Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Woda pod akumulatorem i rozładowywanie akumulato  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-12-12, 09:28   

Powiem szczerze że nie bardzo wiem co z tego opisu wynika
To jest chyba to samo co na tej stronie:
http://www.audi-resource.com/ecu05.php

i jeśli dobrze czytam to nie ma tam nigdzie nic dla wyłączenia w aucie z kierownicą po lewej stronie ??
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-12, 09:37   

To kodowanie sterownika. Liczba binarna. Na poszczególnych bitach (w Twoim linku oznaczone małą literą "x") wpisujesz 1 lub 0 dla poszczególnych opcji i funkcji. W nawiasach masz napisane kody wyposażenia z jakimi można tą funkcję aktywować. A liczba po = to równowartość tego bitu (małego x) przeliczona na wartość dziesiętną. Bity liczy się od 0 od prawej do lewej. Więc coś na 5 bicie od prawej to 6 x od strony prawej. Przykłady liczb poniżej to gotowe kodowania jakie możesz zrobić ale podane w wartościach dziesiętnych i aby je zakodowac musiałbyś je zapisać w kodzie binarnym :)

000001 - to bit 0 = 1
000010 - to bit 1 = 2
000100 - to bit 2 = 4
i każdy kolejny to wielokrotność liczby 2 czyli jak w komputerze 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512...

000101 - to bity 0 i 2 czyli 1+4 = 5

... i dokładnie na tej zasadzie podane masz te kodowania :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 09:59   

odczytaj ile masz odejmij 131072 i zakoduj :)


w razie czego zawsze mozesz powrocic do pierwotnej wartości
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-12-18, 11:07   

Nie zadziałało
Mam 0409600 po odjęciu 131072 powinno być 0278528 - nie chce tego przyjąć (wogóle jakieś inne kodowanie przyjmuje)
Mam tak:




_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-18, 12:12   

jak bede mial czas to sie podepne u siebie i przekoduje teraz juz nie pamietam czy
musiałem coś jeszcze wykodować poza kessy ale na pewno miałem to przez
chwile wykodowane
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-12-20, 09:41   

Ewentualnie może niech ktoś poda jaki ma u siebie kod - wpiszę u mnie i się sprawdzi bo inaczej to jak strzelanie w totka

[ Dodano: 2017-12-21, 10:18 ]
Domyślam się że skoro mowa o kodowaniu to bezpiecznika nie ma jakiegoś od tego zeby tylko to odciąć a żeby otwieranie z pilota tylko było?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-23, 13:20   

existing coding 410624 for the drive authorisation system control unit -J518

The coding corresponds to the following equipment specification:
Convenience close: STANDARD
Variant: Left-hand drive
Lock ESL with RRC-Close: ACTIVATED
Tailgate opening: Normal delay ~0.6 sec
Optional extras function: ACTIVATED


RRC - Radio remote control
ESL - Electromechanical steering
lock Optional extra = basic function + advanced key

The following new coding was selected:
Convenience close: STANDARD
Variants: Left-hand drive
Tailgate opening: Normal delay ~0.6 sec
Lock ESL with RRC-Close: NOT ACTIVATED
Optional extras function:NOT ACTIVATED

This corresponds to code number: 263168
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-12-25, 19:31   

Witam
Wkodowałem w międzyczasie pierwszą standardową wartość czyli 262144
faktycznie klamki przestały reagować (klawisz start też) pilot działa normalnie, wartość przez Ciebie podana 263168 (czyli poprzednia + 1024) też mi przyjęło.
No i niby ok gdyby nie fakt że nadal żżera mi prąd i to szybko, czyli trzeba zacząć szukać innymi metodami - no chyba że są jakieś że tak powiem standardowe wady tych aut i ktoś podpowie gdzie szukać ?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-26, 11:19   akumulator

Ilu letni masz akumulator? Miałem podobny przypadek przy 4 letniej Varcie.
Niby napięcia miała dobre a co jakiś czas wariował cały system.
Sprawdź wieczorem czy nie załącza się co jakiś czas przycisk od awaryjnym oraz podświetlenie biegów.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-12-26, 21:17   

Aku jest niecały rok 110 BOSCH plus mam na podmianę z drugiego auta inny wiec aku są dobre, biegi faktycznie świecą długo
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-27, 10:20   akumulator

Ustawienia - czasy w zielonym menu zmieniałeś?
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-12-27, 12:23   

No wczoraj wieczorem studiowałem trochę nasze forum i faktycznie znalazłem taki temat o zielonym menu. Rzeczywiście jest tam trochę różnych czasów które można sobie pozmieniać i przyznaję zmieniłem kiedyś na 0 (zero) w przekonaniu że skoro coś dam na zero tzn że nie będzie w ogóle żarło prądu... ha ha a to się okazuje że dając na zero spowodowałem że w ogóle się nie usypia. Dziś pozmieniałem tak by nie było zer w zielonym menu w dziale MMI, kontrolki podświetlenia biegów i trójkącik zagasły zanim wyszedłem z garażu, poczekam jeszcze trochę i sprawdzę jak się będzie miał stan aku na wyświetlaczu. Jeśli pomoże to ja chyba nigdy więcej nie włączę tego zielonego (już kiedyś mi przysporzyło problemu bo sobie bootloadera wcisnąłem - tak to jest jak się klika jak po telefonie - no przecież nic sie nie moze stać.. <onienie> <onienie>

[ Dodano: 2018-01-11, 11:54 ]
Temat powrócił, ustawianie czasów w zielonym menu to raczej był przypadek że pomogło, nadal jest problem z prądem. Zauważyłem że napęd DVD (nawigacji) w bagażniku się nie usypia albo uśpi i po chwili wzbudzi się i wszystko wtedy hula już do momentu aż jednostka zarządzania energią po spadku prądu na aku odetnie im całkiem zasilanie.
Czasem jest ok wszystko się uśpi jak należy i potrafi przestać 2 doby i jest 100% aku
Po podpięciu VCDS nie ma błędów
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-11, 12:09   

U mnie uszkodzona klamka wybudza ciągle MMI. Warto sprawdzić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-01-11, 12:51   

colln napisał/a:
(...)Temat powrócił, ustawianie czasów w zielonym menu to raczej był przypadek że pomogło, nadal jest problem z prądem. Zauważyłem że napęd DVD (nawigacji) w bagażniku się nie usypia albo uśpi i po chwili wzbudzi się i wszystko wtedy hula już do momentu aż jednostka zarządzania energią po spadku prądu na aku odetnie im całkiem zasilanie.
Czasem jest ok wszystko się uśpi jak należy i potrafi przestać 2 doby i jest 100% aku
Po podpięciu VCDS nie ma błędów

W 90% problemem jest coś z infotainments. Bez zwory (loopy) światłowodowej ciężko to izolować (choć i tak nie da gwarancji sukcesu jeśli masz niefabryczne odbiorniki w samochodzie).
Jak masz czas poczytaj cały temat: https://www.a8team.pl/d3-...ator-vt8321.htm chociaż co 5 post jest w miarę na temat.
Jak Ci się znudzi a chcesz mieć spokój z prądem na wieki, zastosuj opisany przeze mnie tam patent z całkowitym uśpieniem GW.
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-11, 13:07   

dice111 napisał/a:
Jak Ci się znudzi a chcesz mieć spokój z prądem na wieki, zastosuj opisany przeze mnie tam patent z całkowitym uśpieniem GW.

Polecam!! Działą perfekcyjnie. Dodatkowo jako przełącznik z funkcją antykradzieżową bo autem nie odjedziesz(odpalisz ale za 2 sekundy zgaśnie) z wyłączonym GW.
1. MMI usypia się bezwarunkowo.
2. Od tej pory nie mam problemów z odpaleniem ani razu.
3. Keyssa działa.
4. Elektryczna klapa działa.
Jedynie zrób to przy wtyczce GW bo w puszcze bezpieczników w prefl jest wspólny bezpiecznik z zegarami i za każdym razem mi się data i godzina kasuje :P Ja będę to właśnie zmieniał jak tylko się trochę cieplej zrobi.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.