Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
D2->D3->D4->D5  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-09-15, 19:11   D2->D3->D4->D5

Witam.

Wielu z Was zapewne użytkowało kilka modeli A8. Wielu przesiadało się na nowsze lub starsze A8. Celem wątku jest zebranie opinii dla potomnych, ewentualnie niezdecydowanych do zakupu auta. Ponieważ dane techniczne można znaleźć i porównać, proszę abyście pisali o odczuciach subiektywnych dotyczących "przesiadki" z danego modelu do innego (nowszego lub starszego). Proszę o opinie na temat tego, co według Was w kolejnym modelu poprawiono, a co fabryka zmieniła na gorsze. Co z wyposażenia Was pozytywnie zaskoczyło, a czego Wam np. brakuje. Wszystkie opinie się liczą, nie ma lepszych i gorszych. Zapraszam do wypowiadania się.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-09-16, 15:22   

D2 -> D3

Plusy D3 krótko:
- pneumatyka
- fotele (komforty)
- skrzynia 6HP
- 4.2 TDI jak ktoś lubi traktory
- poprawione 6.0 jak ktoś lubi W12

Na minusy brakło by mi czasu. Dlatego wracam do D2, D4 wg mnie brzydkie, a na D5 mnie nie stać :P
_________________
Black Cars Matters
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-09-17, 13:28   

- według mnie pneumatyka też jest super (i nawet nie psuje się tak mocno, jak niektórzy straszą), zwłaszcza regulacja wysokości zawieszenia (teren, autostrada), brak nurkowania przy hamowaniu i brak bujania na boki przy wchodzeniu w zakręty - dla osoby z chorobą lokomocyjną wprost wybawienie,
- D5 nawet nie widziałem na żywo, ale może ktoś niedługo napisze coś więcej,
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-10-29, 06:47   

D3 <boisie>

wcale nie trzeba się bać

1 quattro- nie pierd.... li się !!! tylko ktoś kto całe zycie latał ośką może powiedzieć ze psuje się ten naped lub jak debil na suchym asfalnie rusza ze swiateł

2 pneumatyka - nie pierd... się !!!! tylko trzeba pamiętać o kilku rzeczach

- podnosimy zawsze w trybie podnośnika[np. zmieniając kolo]

- nie skaczemy autem jak szybcy i wciekli przez most

- nie oddajemy debilom auto do naprawy lub zmiany kol na zimowe /letnie itp.

- nie zapominamy o wymianie kompresora na nowy razem z przekaźnikiem

bardzo wygodna jest pneumatyka komfortowa ,tryb automatyczny właczasz i nie musisz pamietac o zawieszeniu

- jeżeli już rozkalibrujemy zawiechę nie placzcie to nie jest koniec swiata i w 99% spokojnie można ustawić fabrycznie i auto będzie stało jak trzeba

rzadko spotykane awarie miechów....

3 skrzynia automatyczna - cos pięknego chociaż nie jest to żadna nowej generacji ale wygodna tryb sport tryb tip tryb drive oraz manetki przy kierze w zupełności wystarczy

ma swoje minusy naprawa jest kosztowna czasami , potrafi wydawac nieraz odgłos miałczącego kota przy zmianie biegu ale traktowana z rozwaga naprawdę jest bezproblemowa

nie polecana krzynia to multi , tip jak wyżej

4 nieszczęsny szyber:

Uwaga jeżeli ktoś chce zakupić d3 to niech od razu po zakupie nie bierze się za czyszczenie odpływów szybra tylko odcięcie koncuwek upustowych pod nadkolami

w innym przypadku konczy się to zalaniem podsufitki panela mmi panela naw no i modułu dachu[ przypominam moduł klimatronic maj ochrone komponentu zatem nie wystarczy kupno trzeba jeszcze rozkodować , panel mmi jest to wydatek średnio 250 ale euro <jezyk2> ] wiec warto uciac te odpływy a następnie z góry przeczyscic i ulewy nie straszne ;)

5. reczny hamulec - niezwykle wygodny -elektryczny, ale lubi się psuc mieć awarie nie az tak często ale raz na 2-3 lata naszczescie regenerecja jest stosunkowo tania <jezyk2>
-niestety klockow hamulcowych samemu się nie wymieni bez kabla

- wymiana klocków z kablem również jest troszkę problematyczna za pierwszym razem ale spokojnie sobie można z tym poradzić

6. nie dzialajace guziki kessy na klamce

czesty przypadek czasem może okazac się winny kabelek we wtyczce - urwany ale w 99% klamka padła - guzik i przycisniecie guzika nic nie daje [trzeba wymienić całaklamke na sprawna

7. wariujace klapy klimatronica

dość często zdarza się ze klapy klimatronika nie dzialaja jak należy -winne sa silniczki -czasami wystarczy je wyczyscic czasami pomaga wymiana na nowe

nie pomoze przywracanie dawanie nastaw podstawowcych , najpierw należy naprawić .

8. silnik dmuchawy czasem przestaje dzialac -zużyte szczotki silnika w 99% wypadków ale wymiana jest klopotliwa chociaż da się to zrobić pod chmurką ;)

9 . miarcząca klapa bagażu

nagminna przypadłoscia jest niedomagajaca elektryczna klapa bagażnika

- pomaga jedynie wymiana silniczka na drugi sprawny

10 . pekajaca sprezynka dociagu bagażu

- wystarczy załozyc z powrotem i dociąg działa

11 . osprzęt typu rozrusznik alternator sprezarka nie awaryjne

12. silnik 4.2 v8 bfm bardzo trwały

13. zdarza się awaria przetwonic xenonow .

14. awaria trybiku ekranu nav/mmi

- bywa ze tyrkocze ,podskakuje ekran podczas otwierania lub opuszczania należy wymienić trybik lub wymienić mechanizm na sprawny

- wymiana nie skomplikowana

15. rozrząd - często bagatelizowane napinacze doprowadzają do awarii silnika

- silnik 4.2 bfm v8 ma nastawniki dostępne na allegro / ebay ceny sa akceprowalne

- wymiana przy rozrządzie raz baaardzo długi czas

ale uwaga!! na silnik 3.7 - nastawniki dostępne tylko w aso jak do tej pory i cena już dotkliwa

16. zalety

- skrzynia automatyczna

-dobra dynamika

-naped quattro

-pneumatyka

- wbudowana navi

- grzana kierownica, fotele ,kanapa

- kamera cofania

-line asist

- ambilight

-wentylowane fotele

i wiele innych

konkretne duże auto z bardzo ładnym dzwiekiem silnika

możliwość długodystansowej jazdy bardzo komfortowej z duzą prednkoscia bez zmartwienia o uszkodzenie silnika na co pozwala duza pojemność silnika




trzeba pamietac ze w a8 d3 NIE było PAKIETU FULL

należy sobie sprawdzić jekie było dostępne wyposażenie

następnie szukac auta z max iloscia wyposażenia

doposażenie może i jest stosunkowo drogie.



oglnie w skali awaryjności do od 1:10 daje 3 punkty

za silniczek reczengo ,szyber, klamki ,silniczek recznego-- to nie są wielkie awarie elektroniki--- <faktycznie>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-10-10, 20:52   

No "drasus6662" ale dałeś opis ja tylko dodam:
dracus6662 napisał/a:
-niestety klockow hamulcowych samemu się nie wymieni bez kabla


wymieniasz bezproblemowo tylko nie zakodujesz grubości (wiadomo że to bez sensu),ale odkręcasz silniczek i kręcisz torxem kilka obrotów żeby cofnąć tłoczek i jazda <jezyk2>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-10, 22:09   

D2 -> D3

D2

W D2 prefl widać tą dobrą jakość zastosowanych materiałów w szczególności wykończenia wnętrza:

- Miękkie, przyjemne w dotyku materiały jak deska rozdzielcza, boczki, podsufitka itp...
- Fotele "wołgi" mega wygodne, miękkie, szerokie, idealne na długie trasy.
- Skrzynie niezawodne, jeśli się dba. Ja przez 6 lat od kupna nic nie robiłem oprócz wymiany oleju, poprzedni właściciel też nic nie robił.

W D2 FL niestety już było widać "potanianie" produkcji przez np. wycierające się progi, plastiki słupków B, czy obudowę kolumny kierowniczej....
Z częściami do D2ójek robi się powoli problem, jak wtryski PB czy przepływki do PreFl.

Generalnie mimo swoich mankamentów, bo auto leciwe i zawsze będzie coś do roboty, to jest ponadczasowe, przyciągające uwagę, wygodne...Ale nie wolno oszczędzać na nim bo obróci się to przeciwko właścicielowi ;)

D3

krótko ją mam, ale już coś mogę powiedzieć :)

- nowoczesny wygląd zewnątrz i wewnątrz,
- asb 6hp pracuje aksamitnej, niewyczuwalnie
- zawieszenie, nawet sportowe jak u mnie, na 20" nadal komfortowe
- o wiele bogatsze wyposażanie dla bardziej wymagających
- zmiana biegów manetkami przy kierownicy mimo lewarka w położeniu "D" - w D2 nie szło u mnie tego zakodować <bezradny>
- "dużo" więcej miejsca z przodu, ale w szczególności z tyłu (moja żona potwierdza <hihi> )
- i jeszcze jakieś się niedługo znajdą ;)
-

z minusów jakie zauważyłem to kolejna generacja D3 w której widać oszczędności produkcyjne:
- twarda podsufitka, decha i boczki takie...plastikowe, niepasujące do tej klasy auta
- wycierające się przyciski - dramat <boisie> powinni wywalić na zbity pysk osobę, która dopuściła to takiej herezji w A8 <onie>
- plastikowe trybiki MMI, jak by od razu nie mogli dać aluminiowych czy metalowych <bezradny>
- siedzenia ala "wołga" draaaammmaaaattttt...jprd <boisie> niedosyć, że krótsze od tych w D2 to na dodatek twarde jak kamień..przy dłuższej jeździe nie idzie wysiedzieć przez ucisk na uda zewnątrz.
- mniejszy o 25L bagażnik
- wyjące tylne mosty przy odpuszczaniu gazu w przedziale 110-80km/h
- i jeszcze raz te wycierające sie ogumowane jakimś gównem przyciski...tylko te na podsufitce są "normlane" <cicho>

Ogólnie...mimo swoich wad jest godne polecenia...

D4 - <bezradny>

D5 - abstrahując od tego, że mnie nie stać to uważam, że projektanci audi poszli w złą stronę stylistyczną...

Grill rodem z forda mondeo <boisie> wnętrze jakościowo - dramat...twarde, nieprzyjemne - chiński plastik fuuuuu <blee> Wszechobecne odciski paluchów na panelach dotykowych, zacinające się kratki nawiewów czy przetarcia "skory" fotela kierowcy po 10KKM. <bezradny>
- z plusów to wszystkie te bajery jakie oferuje najnowsza wersja, zawieszenie idealnie tłumiące nierówności....

Ogólnie to trzeba sie do tego auta przyzwyczaić... <cicho>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-11, 00:11   

123
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-11, 06:39   

CINEK napisał/a:
z minusów jakie zauważyłem to kolejna generacja D3 w której widać oszczędności produkcyjne:
- twarda podsufitka, decha i boczki takie...plastikowe, niepasujące do tej klasy auta
- wycierające się przyciski - dramat powinni wywalić na zbity pysk osobę, która dopuściła to takiej herezji w A8
- plastikowe trybiki MMI, jak by od razu nie mogli dać aluminiowych czy metalowych
- siedzenia ala "wołga" draaaammmaaaattttt...jprd niedosyć, że krótsze od tych w D2 to na dodatek twarde jak kamień..przy dłuższej jeździe nie idzie wysiedzieć przez ucisk na uda zewnątrz.
- mniejszy o 25L bagażnik
- wyjące tylne mosty przy odpuszczaniu gazu w przedziale 110-80km/h
- i jeszcze raz te wycierające sie ogumowane jakimś gównem przyciski...tylko te na podsufitce są "normlane"

Jeśli te gumowe przyciski Ci przeszkadzają, to kup nowe w ASO. To się dopiero zdziwisz. Spojler - plastiki rodem z golfa :D

Hgo napisał/a:
Aktualna A8 D5 wraz z gamą silników jest to istna parodia i nieporozumienie w wykonaniu Audi.

No ja ciągle czekam na te nowe silniki...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-11, 10:00   

Hgo napisał/a:
Aktualna A8 D5 wraz z gamą silników jest to istna parodia i nieporozumienie w wykonaniu Audi.

Moim zdaniem w D5 linia modelu A8/S8 straciła swoją tożsamość :-"(((( , rozpoznawalność zakończyła się na matrixie i tyle . Ustawiając w rzędzie A4 , A6 ,A8 modelowo 2018 z przodu
nie do odróżnienia na 1 rzut oka , absolutnie !!! , niestety i dodam atrapy wydechów w pojeździe za 700 tyś zł , leżę i płaczę :-(((( . Pozdrawiam
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-11, 10:01   

Beretti napisał/a:
niestety i dodam atrapy wydechów w pojeździe za 700 tyś zł , leżę i płaczę

Słyszałem z pewnych źródeł, że inne wersje silnikowe będą mieć wydechy bez atrap :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2018-10-11, 10:21   

Aktualnie najlepszy dieslem jest D4 4.2 V8 TDI
D5 3.0 TDI niestety nie jedzie.
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-11, 10:45   D2->D3->D4->D5

drago_o napisał/a:
Beretti napisał/a:
niestety i dodam atrapy wydechów w pojeździe za 700 tyś zł , leżę i płaczę

Słyszałem z pewnych źródeł, że inne wersje silnikowe będą mieć wydechy bez atrap :)


Zapomniałem dodać .

audi-a8-exhaust-system.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 80,79 KB

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-11, 11:38   

Beretti napisał/a:
Zapomniałem dodać .


porażka...lecą po taniości jak sie da.... <boisie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-10-11, 13:19   

D2 preFL
Dziadowskie plastiki wnętrza, których jedynym plusem jest to, że są nie do zdarcia i po milionie km plus do wyboru w *uj kolorów, chyba ze dwa. Fotele wołgi fatalne, recaro z esy to już lepiej na pustaku jeździć. Obicia drzwi twarde jak w żuku. Deska rozdzielcza jak dla mnie idealna, przyciski niezniszczalne. Konsola środkowa klasyk. Super wyciszenie zwłaszcza przy podwójnych szybach.
D2 FL
Plastiki jeszcze gorsze niż w preFL, bo kolorów od pyty, ale co z tego jak ten plastidip co są nim malowane można zarysować paznokciem. Zresztą ten sam motyw stosowano w przedlifcie jak ktoś chciał jakiś nietypowy kolor, tyle że plastidipa dawali więcej. Obicia drzwi w końcu jak w samochodzie klasy premium. Fotele komforty to jest po prostu ideał. Deska niestety materiałowo gorsza, ale tu mam na myśli fakturę - po prostu taka nijaka. Konsola środkowa jakaś taka za bardzo oplasticzona.
Do wad D2, do których nie mogę przywyknąć a z którymi nic zrobić nie można to promień zawracania i widoczność do tyłu przy cofaniu w wąskich miejscach.
D3
4.2 BFM i 6HP. I w sumie tyle z plusów. Może jeszcze to, że dobrze się to auto składa, bo w D2 większość elementów wnętrza ma otwory fasolki i ciężej go spasować żeby było ładnie :)
Innymi nie jeździłem ze względu na biedę i rozczarowanie po przesiadce na D3.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-11, 13:23   

Pepek napisał/a:
ze względu na biedę i rozczarowanie po przesiadce na D3.


biędę to można zrozumieć jak ubogie kupiłeś, ale co Cie tak rozczarowało w D3 ???
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.