|
Autor |
Wiadomość |
zbichu [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-30, 20:53 Re: a8 d3 4.2 tdi vs 745D
|
|
|
mariusz0990 napisał/a: | Witam wszystkich. Czy ktos mial porownanie a8 d3 4.2 tdi do bmw e65 745d o mocy 330km ? Wie ktos moze czy silnik bmw jest rownie udany co 4.2 tdi ? |
Silnik BMW jest bardzo udany i dopracowany. Moim zdaniem jest to najlepszy diesel. Szkoda, że to ostatni duży ropniak BMW. Jeśli tak samo jest z 4.2 tdi to znaczy, że są równie udane |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
gregor_wroc
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Greg
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: DW
|
Wysłany: 2016-04-02, 10:22
|
|
|
To może ja sie wypowiem. Może i "na papierze" audi lepiej wypada, natomiast przy starcie (wyłącznie na suchym) "z rolki" mniejszy moment obrotowy, większe straty mocy w napędzie 4x4 oraz wolniejsza skrzynia w Audi daje wrażenie, ze jest wolniejsze. I całkiem możliwe ze tak jest np w zakresie 50-150.
ALE na mokrej nawierzchni BMW nie ma najmniejszych szans
A co do innych kwestii jak np multimedia: miałem E90, E60, jeździłem e65, a teraz... D3. iDrive w mniejszych Bmkach jest dopracowane, proste i intuicyjne w obsłudze. Natomiast w E65 nawigowanie po nim jest nielogiczne, co w połączeniu z ogromem funkcji, jakie tam wpakowali, tworzy beznadziejny system multimedialny. W D3 może MMI nie jest idealne (do tego ma dużo mniejszy wyświetlacz), ale jest 100x lepsze od iDrive w E65.
Jakość materiałów w obu autach jest mniej więcej zbliżona. W obu wycierają sie plastiki komfort podróżowania myślę, że rownież. Wprawdzie E65 nie ma pneumatyki w standardzie ale dużo większa masa pomaga w resorowaniu.
Jeśli chodzi o design auta E65vsA8 - to juz rzecz gustu, ale wg mnie (jako fana obu Marek) E65 przedliftowe - totalna kaszana, E65 po lifcie - ogromna locha, ale po dłuższej chwili może sie podobać
A8 D3 - dyskretna, elegancka limuzyna, klasa sama w sobie. Gdyby nie gówniana skrzynia biegów, to chyba byłaby to idealna limuzyna (z silnikiem 4,2 tdi, albo W12)
Podsumowując: Ja, mimo całego sentymentu do BMW, mimo wszystko wybrałem A8 i nie żałuję |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2016-04-02, 10:50
|
|
|
gregor gówniana skrzynia biegów w a8? Jezdzilem zarowno s klasami jak i 7 e65 i nigdzie tak skrzynia nie chodzila jak u mnie w a8:) a pod wzgledem wytrzymalosci na tipie przejedziesz około 400 tysięcy bez problemu:)) |
|
|
|
|
|
|
|
gregor_wroc
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Greg
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: DW
|
Wysłany: 2016-04-02, 11:03
|
|
|
No chyba jednak nie jeździłeś E65, E90 czy E60 (albo nie do końca zrozumiałeś o co mi chodziło). Tamte ZF sa po prostu nowsze, zdecydowanie szybsze. Reakcja na kick-down trwa duuuuzo mniej czasu i to nie jest tylko moja opinia. Co do płynności zmiany biegów nie można mieć żadnych zastrzeżeń do D3 ani żadnej innej ZF z tego okresu. To nie W124 żeby szarpało przy każdej zmianie (bo chyba tak zrozumiałeś moją wypowiedź ) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:17
|
|
|
gregor_wroc napisał/a: | To może ja sie wypowiem. Może i "na papierze" audi lepiej wypada, natomiast przy starcie (wyłącznie na suchym) "z rolki" mniejszy moment obrotowy, większe straty mocy w napędzie 4x4 oraz wolniejsza skrzynia w Audi daje wrażenie, ze jest wolniejsze. I całkiem możliwe ze tak jest np w zakresie 50-150. |
A mi to się wydaje, że to raczej subiektywne odczucia wynikające również z pracy zawieszenia.
Nie ujmuję nic BMW, 745d naprawdę jedzie świetnie i ma więcej momentu... ale z reguły jest też cięższe. Wg. danych producenta Audi powinno być wyraźnie szybsze więc trochę wątpię w tą przewagę BMW
gregor_wroc napisał/a: | A co do innych kwestii jak np multimedia: miałem E90, E60, jeździłem e65, a teraz... D3. iDrive w mniejszych Bmkach jest dopracowane, proste i intuicyjne w obsłudze. Natomiast w E65 nawigowanie po nim jest nielogiczne, co w połączeniu z ogromem funkcji, jakie tam wpakowali, tworzy beznadziejny system multimedialny. W D3 może MMI nie jest idealne (do tego ma dużo mniejszy wyświetlacz), ale jest 100x lepsze od iDrive w E65. |
eee, przesadzasz... bawiłem się tym wielokrotnie i naprawdę, tej tragedii jaką opisywali w TopGear jakoś nie znalazłem... mi się podobało
gregor_wroc napisał/a: | Jakość materiałów w obu autach jest mniej więcej zbliżona. W obu wycierają sie plastiki komfort podróżowania myślę, że rownież. Wprawdzie E65 nie ma pneumatyki w standardzie ale dużo większa masa pomaga w resorowaniu. |
Moje odczucia są takie, że 7-er jest bardziej pontonowate a Audi bardziej sztywne, zwarte
gregor_wroc napisał/a: | Jeśli chodzi o design auta E65vsA8 - to juz rzecz gustu, ale wg mnie (jako fana obu Marek) E65 przedliftowe - totalna kaszana, E65 po lifcie - ogromna locha, ale po dłuższej chwili może sie podobać
A8 D3 - dyskretna, elegancka limuzyna, klasa sama w sobie. Gdyby nie gówniana skrzynia biegów, to chyba byłaby to idealna limuzyna (z silnikiem 4,2 tdi, albo W12)
Podsumowując: Ja, mimo całego sentymentu do BMW, mimo wszystko wybrałem A8 i nie żałuję |
Stylistyka wiadomo, rzecz gustu.
Mi po-liftowe 7-er się podoba - chciałem nawet kupić ale quattro, amelinium i przywiązanie do marki zwyciężyło więc jest D3
gregor_wroc napisał/a: | No chyba jednak nie jeździłeś E65, E90 czy E60 (albo nie do końca zrozumiałeś o co mi chodziło). Tamte ZF sa po prostu nowsze, zdecydowanie szybsze. Reakcja na kick-down trwa duuuuzo mniej czasu i to nie jest tylko moja opinia. Co do płynności zmiany biegów nie można mieć żadnych zastrzeżeń do D3 ani żadnej innej ZF z tego okresu. |
W BMW nowsze skrzynie?.... Czy aby na pewno?...
O ile dobrze pamiętam E65 w sprzedaży od 2001 roku a D3 od 2002..... czyżby Audi tak przespało?? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
zbichu [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:49
|
|
|
FOSS napisał/a: |
W BMW nowsze skrzynie?.... Czy aby na pewno?...
O ile dobrze pamiętam E65 w sprzedaży od 2001 roku a D3 od 2002..... czyżby Audi tak przespało?? |
Nowsze nie są, ale mocniejsze. W audi jest 6hp28, a w beemie 6hp32 i dltego nie obawiam się ponad 900Nm momentu. Jeśli chodzi o szybkość zmiany biegów, to powinna być taka sama, ale w D3 4.2 tdi pewnie jest tak zaprogramowana by wygładzić moment przy zianie biegu ze względu na obciążenie i stąd słuszne wrażenie, że jakby wolniej "mieli" biegami. |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2016-04-02, 17:03
|
|
|
jeździłem wszystkimi autami o ktorych mowisz, d3 pod kazdym wzgledem bije 7 ktora po prostu wyglada staro, 4.2 tdi jest o sekunde szybszy to naprawde duzo, srodek D3ki dużo ładniejszy, nowszy nie ma co równać, tak samo z d4ka bije 7 f1 na głowe dlatego też audi są droższe |
|
|
|
|
|
|
|
zbichu [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 18:12
|
|
|
D3 wygląda jak A6 c6. Jestem znudzony wnętrzem C6, a D3 różni się niczym poza monitorem z obrotowcem. E65 przed liftem to porażka za to LCI to inne auto z zewnątrz. Zresztą jak pisali poprzednicy kwestia gustu. Tą sekundę do setki to wziąłęś z której gazety? Wiele z nich informuje również o tym, że do 80, czy 120 beema jest szybsza. Nie mówiąc już o 60-120 czy 80-140 ale to są suche dane, które nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością. Weź racelogic do auta i zobacz ile naprawdę A8 4.2tdi ma do 100. Zobaczysz także o ile przekłamuje licznik. W tych dużych dieslach interesuje mnie możliwość modyfikacji i tu Audi jest znacznie ograniczona skrzynią. Skoro jeździłeś tymi autami to zapewne zwróciłeś również uwagę na poziom dźwięku wewnątrz. Ja nie miałem wątpliwości gdzie jest głośniej. Piszesz, że D3 jest lepsze pod każdym względem. Ja znalazłem tylko jeden atut. Napęd na dwie osie i tyczy się to tylko zimy. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 18:17
|
|
|
Cytat: | Tą sekundę do setki to wziąłęś z której gazety? |
Ta sekunda pochodzi z danych producenta o przyspieszeniu do 100km/h. Myślę że ani BMW ani Audi nie zaniza sobie wyników.
Dla mnie D3 ma też lepsze silniki (oba 4.2). A stylistyka wnętrza to już kosmiczna przepaść. Nie oszukujmy się... BMW 7 jest brzydkie w środku, z zewnątrz ten kuper też mu fanów nie przysparza. Kwestia gustu, ale...
Oba auta są technicznie dobre i na podobny poziomie. Quattro dla audi to ogromny plus a reszta to już sprawa gustu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
zbichu [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 18:45
|
|
|
drago_o napisał/a: | Dla mnie D3 ma też lepsze silniki (oba 4.2). |
To jest bardzo interesujące. Szczególnie interesuje mnie abyś poparł jakimiś rzeczowymi argumentami wyższość 4.2tdi Audi nad 4.4 diesel BMW. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 19:20
|
|
|
Mechanikiem nie jestem więc opieram się na tym co czytam w necie, gazetach... itp. Silnik audi 4.2 TDI przez kilka gazet, nie jedną gdzieś tam, ale kilka był uznany za najlepszy wielolitrażowy TDI jaki był w tym czasie produkowany. Nie mam podstaw aby to w jakikolwiek sposób negować bo są to silniki mało awaryjne o bardzo dobrych parametrach. A co do 4.2 to w MPI jak i FSI mają bardzo dobre opinie. W FSI trochę drożej z serwisami i nie założysz gazu, zbiera się nagar ale nie ma jakichś specjalnych awaryjnych elementów dla tych silników. Zresztą wystarczy czytać dużo to forum aby zauważyć, że bolączką D3 jest elektronika a nie mechanika. Nie powiem, że są idealne ale nie widzę powodu aby w czymkolwiek ustępowały motorom np. BMW. A od 4.4 lepszy jest np osiągami jak wcześniej jest napisane.
NIE twierdzę, że w BMW są złe silniki i to od razu zaznaczam Nie czarujmy się w autach tej klasy bądź co bądź producenci się starają i bubli nie sprzedają. No może poza multitronic z napędem na ośkę |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
zbichu [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 19:44
|
|
|
Rozczarowałeś mnie. Gazety... Piszesz o osiągach. Najbardziej znany parametr to 0-100 i audi tu jest szybsze według gazet, ale jest to jeden parametr, na który ja podam Ci trzy gdzie BMW jest szybsze 0-120, 80-120 i 40-140 gdzie jest szybsze o ponad 3 sekundy. To jednak nie są istotne dla mnie sprawy, bo po poddaniu modyfikacjom wiadomym jest które auto będzie szybsze. Czy te gazety, które pisały o wspaniałości 4.2 tdi rozpatrują teraz w jakim stanie są rozrządy i wtryskiwacze tych silników? Wiadomym jest jedynie, że nie padają tak jak w 3.0 tdi, ale tajemnicą poliszynela jest to, że takie historie mają miejsce w 4.2 tdi i to coraz częściej z powodu rosnących przebiegów. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 19:51
|
|
|
EHMMM! Pragne przypomniec że to forum dotyczy AUDI
Lubimy,jeździmy i bedziemy faworyzować AUDI |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 19:58
|
|
|
No jak się nie wymienia rozrządu to jest w złym stanie ale to nie jest kwestia tego czy ten motor jest dobry czy nie.
zbichu napisał/a: | 0-120, 80-120 i 40-140 gdzie jest szybsze o ponad 3 sekundy |
W tej kwestii uważam, że przesadzasz i to mocno. Podaj realne dane to uwierzę. Może być szybsze, przy takim porównaniu ale nie uwierzę, że tyle. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga
Prywatność. |
|
|