Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Prędkość na 5 biegu, A8 D2 Fl 310km  
Autor Wiadomość
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2013-03-09, 12:54   

ja dodam że u mnie przy 270km/h mam 6.8tys obrotu i jeszcze chce isc dalej :D
_________________

 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-04-02, 10:41   

Może odgrzeję trochę temat. Co może mieć wpływ na na takie rozbieżności od 95 do 110 km przy 2 tys. obr. U mnie w przedlifcie na 5hp24 jest co najmniej 110 na oponach 225/17/55. A może różnica wynika z typu skrzyni?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-04-02, 11:00   

Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-04-02, 13:21   

Tak do wcześniejszej dyskusji o wskazywaniu prędkości przy danych obrotach.

Wielkość (średnica) koła nie ma wpływu na wskazanie danej prędkości (na liczniku) przy danych obrotach.

Można to zmienić tylko 3 innymi parametrami. Przełożeniem skrzyni (inny bieg), przłożeniem dyfra (dyfrów), zmianiając przełożenia dyfra centralnego.

Nie ważne jakie mamy koła i tak prędkość licznikowa zawsze będzie taka sama dla danych
obrotów.

Czyli jeżeli V=100 km/h (na liczniku) i RPM=2000 to czy duże koło czy małe i tak zawsze będzie takie same (chyba, że zmienimy coś z rzeczy wymienionych wyżej).

A niektórzy z Was mylili to z prędkością realną (to inna bajka). Na prędkość realną koła (średnica) mają wpływ.

I proszę czytać uważnie, mowa jest o prędkości licznikowej nie realnej.


A8 4HP24 1995= licznik 140 km/h RPM=3000
A8 5hP24 1997= licznik 140 km/h RPM=2600
S8 5hp24 1997= licznik 140 km/h RPM=3000
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-04-02, 19:27   

marekp750 napisał/a:
Tak do wcześniejszej dyskusji o wskazywaniu prędkości przy danych obrotach.

Wielkość (średnica) koła nie ma wpływu na wskazanie danej prędkości (na liczniku) przy danych obrotach.

Można to zmienić tylko 3 innymi parametrami. Przełożeniem skrzyni (inny bieg), przłożeniem dyfra (dyfrów), zmianiając przełożenia dyfra centralnego.

Nie ważne jakie mamy koła i tak prędkość licznikowa zawsze będzie taka sama dla danych
obrotów.

Czyli jeżeli V=100 km/h (na liczniku) i RPM=2000 to czy duże koło czy małe i tak zawsze będzie takie same (chyba, że zmienimy coś z rzeczy wymienionych wyżej).

A niektórzy z Was mylili to z prędkością realną (to inna bajka). Na prędkość realną koła (średnica) mają wpływ.

I proszę czytać uważnie, mowa jest o prędkości licznikowej nie realnej.


A8 4HP24 = licznik 140 km/h RPM=3000
A8 5hP24 = licznik 140 km/h RPM=2600
S8 5hp24 = licznik 140 km/h RPM=3000

święte słowa :peace:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-07, 00:28   

mdamian napisał/a:
Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 .

Ty to mnie zawsze zadziwisz... z tym rozmiarem to chyba pomyłka?... czy nie miało być 215/65R16....
pytam bo ten rozmiar co podałeś powyżej to chyba do jakiegoś A3 będzie prawidłowy ale na pewno nie do A8 ;-)

D2 po-lift
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-04-07, 08:56   

FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 .

Ty to mnie zawsze zadziwisz... z tym rozmiarem to chyba pomyłka?... czy nie miało być 215/65R16....
pytam bo ten rozmiar co podałeś powyżej to chyba do jakiegoś A3 będzie prawidłowy ale na pewno nie do A8 ;-)

D2 po-lift
Obrazek

Hehe no widzisz Foss , akurat takie oponki kupiłem od kolegi z forum 215/55/16 ,
Okazało się że są trochę za niskie . ( bardziej pasują do Octavi , lub Passata )

Oryginalnie chyba powinny być 225/60/16 , przynajmniej taki rozmiar proponują na oponeo.pl .
Jest niższy na tych oponkach co mam irytuje mnie to trochę , tak że we wtorek jadę po normalne oponki ( takie jak powinny być )
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-04-09, 14:04   

ile niżej nie wiele
ja mam takie na zimę ;-)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-04-09, 14:16   

pepi napisał/a:
ile niżej nie wiele
ja mam takie na zimę ;-)

No to też "zima" na oponach 225-60-16 jest wyższe od 215/55/16 , nie ważne czy to 3, czy 5 cm .
Dla mnie to jest dużo , podjeżdżając np pod krawężnik , czy zjeżdżając z krawężnika , to muszę uważać na michę olejową , przejeżdżając przez progi zwalniające muszę uważać na tłumik ( czy podwozie ) jadąc 10km/h .
Jak bym chciał mieć niskie auto to bym kupił ze sportowym zawieszeniem , a ja chcę mieć wysokie autko ( bez przesady nie terenowe )
Temu twierdzę , że A8 D2 na oponach od forda mondeo jest za niskie .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-04-10, 08:23   

pepi napisał/a:
a ja chcę mieć wysokie autko ( bez przesady nie terenowe )

Zimą jeżdżę na 225/65/17 i mogłoby być wyższe (czasami się podwieszam). Także nie jesteś sam.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-04-10, 21:23   

ja przy 120 mam około 2tys może troszkę nad
przy 240 przemilczę :lol:
 
 
helena
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-11, 01:08   

marekp750, - jeżeli dobrze zrozumiałem Twój wywód to obrotomierz "czyta" obroty
wału korbowego i je pokazuje na zegarze i tu wszystko jest jasne.Natomiast prędkościomierz "czyta" obroty koła i przelicza na km/h i wówczas faktycznie rozmiar ogumienia nie ma znaczenia.Kwestia jest tylko jaki rozmiar opony jako standardowy bierze
do tego przeliczenia :?: Znając tą wielkość można określić czy gumka na której akurat jeździmy "oszukuje" na plus czy na minus :idea:
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-04-11, 07:04   

helena napisał/a:
marekp750, - jeżeli dobrze zrozumiałem Twój wywód to obrotomierz "czyta" obroty
wału korbowego i je pokazuje na zegarze i tu wszystko jest jasne.Natomiast prędkościomierz "czyta" obroty koła i przelicza na km/h i wówczas faktycznie rozmiar ogumienia nie ma znaczenia.


Tak, dobrze rozumujesz.
Sygnał prędkości brany jest z flanszy lewej przedniej półosi.

helena napisał/a:
Kwestia jest tylko jaki rozmiar opony jako standardowy bierze
do tego przeliczenia :?:

Na tabliczce z ciśnieniami w ogumieniu są rozmiary opon by prędkościomierz pokazywał najbliżej to co chciał producent.




Poprawiłem cytaty bo nie wiadomo było co cytujesz a co jest twoją wypowiedzią.
Pozdrawiam, FOSS
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
helena
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-11, 23:59   

Skoro temat już zboczył trochę na rozmiar ogumienia to zadam takie pytanie:
jaki maksymalnie wysoki profil można założyć do D2 na felgę 17" ewentualnie 18" :?:
Pytam dlatego że mieszkam na zadupiu i na dojeździe do domu mam "odcinek specjalny"
długości ok 300m (glina,luźny piasek itp.) i nie chciałbym po obfitych opadach i roztopach szorować "brzuchem" po podłożu natomiast jazda sportowa nisko położonym autem z racji wieku raczej mnie nie pociąga więc szukam rozsądnego kompromisu między moim "terenem" a normalną jazdą po asfalcie :-D
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-04-14, 12:59   

helena napisał/a:
jaki maksymalnie wysoki profil można założyć do D2 na felgę 17" ewentualnie 18" :?:

Jaki max profil to Ci nie powiem ale ja zimą bezproblemowo jeżdżę na 225/65/17.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.