
 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-01-29, 15:39   

No i d... przez wielkie "D".
Dalej szarpie. Na gazie tragicznie, a na PB trochę mniej (co wskazuje na wypadanie zapłonu -chyba) . Jeżeli chodzi o blędy to wywala tylko błąd czujnika pedału hamulca.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Ewentualnie namiary na jakiegoś magika diagnostę z okolic Wrocławia - Opola.
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-29, 19:52   

Kolego sprawdź jeszcze potencjometr na przepustnicy?
A konwerter to regenerowany czy sachs?
bo podobno niektórym kiepsko ta regeneracja wychodzi.
 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-01-29, 21:08   

Konwerter regenerowałem, ale podobno w sprawdzonej przez moich mechaników firmie.
Tylko tak sobie myślę, że jak by to był konwerter to by chyba szarpało tak samo na PB iLPG. A jest wyraźna różnica na korzyść PB - czyli wskazywałoby na słaby zapłon. Poza tym czuć na biegu jałowym jak silnik "fuka" i szarpie całym samochodem.

Potencjometr przepustnicy był sprawdzany na logach dynamicznych i wygląda że jest ok.

Zastanawiam się czy ten czujnik pedału hamulca ma coś do rzeczy?
 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-01-29, 21:16   

No bo w zasadzie co powoduje ten sygnał z czujnika hamulca, któy idzie do skrzyni biegów. jakie zachowanie skrzyni wymusza?
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-29, 21:19   

Podmien jeszcze sterownik Lpg
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-29, 21:28   

Jak by nie było zapłonu na poszczególnych cylindrach to by komp wywalał błąd,chyba ze masz uszkodzone czujniki spalania stukowego .
A odepnij jedną cewkę odpal silnik i zobacz czy wywali błąd danego cylindra.
Co do czujnika stopu podglądnij go w blokach skrzyni czy działa.
Takie poszarpywania są wredne do diagnozy!!!
Pozdrawiam
 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-01-29, 21:34   

Bartul napisał/a:
Jak by nie było zapłonu na poszczególnych cylindrach to by komp wywalał błąd,chyba ze masz uszkodzone czujniki spalania stukowego .

Niekoniecznie. Brat miał ostatnio problem z zapłonem w Audi A3. Też mu mechanicy wmawiali że wypadanie zapłonu komputer zawsze wykaże. Okazało się że moduł zapłonowy się skończył , zapłon wypadał a komputer niczego nie zarejestrował.

Ja osobiście też miałem kiedyś podobne objawy jak teraz w Nissanie Maximie. Tam się okazało że było przebicie na fajce od jednej z cewek, a komputer też niczego nie wykazał.
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-30, 15:18   

To faktycznie jak tak jest to tylko podmianka cewek i modułów.
Zrób jeszcze jak pisze adrian949 albo lepiej w ogóle wywal kompa od gazu może ktoś namieszał coś w instalacji i stąd te problemy.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-01-30, 16:55   

lub chwilami chodzi na dwóch paliwach :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.