Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Trzy generacje W12 zdjęcia z otwartymi maskami  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-04-22, 22:02   

Szkoda, że te felgi z koncepta nie weszły w takim wyglądzie jak na tym Avusie. Te mi.n z preFL S8 to już jednak nie to samo.
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-22, 23:30   

marekp750 napisał/a:
Co to jest na zdjęciu?

Obrazek

Występuje tylko w W12 D2...


banjo sugeruje wysokie ciśnienie... poszperałem i wychodzi mi że napęd wentylatora
za pomocą oleju? wtf :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-04-23, 06:51   

Tak, to jest silnik hydrauliczny wentylatora.
Pompa wspomagania jest dwu-sekcyjna, jedna sekcja tłoczy olej do przekładni kierowniczej, druga sekcja zasila ten silnik hydrauliczny wentylatora.

Moc tego silnika około 1.0kW a jest wielkości pięści. Kręci śmigłem jak trzeba.

Powodem tego wynalazku jest brak miejsca na inny typ silnika, który poradził by sobie
z chłodzeniem.

Przez to zbiorniczek na olej hydrauliki wspomagania kiery jest inny, mieści więcej oleju.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-04-23, 07:05   

Wracając do W12 z Avusa.

W 1991 roku z 6.0 silnika wykrzesano ponad 500KM. Bez doładowania. Nie był to jakoś
wysilony silnik pod względem obrotów, moc max przy 6000 obr/min.

Mercedes czy BMW byli sporo poniżej tej wartości.

BMW wystrugało silnik V16 i wsadziło go do E32 (projekt: Gold Fish).
6.7L pojemności, 16 cylindrów, moc: 408 KM.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-04-23, 07:30   

Dlaczego silnik Avusa miał więcej KM niż silnik W12 w D3 ? Od W12 z D4 także ale to inne konstrukcje.

Średnica, skok tłoka to samo. 84x90.2 mm.
Stopień sprężania: 11:1 (oba tak samo).
Jednostki wolnossące.
Kręciły się do podobnych obrotów (AVUS chyba nawet o 200 obrotów mniej przy max mocy).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-23, 09:34   

prototyp co chcesz, zycie go nigdy nie zweryfikowało więc mozna się uważam
az tak nie podniecać danymi
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-04-23, 21:55   

To przy okazji wrzucam taki projekt: https://www.youtube.com/watch?v=Q-fyHhjrEak jak ktos jeszcze nie widział
_________________
Black Cars Matters
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-04-24, 07:11   

dice111 napisał/a:
To przy okazji wrzucam taki projekt: https://www.youtube.com/watch?v=Q-fyHhjrEak jak ktos jeszcze nie widział


Jedyne 1200 KM w starej babci...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-04-24, 11:04   

Powodem większej mocy silnika AVUS W12 6.0 od D3 i D4 jest:

głowice miał 5 zaworowe, przez co większa ilość powietrza wpadała do cylindra

D3 i D4 mają 4 zaworowe głowice.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2021-04-24, 19:37   

maciu napisał/a:
marekp750 napisał/a:
Co to jest na zdjęciu?

Obrazek

Występuje tylko w W12 D2...


banjo sugeruje wysokie ciśnienie... poszperałem i wychodzi mi że napęd wentylatora
za pomocą oleju? wtf :)

W 3.3TDI jest tak samo. Wentylator klimatyzacji elektryczny, a główny napędzany olejem.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-04-24, 20:33   

Opis działania tego wentylatora i układu chłodzenia możecie sobie podejrzeć w VAG SSP 268
strona 6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.