Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL] 2.5 TDI Swap na 1.9 TDI ??  
Autor Wiadomość
Gonathel 
Użytkownik


Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-02-28, 16:24   [D2 ALL] 2.5 TDI Swap na 1.9 TDI ??

Witam Wszystkich

Post ten jest dość niebanalny i czysto teoretyczny dlatego proszę o wyrozumiałość.

Zastanawia mnie czy dało by rade wpakował do A8 silnik 1.9 TDI

Myślałem o tym dłuższa chwile i chyba najlepszym dawcą byłby model 2.5 TDI z manualna skrzynią

Zastanawia mnie tylko czy lapy i ogólnie zabudowa silnika była by wmiare kompatybilna, dodatkowo jak wyglądał by problem ze skrzynią biegów ??

Napewno wielu z was ciekawi po co taki pomysl... chodzi o to iz 2.5 TDI to nie za rewelacyjny silnik w dodatku jest to skarbonka..

Wersje 2.5 TDI z zajechanym silnikiem można dość tanio kupić, tak samo jak silnik 1.9 TDI w dobrym stanie, jesli udało by sie to złożyć do kupy tanim kosztem była by dosc ciekawa ekonomiczna limuzyna, co prawda nie byl by to demon prędkości ale z 1.9 TDI tez można uzyskać te 150HP po chip tuningu.



Zapraszam wszystkich do dyskusji
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-28, 16:33   

Kolego dało by tam nawet radę wstawić silnik od malucha .
Tylko pytanie czy ten silnik będzie jeździć z budą A8 czy tylko się toczyć , bo jeździć to jeździ 2,5 TDI a 1.9 ???
Proszę ciebie Kolego , nie krzywdź przyszłych nabywców A8
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomow 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 43
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Jawor
Wysłany: 2011-02-28, 16:36   

z silnika 1.9 TDI da się zrobić nawet 300KM ale w miare bezawaryjnie 220-240KM (patrz moje aktualne auto)

no ale nie wyobrażam sobie podjezdzającej A8 i klekot dieselka R4... bleeee :roll:
_________________
A8 V8 Engine
 
 
Gonathel 
Użytkownik


Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-02-28, 17:30   

no właśnie takich odpowiedzi chciałem uniknąć..

doskonale wiem ze wstawić można silnik nawet od meleksa..

zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP

chciałbym aby watek poszedł w kierunku typowo technicznym (skrzynia biegow i mocowanie silnika) a nie rozpatrywanie ze wiesniacki jest klekot r4 w a8 bo to akurat jest oczywiste

pozdro
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-28, 17:42   

Kolego jak masz kasę to nie będziesz miał problemu z obsadzeniem silnika na poduchach i skrzyni , ale z tym idzie cała elektornika 8-)
Pytanie czy opłaca się to robić czy lepiej kupić A6 1,9 TDi i mieć święty spokój :?: :?:

[ Dodano: 2011-02-28, 17:43 ]
bo to nie tylko dopasowanie silnika , ale też pół osie .

[ Dodano: 2011-02-28, 17:44 ]
chociaż ja zastanawiam się nad innym rzutem :mrgreen:
Wstawić moje 4,2 do 80 B3 lub B4 :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-28, 17:44   

co prawda, prosisz o techniczne rady, ale ja jeszcze napisze:

1. jezeli dokonasz chip-tuningu to wtedy skracasz zywotnosc (trwalosc) silnika. a przeciez to lezy u podstaw Twojej decyzji.

2. Twoja decyzja jest praktycznie bezpowrotna. jesli bedziesz chcial taki samochod pozniej sprzedac, to wtedy nikt go nie kupi. moze wiec warto miec awaryjny 2.5 tdi, ale wyjdzie znacznie taniej (przynajmniej znjadziesz kupca - odzyskasz czesc pieniedzy)

rzeczywiscie to co pisze mdamian mnie przekonuje. kup a6 1.9 tdi i nie bedziesz mial klopotu
 
 
tomow 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 43
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Jawor
Wysłany: 2011-02-28, 17:56   

Gonathel napisał/a:

zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP


jeżeli już tak bardzo będziesz chciał to zrobić to żadne 110KM na starej rotacyjnej VP37 tylko kupujesz 1.9 TDI ARL/BPX na pompowtryskach i robisz bez najmniejszej obawy o żywotnosc silnika 190KM i 400Nm, jakoś to budzie A8 już będzie jedziło

myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką

jak chcesz to dam ci namiary na goscia który być może sie podejmie takiego swapa bo np V8 do budy Audi Coupe B3 czy B4 wkłada taśmowo :-P
_________________
A8 V8 Engine
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-28, 18:01   

tomow napisał/a:
myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką

Raczej nie , ale dolicz do tego jeszcze komputer , skrzynie z pół osiami , przeguby , ciekawe czy piasta będzie pasować do tarcz , jak nie to jeszcze tarcze i klocki .

Naprawdę zastanów się czy warto wkładać 80 do A8 ??
Potem jak będziesz sprzedawać to powiesz że tylko buda jest z A8 a reszta z 80 ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gonathel 
Użytkownik


Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-02-28, 18:33   

no o takie odpowiedzi mi chodziło :)

tak jak zaznaczyłem w 1 poście pytam czysto teoretycznie czy taki swap miałby sens, wnioskując po waszych postach, skrzynia z 2.5 do 1.9 nie podejdzie a co za tym idzie koszty drastycznie rosną wiec opłacalność jest znikoma
 
 
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-02-28, 21:49   

Kolego Gonathel, jeśli koniecznie nie chcesz 2.5 V6 to wciśnij pod maskę 2.5 TDI R5 140KM na pompie:mrgreen: lub 2.5 TDI R5 na pompowtryskach ma 174KM z VW
Z pewnością lepiej brzmią :mrgreen:
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-28, 22:04   

gumiss64, dobry pomysł , i na pewno bardziej wytrzymalszy od V 8-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-02-28, 22:34   

mdamian napisał/a:
na pewno bardziej wytrzymalszy od V


Dokładnie! A i koszty eksploatacji niemalże takie same jak 1.9Tdi, spalanie większe tylko o około 1.5 do 2 litra na setkę. Dorwać np. A6 C4 angola ze zdrowym serduchem, rezanko, i lać, i śmigać :)
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
 
 
Gonathel 
Użytkownik


Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-03-01, 07:15   

no myśl o TDI 2.5 R5 tez przeszła mi przez myśl,

ale czy któryś z tych silników podejdzie pod ori skrzynie z V6 ?? bo jeśli nie to jest dość sporo dłubaniny
 
 
swiss54 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi A3
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 1
Skąd: Gorzow Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-09, 21:30   

Witam
Przeszukuje fora i google w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytanie, niestety nie moge znalezc odpowiedzi wiec pojawilem sie tutaj. Nie pytam czy to ozliwe bo wiadomo ze wiele da sie zrobic. Pytam o dokladniejsze informacje. Chce zmienic silnik 2.5 TDI 150KM na 2.5 TDI 140KM R5. Posiadam audi A8 2.5 TDI rocznik 1997 oraz audi A6 2.5 TDI R5 140KM. Moje pytanie: co moge zostawic bo bedzie pasowac, a co musze zmienic. Czy natrafie na jakies wieksze problemy podczas przekladki?
Pozdrawiam i dziekuje za kazda udzielona odpowiedz ktora bedzie pomocna.
_________________
Arturoo
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-05-10, 08:21   

http://www.audiblogpl.com...8-d2-19tdi.html
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.