Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-16, 10:05   

pepi napisał/a:
rozbierałeś kiedyś tego magica ??? <boisie>


Używanego niestety nie
Co do syfu to jak wcześniej wspomniałem chociażby o Carrefour olbrzymie znaczenie ma to gdzie się tankuje, unikam wszelkich małych prywatnych przydrożnych stacji, nawet jak by mi brakło lpg to wolę dociągnąć na benzynie do normalnej stacji. Te opinie o syfach trzeba też brać poprawkę że ci co maja tzw budżetowe instalacje to i tankują tam gdzie jest 3-4 grosze taniej.
Ile roboty jest z wyczyszczeniem Magica kontra KME Twin czy Extreme?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-16, 10:25   

kme twin u mnie ma ze 70 tys i ja go nie dotykałem
ale jak by go rozebrać to i tak trzeba zestaw naprawczy dać bo na starych gumach się nie składa
co do gazu leje tam gdzie mi wygodnie :P
Zresztą filtrów też nie zmieniam no moze raz zmieniłem
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-17, 09:20   

KME podwójnego brałem pod uwagę bo chciałbym dodatkowo zrobić elektryczne podgrzewanie reduktora np świecami żarowymi i myślę że dało by się w jego układ wodny wwiercić i wetknąć ze 3-4 krótkie świece, do tego można pójść krok dalej, zrobić przekaźnik na pilota i wychodząc z domu czy gdzie tam auto stoi klik na pilota i w tym czasie świece zaczynają już podgrzewać, zanim wejdę do auta mija jakiś czas kiedy wstępnie mam już nieco podgrzane ustrojstwo
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-01-17, 11:00   

colln napisał/a:
KME podwójnego brałem pod uwagę bo chciałbym dodatkowo zrobić elektryczne podgrzewanie reduktora np świecami żarowymi i myślę że dało by się w jego układ wodny wwiercić i wetknąć ze 3-4 krótkie świece, do tego można pójść krok dalej, zrobić przekaźnik na pilota i wychodząc z domu czy gdzie tam auto stoi klik na pilota i w tym czasie świece zaczynają już podgrzewać, zanim wejdę do auta mija jakiś czas kiedy wstępnie mam już nieco podgrzane ustrojstwo


Jak dla mnie to już przesadzona, optymalizacja kosztów. czasami nawet sam z siebie jeżdżę na PB. Ostatnio nawet cały czas. To jest zdrowe dla silnika. Ale żeby świece żarowe wsadzać w reduktor LPG <boisie>
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-17, 12:50   

Optymalizacja kosztów, to taki skutek uboczny, bardziej chodzi mi o zrobienie czegoś inaczej niż standard, tak jak np to że wtyknę zbiornik ponad 100L w kształcie koła i nie będzie nigdzie wystawał :]
Podgrzanie reduktora w początkowej fazie ma sens dla lepszej pracy i żywotności choćby membrany, już nawet producenci reduktorów robią takie podgrzewacze jak choćby Stag
https://www.ac.com.pl/pl-...ny_B_start=show
PS. Pomijając główny wąż do chłodnicy ile jest wyjść wody z bloku czy głowicy gdzie można wpiąć reduktor?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-01-17, 15:15   

colln napisał/a:
Podgrzanie reduktora w początkowej fazie ma sens dla lepszej pracy i żywotności choćby membrany, już nawet producenci reduktorów robią takie podgrzewacze jak choćby Stag
https://www.ac.com.pl/pl-...ny_B_start=show


Dokładnie jest o tym co napisałem, na stronie opisu tego produktu jest piękne zdanie

Kod:
" Samochód zanim przełączy się na gaz zużywa benzynę, my zadbaliśmy o to, by zminimalizować te straty. Jako jedyni na rynku mamy patent na szybsze przełączanie się na gaz: podgrzewacz reduktora STAG R01 CS."
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-17, 17:58   

montuje się szeregowo reduktor i daje się podgrzewacz z dizla https://allegro.pl/oferta/dogrzewacz-ogrzewacz-plynu-chlodniczego-12v-7577495564?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMIlLSkhoyL5wIVh-h3Ch0rGwrnEAQYAiABEgKZfPD_BwE
to tylko przykład grzanie reduktora od środka nie jest zdrowe dla reduktora
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-20, 09:18   

Co do faktu LPG to jest oczywistym że montuje się po to by było taniej, ja idę nawet krok dalej i mam zamiar zamontować wtryski LPG w miejscu benzynowych bo auto ma jeździć na LPG i to będzie podstawowym jego pokarmem a benzyna od momentu zamontowania instalacji będzie czymś pomocniczym a nie odwrotnie i nie planuje jeździć na benzynie więcej niż muszę, ktoś kto musi pojeździć na benzynie zazwyczaj robi to z faktu źle pracującej instalacji LPG.
Co do podgrzania reduktora świecami w reduktor czy przy pomocy wyżej przytoczonego urządzonka pozostaje wada że w momencie uruchomienia silnika płyn chłodzący zostaje i tak przetłoczony w obieg i z tego grzania niewiele zostaje. Pasowało by na kilka minut odciąć obieg tak by przez reduktor wręcz nie przepływał płyn chłodniczy do momentu jego faktycznego zagrzania a w tym czasie reduktor byłby grzany świecami.
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-20, 17:11   

nie rozumiem po co wywalać wtryski benzyny to porównał bym z wywarzaniem otwartych drzwi to nic ci nie da :P
Co do grzania reduktora ok zagrzejesz płyn ale i podgrzejesz gumę która może nie wytrzymać tego długo a takie coś zagrzeje tylko płyn przed parownikiem
To może piąta generacja lpg tam nie ma podgrzewanego reduktora :P
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-21, 09:28   

Nie chcę definitywnie wywalić wtrysków benzyny tylko próbuje je przenieść w inne miejsce. Miejsce mocowania wtrysków benzyny jest optymalnie dobranym i zaprojektowanym przez producenta. Standardowo jak montuje się gaz to robi się gdzieś wkrętki i wtryski LPG łączy wężykami, co by nie mówić jest to poniekąd prowizorka.. Jeśli uda mi się wstawić wtryski LPG w miejscu benzynowych wyeliminuje w ogóle te wężyki i gaz będzie trafiał bezpośrednio z wtryskiwacza w idealne miejsce bez żadnych przeszkód i strat w postaci jakiejś tam długości wężyków i złączek w których zawsze zostaje trochę gazu i czas reakcji jest gorszy. W sumie montaż w miejscu benzynowych już mam opanowane, problemem pozostaje odpowiednie zamocowanie wtrysków benzynowych w kolektorze trochę powyżej i pod odpowiednim kątem, problem bo kolektor jest plastikowy i ma cienkie ścianki a trzeba mocować zgodnie ze strugą powietrza wewnątrz
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-21, 21:11   

nie rozumiesz jednego paliwo jest w postaci płynnej i go się rozpyla i dlatego wtryski benzyny są tam gdzie są lpg podajesz w postaci lotnej i ono ma się pomieszać z powietrzem i tutaj nie ma aż takiej potrzeby się wygłupiać aby wkrętka nie była pod wiatr i odcinek nie był za wielki .
Jak namieszasz z wtryskiwaczami paliwa za bardzo to nie ustawisz gazu potem <bezradny>
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-22, 09:30   

No właśnie dlatego trochę utknąłem bo jak wtryski benzynowe będą troszkę w innym miejscu to zdaje sobie sprawę że mogą być przekłamania. Chodzi o kalibrację wstępną, sterownik lpg będzie z OBD więc później już będzie sam sobie trochę poprawiał ale w sumie nigdy jeszcze nie próbowałem uruchomić instalacji bez np wstępnej kalibracji, teoretycznie powinna pracować nawet jeśli w ogóle by nie zrobić początkowej kalibracji po prostu nie było by mapy benzyny ale gazową sterownik sobie wyrysuje <hmm>
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-22, 13:49   

nie wysteruje
tak naprawdę lpg układa do benzyny
i tylko tyle
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-22, 14:18   

Gdzie wpiąć się w obieg wody? Gdzie najszybciej ciepłe będzie? ;)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-22, 20:31   

szereg i zasilanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.