Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi  
Autor Wiadomość
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-25, 00:51   

Witam!

Korton napisał/a:
Na 99% mam servotronic, miesiac temu wymieniony olej wspomagania Febi zielony taki jak zaleca producent - ale to nic nie poprawilo sytuacji.

Z opisu wynika ze jesli gestosc oleju spadnie to wspomaganie sie konczy.Przy tego rodzaju ukladzie jest zaworek ktory otwiera sie w miare wzrostu predkosci auta.W przypadku gdy jest odrobine nieszczelny wystepuja takie wlasnie objawy.Nie mozna tez pominac zaworu przelewowego w pompie.Konstrukcja wezy przewiduje odpowiednie opory przeplywu co ma istotny wplyw na prace ukladu.
Co do "zakuc" to faktycznie niektorzy maja dobrze zakute.


Stefan.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-07-25, 08:13   

SenatorS8 napisał/a:
Powiedzial ze te weze maja wbudowane dlawiki(teraz wiem co to za wynalazek tuz przed chlodnica oleju wspomagania)

Dławik to jest na wężu zasilającym maglownicę z pompy, taka rureczka metalowa :) . Dodatkowo była w nim taka dziurkowana plastykowa rureczka z otworkami. Gdy zakuwałem u siebie węże gość mi zrobił bez tej zwężki niej bo stwierdził, że będzie działać no i była du*a :P Przejechałem na nim 2 km a buczało jak odrzutowiec <hihi> Dopiero po wstawieniu tej zwężki (zachowanie odległości i przekroju węży) wyciszyło cały układ <okioki>
_________________
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-25, 08:31   

O tej rurce na zasilajacym to wiedzialem i byla ona przelozona do nowego zestawu (wczesniej wlasnie czytalem ten problem) Natomiast na powrocie w chlodnice doslownie 3 cm przed nia waz konczy sie zakuciem i dany jest doslownie 3 cm kawalek weza z zakuciem jakby im w fabryce nie ten wymiar wyszedl.To tez jest dlawik.
co do nieszczelnosci
Nieszczelnosci na stronie wysokiego cisnienia to widac tylko wyciek,zapocenie i wsumie nic sie z ukladem nie dzieje .Natomiast jak bedzie nieszczelnosc na ssaniu to pompa zacznie podsysac powietrze i konczy sie jeczeniem badz/oraz slaba praca wspomagania
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-07-25, 10:30   

SenatorS8 napisał/a:
Natomiast na powrocie w chlodnice doslownie 3 cm przed nia waz konczy sie zakuciem i dany jest doslownie 3 cm kawalek weza z zakuciem jakby im w fabryce nie ten wymiar wyszedl.To tez jest dlawik.

U siebie mam taką metalową zwężkę na 2 nakrętki i jest git. Tam jest przejście z fi12 na 10mm albo fi10 na 8mm. Musiałbym zerknąć jeszcze raz bo już nie pamiętam.
_________________
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-31, 15:29   

Szukam pompy wspomagania, czy sa rozne pompy z ukladem servotronic, lub bez?

Nr do ukladu z servotronicem 4E0 145 155N?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-31, 22:30   

nie ma
na allegro masz od 199 pln
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-06, 21:35   

Ile roboty z wymiana pompy jest w D3 + BFM. Pytam, bo moj mechanik w takim aucie tego nie robil i chce sie z nim umowic, ale nie wiem ile czasu powinienem poswiecic.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-09-07, 20:40   

Mi to zajęło jakieś 5h ale dlatego że robiłem to na leniucha i po wyjęciu lampy robiłem to przez ten otwór . Przy -2 stopniach . Bez odkręcania przodu dostęp jest słaby .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-07, 21:30   

pioter napisał/a:
Mi to zajęło jakieś 5h ale dlatego że robiłem to na leniucha i po wyjęciu lampy robiłem to przez ten otwór . Przy -2 stopniach . Bez odkręcania przodu dostęp jest słaby .


Dzieki, czyli ciut grubsza robota. Myslalem, ze od spodu po zdjeciu oslon sie mozna dostac.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-08, 17:35   

w d2 od spodu się robi

DODANO:

więc tak niedawno zmieniłem pompę bo mi sprężarka od klimy powiedziała pa pa :]
i no właśnie początkowo było wspomaganie czy ciepły czy zimny po 500 km
robią się powoli jaja
najdziwniejsze jest to że teraz jak skręcam i nawet przy 160 mać to chwile jak by nie było wspomagania i nagle jak załapie to aż człowieka szarpnie w drugą stronę .
wspomaganie też już zanika <bezradny>
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-09, 23:23   

pepi napisał/a:
więc tak niedawno zmieniłem pompę bo mi sprężarka od klimy powiedziała pa pa :]
i no właśnie początkowo było wspomaganie czy ciepły czy zimny po 500 km
robią się powoli jaja
najdziwniejsze jest to że teraz jak skręcam i nawet przy 160 mać to chwile jak by nie było wspomagania i nagle jak załapie to aż człowieka szarpnie w drugą stronę .
wspomaganie też już zanika <bezradny>


Chwilowy brak wspomagania (dalo sie to zauwazyc przy wiekszych predkosciach powyzej 100km/h przy w wchodzeniu w luk) mialem. Jade, chce zainicjowac skret i cos trzyma kierownice, po uzyciu wiekszej sily puszcza i juz normalnie wspomaganie chodzi. Po wymianie oleju wspomagania z febi na oryginal objawy znikly. Niestety ciezkie wspomaganie na wolnych obrotach pozostaly. Nowa pompe juz mam, na dniach wymiana.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-10, 07:11   

tylko że jam mam nową pompę <bezradny>
już magiel był zrobiony przed kupnem auta chwilę na starej pompie tylko nikło na ciepłym i po dodaniu gazu pojawiało się .
Wiecie co czym bardziej w las to więcej drzew <bezradny> czym bardziej zagłębiam się w temat audi to tyle problemów z tym autem co jest -co prawda ja to i tak mało mam ;)
ale do kórwa mać gdzie ta przewaga dzięki technice ???????????
WSPOMAGANIE POMPA NASTAWNIKI -najlepiej się udać do https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=667 <brawo>
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-10, 08:28   

pepi napisał/a:
tylko że jam mam nową pompę <bezradny>
już magiel był zrobiony przed kupnem auta chwilę na starej pompie tylko nikło na ciepłym i po dodaniu gazu pojawiało się .


Jaki olej do wspomagania masz wlany?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-10, 17:36   

febi <hmm> chyba
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-11, 00:06   

pepi napisał/a:
febi <hmm> chyba

Zmien na oryginal, u mnie pomoglo - przynajmniej z haczeniem wspomagania, na wolnych obrotach problem pozostal, ale tu mam nadzieje ze wymiana pompy pomoze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.