Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-06-24, 11:59   

Poziom zawsze musi być między min a max. Dolać Ori a najlepiej wymienić na Ori. Wchodzi ledwo ponad 1l więc lajtowo i tanio.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-06-24, 12:05   

Zawsze jak nie jesteś pewien co było wlane rób płukankę. Oznaczenie jest nawet na korku. G004000M2. I uzupełnij płyn jak najszybciej bo zajedziesz sobie w ten sposób pompę. Płyn kupuj w ASO, równica pomiędzy OE a zamiennikami jest teraz tak niska, że nie ma sensu brać czegoś innego.
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-06-24, 12:08   

Za dwa litry Ori oleju do wspomagania zapłaciłem koło 50zl to żadna kasa patrząc na nasze wozy. Kupuj Ori :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-06-24, 12:11   

Za 50 PLN za 2l raczej nie ma szans by kupił OE olej, ale w stówce się zmieści. Ale nie wymienia się go co 10k km więc to żaden pieniądz ;)
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-06-24, 12:15   

A może to była cena za litr :P albo Michał widząc kolejne zamówienia zalitował się dając mi dobre zniżki :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 312
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-24, 13:07   

A domowym sposobem idzie wymienić olej na nowy? Bo to pewnie nie chodzi o wyssane go tylko ze zbiorniczka. Jak się robi tą płukankę? Jak do całego układu wchodzi nieco ponad litr to nie za wiele.Bardziej chyba zajeżdża się pompę chwilowo zanim się układ odpowietrzy (kierownicą do końca w prawo, w lewo i tak kilka razy?). Wiadomo że tak niski poziom być nie powinien że go nawet na bagnecie nie widać ale czy tak niski poziom mimo że płyn jest w zbiorniczku może powodować że tak ciężko się manewruje w miejscu? Coś foto mi nie weszło to teraz powinno wejść

2018-06-24 13.07.07.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 553,83 KB

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-06-24, 13:11   

Nie wiem jak wymienić cały na aucie. Z węża od chłodnicy schodzi sporo ale dużo zostaje w pompie. Nie wiem czy jest jakiś spustowy korek do tego.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 312
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-24, 13:25   

No teraz fota doszła
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-06-24, 13:36   

Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-24, 14:07   

drago_o napisał/a:
Poziom zawsze musi być między min a max.

Elsa:
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.

WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”."
_________________
Four rings to rule them all
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 312
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-24, 14:21   

danishow napisał/a:
Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów ;)

A co to znaczy dynamiczna wymiana oleju, tzn jak go się wymienia?

[ Dodano: 2018-06-24, 14:23 ]
gtfan napisał/a:
drago_o napisał/a:
Poziom zawsze musi być między min a max.

Elsa:
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.

WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”."


Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-06-24, 14:25   

No ja mama wysokoprężny V8, nie pomyślałem że może być inaczej jak mam wskazanie min i max na miarce ;)

Dynamicznie to znaczy, że wlewasz jednym wężem a drugim wypuszczasz i przepłukuje są w ten sposób układ.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 312
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-24, 14:38   

Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo <bezradny> no chyba że inaczej się nie da... druga kwestia to chyba samo jako takie płukanie coś da? Musiała by przekładnie pracować by ten olej cały przeszedł. Chyba że się mylę.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-24, 14:58   

denveco napisał/a:

Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3

To co podałem dotyczy D3, ale dla D2 Elsa podaje tak samo ;)

drago_o napisał/a:
No ja mama wysokoprężny V8, nie pomyślałem że może być inaczej jak mam wskazanie min i max na miarce ;)

W dieslu D3 tak samo jeśli chodzi o poziom, za to procedura jego sprawdzania dużo bardziej skomplikowana ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-06-24, 15:00   

danishow napisał/a:
Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów ;)

<okok>

denveco napisał/a:
Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo <bezradny>

Tak to się właśnie robi - płuczesz nowym płynem.
Jeżeli uważasz, że przelanie płynu na 100-200pln jest dużą stratą to możesz tego nie robić - ryzykujesz tylko zatarciem pompy czy magla które w oryginale kosztują po kilka tysi pln ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.