Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.  
Autor Wiadomość
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-04-21, 22:38   

Na temat Dexron III i 4HP24 mam wlasną sprawdzoną teorie której nie chce na forum poruszac ;-) Konkretnie jestem z okolic Słupska wiec troche masz daleko a nie jest to nic z czym sam pewnie Byś sobie nie poradził ;-) Jak coś to dzwoń +48608316686...Olej zakupisz w każdym Intercarsie....ma taki żółty słomiankowy kolor ;-)

Wpadnij w niedziele na parking Matarni do Gdańska na Spocik to pogadamy ;-)
 
 
ziomal13 
Użytkownik



Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Czersk
Wysłany: 2010-04-30, 22:16   

Sluchaj whiski mi weszlo do miski 5,5 litra robilem podstawowa wymiane a do tego jak by skrzynia zaczela jakos inaczej pracowac co o tym sadzisz dodam ze nie mialem zadnych wyciekow
_________________
Ziomal13
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-04-30, 22:38   

Zakładam,ze masz skrzynie 4HP,bo w takim przypadku jezeli tylko spusciles olej i zalales to 5,5 litra jest ok....Zakladam rowniez ze olej wlewales na odpalonym silniku do przelania przez otwór wlewowy....Kolejna wazna sprawa to filtr,ma on taki oring ktorego czesto nie ma w zestawie i trzeba przelozyc go ze starego filtra.....jezeli zapomnisz o nim na zimno skrzynia wydawala bedzie metaliczne dzwieki i beda szarpania na biegach...Napisz cos wiecej jaki olej jak z tym dzialales itp.Pozdrawiam ;-)
 
 
ziomal13 
Użytkownik



Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Czersk
Wysłany: 2010-05-01, 19:35   

wlalem dexron 3f oczywiscie lalem na zapalonym silniku a nawet na wszystkich biegach z krotkimi podjazdami nawet na kanale i skrzynia mi glupieje na zimno nie ma metalicznych dzwiekow bo filtr jest wymieniony jak nalezy dzie zrobilem traske ok 300 km i tragdia poprostu strasznie sie zle z tym jezdzi skrzynia zmienia biegi bez powodu raz wiekszy raz mniejszy dojezdzajac do swiatel zwalniajac potrafi zmienic 3 na 2 a po chwili spowrotem trojka bez dotykania pedalu gazu pszy zwalnianiu silnikiem przed wymiana oleju ta skrzynia pracowala duzo plynniej i co o tym myslisz
_________________
Ziomal13
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-05-01, 22:47   

Mysle ze dexron 3f to pomylka do tej akurat skrzyni....tylko tyle,nie chce o tym debatowac na forum bo wiem ze wszelkie tabele polecaja ten olej ale...
Ostatnio zmieniony przez whisky 2010-05-03, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ziomal13 
Użytkownik



Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Czersk
Wysłany: 2010-05-03, 10:21   

No wlasnie wszystkie tabele go polecaja ale dzis juz widze ze moj tip zaczal juz troche plynniej chodzic nie ma juz poszarpywania i biegami juz mniej miesza no nie wiem zobaczymy co bedzie za jakis czas

[ Dodano: 2010-05-10, 21:44 ]
Whiski chyba faktycznie ten olej jest nie za bardzo na zimno jest jako tako ale jak sie rozgrzeje to masakra miesza biegami poszarpuje upuscilem mu troche oleju ale nic to zbytnio nie dalo minimalnie lepiej ale to nie to co przed wymiana
_________________
Ziomal13
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-05-20, 17:22   

whisky, w zasadzie minął szmat czasu od twojej zabawy ze skrzynią,ale tam na końcu skrzyni przy wale zalałeś SAE 75W90? jak w tym temacie http://www.a8team.pl/topics14/3293.htm#31080
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-04-16, 20:02   

Słuchajcie jak ściągnąć ten kawałek z łożyskami? Siłowo?
Jest jakieś zabezpieczenie? Nie chcę czegoś urwać...



[ Dodano: 2012-04-17, 20:14 ]
Już wyciągnięte.
Nie ma tam zabezpieczeń.

Podgrzałem obudowę łożyska opalarką. Następnie delikatnie
pociągnąłem za pierwsze łożysko i wyszło.
Ciasno było spasowane.

Jeszcze jedno info.

W 4HP24A w torsenie jest olej ten sam co w skrzyni biegów...
Nie ma korka wlewowego w torsenie.
Za to jest otwór przelewowy z miski skrzyni do części z wyjściem na przeni napęd.
Później otworami w obudowie torseena i przekładni końcowej rozchodzi się po skrzyni rozdzielczej.

[ Dodano: 2012-04-18, 11:33 ]
Dodam dalej:

Uszczelnaicz na flanszę wyjściową wału tylnego w 4HP24A jest inny niż w 5HP24A

4HP = 40x52x7 (kierunkowy prawy) 0734-319-509

[ Dodano: 2012-04-21, 07:46 ]
Dodam dalej:

do 4HP24A (ceny z 15.IV.2012)

018321381 - uszczelka 13 zł
018321381A - uszczelka 13 zł
018321381B - uszczelka 12,60 zł
018321381C - uszczelka 12,60 zł
018409189A - uszczelniacz wyjścia do przedniego dyfra 45 zł

[ Dodano: 2012-04-21, 07:54 ]
4HP24A

uszczelniacz wyjścia na tylny wał

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-04-21, 10:46   

Witam
Mam skrzynię CML z VINu czyli 4HP24A (tak mi napisano na forum) Czy w torsenie (mechanizm różnicowy) jest olej ten sam co w skrzyni biegów ASB czy inny bo piszą mi różne rzeczy i nie wiem co myśleć?
http://www.a8team.pl/topics14/6970.htm
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-04-21, 11:20   

riki76 napisał/a:
Witam
Mam skrzynię CML z VINu czyli 4HP24A (tak mi napisano na forum) Czy w torsenie (mechanizm różnicowy) jest olej ten sam co w skrzyni biegów ASB czy inny bo piszą mi różne rzeczy i nie wiem co myśleć?
http://www.a8team.pl/topics14/6970.htm


Gdzie napisano że w torsenie jest ten sam olej co w skrzyni? Torsen 75W90, skrzynia ATF.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-04-21, 11:44   

Cytuje:
1. "To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a."

2. "Ten olej o którym piszesz wlewa się tak jak na tych ilustracjach które przedstawiłaś, przedni mechanizm różnicowy po prawej stronie skrzyni przy półosi i tylna część na końcu skrzyni z wlewem po prawej stronie............to olej do Torsena.......w skrócie mówiąc mechanizm różnicowy miedzy tylną a przednia osią i nic tam nie trzeba rozbierać , wnioskuje z opisu ,że masz skrzynię CML z wałkiem na zewnątrz............więc tylna część skrzyni nie ma połączenia z olejem w skrzyni"

I co ty na to?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-04-21, 18:28   

Czytajcie uważnie. Wyżej napisałem, iż w 4HP24 olej w torsenie jest taki sam
jak w skrzyni biegów. Tz. nie dolewa się go z boku obudowy torsena.
Nie ma nawet wlewu...

Dyfer przedni i tylny to 75W90.
Centralny to olej ze skrzyni biegów...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-04-22, 10:43   

A jaki olej dolać do ASB wiem że wg. tabel powinien być Dextron III ale na allegro jest spory wybór który będzie właściwy?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-04-22, 15:31   

Każdy szanujący się producent olejów ma w swoim zestawie zgodny olej z Dextron 3.

Valvoline
ELF
Mobil
.
.
.
Lotos...

Jest tego od diabła.

[ Dodano: 2012-04-22, 19:55 ]
Tak wygląda wlew w torsenie 5HP24a. Strzałka B, A-do spuszczania oleju.



W 4HP24a nie ma tego wlewu... nie da się dolac oleju.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-04-22, 21:06   

OK dzięki rozwiałeś moje wątpliwości. Ale widzę że też robiłeś wymianę uszczelnienia powiedz czy żeby odkręcić wał napędowy na tył trzeba nim obracać do odkręcnia śrub czy nie? Bo sam chcę też zrobić naprawę wycieku. I czy do ściągania poszczególnych elementów skrzyni potrzebny jest jakiś ściągacz czy idzie to zdjąć rękoma?

Rozumiem że olej wlewa się przez śrubę nr 2 a nr 1 jest tylko do spuszczania oleju?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.