Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju sypie się skrzynia  
Autor Wiadomość
swiezak1111 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 200
Skąd: Ustka/Słupsk GS
Wysłany: 2014-01-05, 15:45   [D2 02 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju sypie się skrzynia

Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa. komputer wywalał błąd

18152 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

i mechanik mi powiedział że u niego pokazuje na vagu też sterownik skrzyni lub sterownik tiptronic jeśli jest coś takiego.

Kolejne objawy auto na wyższych obortach jak by się wysprzęglało i nie ciągneło zdarzyło się tak może ze 3,4 razy jednorazowo i później znów było wszytko okej.

Od dwóch dni przy ruszaniu, ale tylko czasami mocniej szarpnie i puknie coś w skrzyni ale
to jest sporadycznie.. dalej się pali tryb awaryjny. Coraz częściej się dzięją dziwne rzeczy ze skrzynią.

Olej w skrzyni wymieniłem miesiąc temu.
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
 
 
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-05, 20:09   

zaraz zaraz, jezdzisz na trybie awaryjnym ??? czyli, że wszystkie biegi na fisie świecą sie na czerwono ?

a wiesz o tym, że wtedy skrzynia dziala na jednym biegu tylko? chyba 3 albo 4 z tego co mi wiadomo.

jazda po mieście w ten sposob napewno spowodowała zagotowanie skrzyni.
mi jak wracałem swoją w trybie awaryjnym wystarczylo 50km trasy (DK4) by skrzyni podniosła się temp.

jeżeli się myle, niech mądrzejśi mnie poprawią.
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-01-05, 20:25   

swiezak1111 napisał/a:
Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa


w ogole to jakos jedno wyklucza drugie ;)

a poza tym to błędy>

18152 P1744 Schalter für Tiptronic, Erkennung (F189), Kurzschluss nach Masse / Tiptronic Switch Recognition, Circ. Short to Ground - mi się wydaje, że to problem czujnika pozycji lewarka Tiptronica - zwarcie do masy.

18265 P1857 Lastsignal Fehlermeldung vom Motor-Steuergerät / Load Signal Error Message from ECU - błąd o przeciążeniu sterownika silnika

w każdym razie nic dobrego...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-05, 20:28   

swiezak1111, 18265 ten bład to na sto procent uszkodzony przepływomierz, albo jakaś nieszczelnośc dolotu (czesto też wystepuje wraz z kontrolkami ABS ESP)
18152 do sprawdzenia F189 czyli przełącznik tiptronika ( jak naprawisz to nie jeździj z ręką na lewarku :] )
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-01-06, 07:49   

w trybie awaryjnym tyle czasu jezdzenia to zagotujesz olej i skrzynia kaput.jak sie nie myle na 3 biegu zostaje
_________________

 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-06, 08:10   

krystek78, przy błedzie przełącznika F189 nie ma trybu jednego biegu skrzynia działa w zakresie rozpoznanego położenia wybieraka
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-06, 12:14   

Pepeka dobrze napisał. Idź w tym kierunku.


krystek78, nic nie zagotuje :) Od jeżdzenia w trybie awaryjnym nic w skrzyni się nie uszkadza. Poza tym kolega swierzak1111 ma polifta, a tam jest przekonstruowany układ chłodzenia oleju.
Ja kiedyś swoim przedliftem jeździłem bez załączonego lockupa po 200-220km/h autostradą z Legnicy do Krakowa kilkanaście razy, temperatura oleju dochodziła do 130stopni i nic się ze skrzynią złego nie działo.
Lockup mi się wytarł, więc wyłączyłem sobie obsługę w oprogramowaniu sterownika skrzyni. Auto paliło 2L więcej LPG/100km, ale skrzynia stała się bezawaryjna.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-01-06, 14:24   

kumpel jezdzi w trybie awaryjny chyba na 3 biegu i zajechal skrzynie tym sie sugerwalem
_________________

 
 
swiezak1111 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 200
Skąd: Ustka/Słupsk GS
Wysłany: 2014-01-06, 23:55   

Pepeka napisał/a:
(czesto też wystepuje wraz z kontrolkami ABS ESP)
)



Tak jak mówisz paliły mi się kontrolki abs i esp przez kilka dni teraz już nie palą.
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
 
 
swiezak1111 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 200
Skąd: Ustka/Słupsk GS
Wysłany: 2014-01-07, 00:00   

Pepeka napisał/a:
( jak naprawisz to nie jeździj z ręką na lewarku :] )


dlaczego ?
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-01-07, 00:26   

Abyś przypadkiem podczas jazdy na D nie wrzucił N :P
_________________
 
 
swiezak1111 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 200
Skąd: Ustka/Słupsk GS
Wysłany: 2014-01-07, 00:46   

nie rozumiem waszych żartów Pany ;p To poważna sprawa.
A co do tiptronica to jest tak:

jak odpalam auto na zimnym lewarek wrzucam na D to na fisie palą mi sie biegi 1,2,3,4,5 z tiptronica i swieci sie na skrzyni plus i minus i D a powinno tylko D. Kiedy wrzuce na tiptronic to moge normalnie bezawaryjnie jechac na tipie i ani nie ma trybu awaryjnego i też nic sie nie dzieje ze skrzynia ale jak wrzuce na chwile z D na N albo z D na inny położenie to odrazu wskakuje tryb awaryjny. Szaleje coś
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-07, 08:38   

swiezak1111, no to już Ci napisałem co masz robić ,a awaria naprawdę nie jest poważna. Przy odrobinie chęci sam ją usuniesz, a w przypadku napotkanych problemów każdy Ci tu pomoże . Potem będzie czas na piwo którego będziesz fundatorem :D pzdr
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-01-07, 08:44   

Byles na akcji serwisowej wybieraka? czy to nie ma nic z tym wspólnego? Probowałeś zamienić wybierak na jakiś inny?
 
 
swiezak1111 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 200
Skąd: Ustka/Słupsk GS
Wysłany: 2014-01-07, 09:55   

byłem na akcji w gdańsku jakiś miesiąc temu. Wymienili .
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.