Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] Problem z porannym odpalaniem samochodu  
Autor Wiadomość
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-10-06, 12:39   [A8 4,2 '97] Problem z porannym odpalaniem

Koledzy - przedstawiam wyniki badania dzisiejszego dnia.
Samochód odpalił idealnie - bez jakiegokolwiek zadławienia się - pracuje równo i teraz nie wiem czym to jest spowodowane bowiem:

W zbiorniku znajduje się dużo ponad połowę paliwa - a kiedyś coś czytałem na ten temat - że możne mieć to jakiś wpływ na pracę silnika. (wcześniej tankowałem z racji posiadanej instalacji ok 1/4 zbiornika)

Zalałem wczoraj do paliwa środek VAVOLINE do czyszczenia wtrysków ale przejechałem zaledwie 10 km na tej miksturze.

Proszę i podpowiedź i sugestie - co mogło spowodować prawidłowe odpalenie silnika.

O co chodzi dokładnie z tymi skomplikowanymi zbiornikami?
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Ostatnio zmieniony przez djdemon_pl 2009-12-19, 02:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-10-06, 14:52   

no to wszystko jasne myslalem ze paliwa masz ponad polowe.To teraz wiesz ze w a8 jak ktos kiedys wymienial pompe i zle ja zalozyl to zeby dobrze auto odpalalo to musi miec min pol zbiornika paliwa wiec teraz pilnuj tego i dolewaj zawsze wczesniej nim opadnie do polowy bo pompe zatrze.A8 ma dwukomorowy zbiornik i caly myk polega aby dobrze osadzic pompe i przelew przy jej wymianie. 90% osemek nie ciagnie paliwa ponizej polowy zbiornika, "mechanicy" nie umieja jej wsadzic ale za duzo by pisac na ten temat lepiej sie tlumaczy wprost.Kolego przywykniesz do tego a teraz ciesz sie z jazdy i dolewaj benzynke co jakis czas.Choc sprawa i tak jest dziwna ze na zimno problem wystepowal a na cieplo palil normalnie.Pojezdzisz zobaczysz.A podpinales vaga?
 
 
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-10-06, 17:12   

Tak ale na VAGU nic nie wychodziło.
Mnie również zastanawia, dlaczego ciepły rozgrzany silnik palił dobrze - chyba, że silnik rano na "ssaniu" potrzebuje większego ciśnienia z pompy (?) Hmmm - sam nie wiem....
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-10-06, 19:46   

Mój sąsiad ma trochę inne auto. Jest to rover. Choć lał paliwo które automatycznie
się wymieniało. Po pewnym czasie jazdy na gazie, a instalację ma sekwencję.
Dwa z czterech wtryskiwaczy się zapiekło i silnik zaczął kuleć. Po wlaniu jakiegoś
czyścika do wtryskiwaczy problem ustąpił.
Podczas jazdy na gazie wtryskiwacze paliwowe są zupełnie suche, ponieważ benzyna
jest dla nich jak olej do smarowania.
Ja przejeździłem samochodami z instalacjami gazowymi około 800 000 km.
I nie były to sekwencje tylko zwykłe na śrubę, a samochody były na wtrysku.
Lecz zawsze odpalałem samochód na benie i jakiś czas na niej jechałem.
Jak gaz mi się kończył to też starałem się przez ileś kilometrów jeździć na
benie żeby po zatankowaniu paliwa odświeżać je w zbiorniku. Bo po pewnym
czasie wytrąca się z niego oktan.
Pozdro. :idea: :peace:
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
krystek 
Użytkownik


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystek
Jeżdzę: a8
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: slaskie
Wysłany: 2009-10-07, 11:56   

nie strzela.zamaina wtryskiwaczy tez nie pomogla :/ obczaje ten czujnik
_________________
ks
 
 
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-10-07, 12:10   

Krystek a zalewałeś ponad połowe zbiornika ?
U mnie o dziwo pomogło.
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
krystek 
Użytkownik


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystek
Jeżdzę: a8
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: slaskie
Wysłany: 2009-10-08, 11:21   

nie zdazylem :-/ stal rano u mechanika poszlem go odpalic i dalej kulal.pogazowalem go i wylaczylem.za pare godzin poszlem znowu a mechanik nie moze go odpalic.po podpieciu kompa wyszlo cos takiego blad przepustnicy cos tam wolnych obrotow :?: narazie akumulator sie laduje.zobaczymy czy odpali jak nie wioze niby do nalepszego elektronika w okregu ale slono kasuje.mam juz dosc tego :evil:
_________________
ks
 
 
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-10-08, 11:55   

Krystek - chyba jak każdy, kto miał problem z tym samochodem przy porannym odpalaniu - doskonale Cię rozumiem. Gdyby to był fiat 126p - można by to przeboleć, ale kręcić takie auto i jednocześnie wymieniając po kolei kolejne ogniwa ewentualnych przyczyn, idzie się szczerze "zdenerwować"...
Trzymam kciuki za pozytywne i jak najszybsze rozwiązanie sprawy i opis na forum - dalszej przygody z samochodem.
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-12, 16:28   

To ja może teraz napiszę jak było (jest) u mnie:
Wszystko było dobrze przez długi czas. Mam podtlenek LPG, ale zbiornik paliwa cały czas na full zatankowany, jak zejdzie tak do 1/3 to tankuję.
I nagle, po jakichś 4 miesiącach bezawaryjnej pracy występuje problem z porannym odpalaniem samochodu (trzeba kręcić kilka sekund, nigdy za pierwszym razem nie odpali, jak odpali, to tak, że zaraz zgaśnie (300rpm), a jak już normalnie odpali, to po dodaniu gazu obroty spadają...). ROzmawiałem z jednym mechanikiem i mówił coś, że może to temperatura (bo w końcu coraz zimniej się robi), że go zalewa i nie może przepalić tego paliwa i dlatego przygasa. Potem z drugim mechanikiem, co kazał mi płynu do czyszczenia układu paliwowego wlać i wyjeździć. I teraz co się stało:
Wlałem płynu, dopełniłem zbiornik do 60l paliwa i jeździłem. Następnego dnia rano odpalił jak z kopyta. Ja cały uradowany. Następnego dnia (kiedy już 1/3 zbiornika została) już nie było tak różowo - co prawda lepiej niż na początku. Teraz, kiedy już całe paliwo z tym oczyszczaczem wyjeździłem, zatankwałem do pełna i jeżdżę normalnie na gazie, to znowu zimnego silnika za pierwszym razem nie odpalę... A bak pełny... I co teraz?
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-12, 21:57   

Witam
Myślę że w twoim przypadku to pompa paliwa, zbiornik ma dwie komory, a pompa przelewa z jednej do drugiej, pompa siada powoli i nie daje rady ciągnąć. Chyba szykuj się na wymianę.
 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-13, 17:54   

A ma ktoś jakiś schemat jak ta pompa tam w tym zbiorniku wygląda? Zaraz się rozejrzę za kosztem tej imprezy. Poza tym rozumiem, że trochę czasu jeszcze mam i zdążę do Polski w grudniu wrócić, zanim się mi to rozsypie? No i kto potrafi to dobrze zrobić, bo jak się czyta, to chyba mało kto.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-10-13, 18:30   

Tu jest fotka na której widać kosz razem z pompą , pompę paliwa włożyć do kosza to żaden problem , najważniejsze to dobrze trafić koszem w zbiorniku http://www.a8team.pl/topics12/165.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-13, 21:55   

Witam
Tu masz linka do wymiany tej pompy

http://img195.imageshack.us/img195/993/pumpw.jpg
 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-13, 22:03   

No dzięki - w ogóle to jak zwie się ten program, z którego macie te dokumenty? Bo też bym sobie go 'użyczył'.
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-13, 22:07   

Witam
Programiki to Etka, Etos i takie tam jesczcze, trochę rzeczy jest na AKP, troche na google można znaleźć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.