Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-03, 20:43   [D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF

Witam. Dziś profilaktycznie sprawdziłem pasek rozrządu z mechanikiem i ku mojemu zdziwieniu okazał się strasznie luźny. Rozrząd rok temu wymieniany (15000km temu kompletny rozrząd, a tu takie cyrki). Wg mechanika rozrząd do poprawki. Trochę dziwne, bo po jakimś czasie odpaliłem na moment auto, po zgaszeniu pasek sztywny, napięty odpowiednio. Nie wiem, bo zależne to jest jakby od ustawienia silnika. Czy to normalne, czy ewidentnie z tym paskiem, napinaczem coś nie tak. Mechanik dobry fachowiec, zna się, aczkolwiek nawet nie posiada blokady.Mówi, że to nie potrzebne i bez problemu bez tego poradzi. Foss nie ma czasu teraz, a ja nie wiem co zrobić, auta potrzebuje cały czas. Panowie doradźcie coś, auto stoi, a ja nie wiem co zrobić.pozdrawiam
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2014-02-03, 21:18   

Ten mechanik,to jednak nie za dobry fachowiec,takie coś,to normalna sprawa w silnikach V.Z resztą było już na forum o tym
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
Pawulon_90 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-02-03, 21:18   

beyer28, Ja tez tak mam niby V-ki tak maja nie wiem dlaczego ale tak jest ze górna cześć paska jest luźna za to dolna sztywna, ktoś na pewno nam to wytłumaczy, ale niema czym się przejmować :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-03, 21:30   

Jakub napisał/a:
Ten mechanik,to jednak nie za dobry fachowiec,takie coś,to normalna sprawa w silnikach V.Z resztą było już na forum o tym


Jakub, wiem, że było już o tym, czytałem wszystko, ale dla człowieka laikowatego, który całe życie jeździł kosiarkami :) to trochę dziwne, żeby pasek był tak luźny. Tam zawsze było sztywno, że komar ku...a by nie wcisnął, a tu lata jak żyd po pustym sklepie A jeśli mechanik mówi, że to nie jest normalne, to zwykły człowiek się gubi i kompletnie nie wie co ma zrobić :/ mogłem tam nie zaglądać
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-03, 21:41   

Akurat w modelu AQF pasek powinien byc zawsze napięty. W starym ABZ jest inaczej rozwiazane napinanie i tam moze sie ustawic tak ze ma luz.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-03, 21:46   

bez urazu ale głupoty gadasz ;)

DODANO:
może jeszcze być wadliwy ten tłumik drgań lub zamontowany od v6
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-03, 21:53   

szeryfisch napisał/a:
Akurat w modelu AQF pasek powinien byc zawsze napięty. W starym ABZ jest inaczej rozwiazane napinanie i tam moze sie ustawic tak ze ma luz.


Ok, czyli wychodzi na to, że tak nie powinno być. A wiecie co może być powodem takiego stanu rzeczy, bo mi przychodzi do głowy tylko napinacz... (wiem, że bez zwalenia przodu to można tylko dywagować, ale może jednak)A i czy bez blokady wałków da się poprawnie ustawić rozrząd?Mechanik twierdzi, że bez problemu z tym poradzi, ale ja tak się boję o mój samochód...Jaki jest koszt samej robocizny rozrządu, mechanik krzyknął 600zł, jak jest u Was?
Ostatnio zmieniony przez beyer28 2014-02-04, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-03, 22:01   

Mi kolega robił rozrząd zaraz po kupnie i bez żadnych blokad. Minęło już 6 lat i trza wymieniac na nowy :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-03, 22:09   

Apophis napisał/a:
Mi kolega robił rozrząd zaraz po kupnie i bez żadnych blokad. Minęło już 6 lat i trza wymieniac na nowy :)


To pewnie trochę nastukałeś km przez te 6 lat. A u mnie rok temu wymieniany kpl. rozrząd, 15tysi zrobione i pasek luźny <niewiem>
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-02-03, 22:49   

Dobra lektura:

http://www.a8team.pl/d3-0...t8442.htm#88205

http://www.a8team.pl/d2-0...zadu-vt7297.htm
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-04, 04:34   

beyer28, w tamtym roku i po jakis 50tys.km.sprawdzalem stan paska sciagajac obudowe od str.kierowcy i ani luzu ani zbytniego zuzycia paska...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-02-04, 05:51   

Podczas przekładki motorowni w starym silniku też był luźny pasek, w nowym było troszkę lepiej. Podczas zakładania nowego rozrządu dołożyłem tłumik drgań i pasek zrobił się taki jak powinien.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-04, 07:17   

jakoś sporo ale może warszawa
tylko ja bym na twym miejscu sprawdził ustawienie przed i po vag
bo jak on to na mazak robić ...
Z tym luzem na pasku to tak jest że jak się ustawi to bywa luz
nie słuchaj ludzi którzy twierdzą inaczej .
Ale bywa i tak że pasek można palcami zdjąć wtedy był napinacz wadliwy lub inny
dla tego nie da się jednoznacznie stwierdzić .
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-04, 08:28   

pepi napisał/a:
bez urazu ale głupoty gadasz ;)


no nie wiem, ale to sa inne rozrzady. Sporo juz ich zrobilem i owszem luz sie zdarza ale tylko w ABZ-towatych.
W 5 zaworowych wstepnie napinasz rolką a reszte wybiera napinacz hydrauliczny. Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-04, 18:05   

Simone331 napisał/a:
Dobra lektura:

http://www.a8team.pl/d3-0...t8442.htm#88205

http://www.a8team.pl/d2-0...zadu-vt7297.htm


To fakt, dobra lektura i jak widać wielu użytkowników ma to samo. Dwa przypadki, poparte filmikami, widać dość ekstremalne luzy i u mnie aż tak to nie wygląda. Ale wiadomo o niczym to nie świadczy, bo rozrząd to raczej każdego rzecz indywidualna, do zweryfikowania. Jutro FOSS to obejrzy i będzie wiadomo, co dalej robić.pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.