Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-17, 22:05   

Układ wspomagania w A8 nie bedzie pracował na dextronie z prostej przyczyny jest on za gesty. Audi ma wymagania do specyficznego minerału jakim jest ten OE zielony i on własnie zima jest rzadki podczas gdy dextron na mrozie gestnieje za bardzo. Może i ta regenerowana pompa takiego potrzebuje ale maglownica wymaga OE i co teraz panie?
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-09-17, 23:23   

Wiem o tym, ale jak pogodzić jedno z drugim ? Nie wiem co miał wlane poprzedni właściciel mojego auta, ale było wszystko w miarę, nie dobrze ale bez tragedii, wlałem nowy płyn oe z serwisu zielony, i zaczęła się masakra.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-17, 23:28   

U mnie czerwony zalany awaryjnie nastepnego ranka objawił się wyciem i brakiem wspomagania musiałem dynamicznie to wymieniać. Jak pogodzić? Nie zakładac uj wie czego tylko sprawna uzywke albo nowe OE.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-18, 08:03   

Jak moze uniewaznic gwarancje jesli zalejesz plyn zalcany przez producenta? Zapytaj tego Pana czy jego gwarancja obejmuje pozniej inne elementy, ktore z przymusu beda pracowac na plynie odbiegajacym od specyfikacji i czy Ci je za darmo naprawi? Ja bym lał zgodnie z zaleceniami. Widocznie cos z ta pompa nie tak jesli nie moze wedlug niego pracowac na ori plynie. Zauwaz ze duzo auto na tym plynie jezdzi i problemow nie ma, wiec sa one skutkiem nie plynu a stanu oompy.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-09-18, 08:38   

Gęstszy płyn wycisza pewne niedoskonałości w naprawie. Sprawia, że pompa lepiej tłoczy płyn.
Ale nie oznacza to, ze po rozgrzaniu ten płyn będzie pracował prawidłowo.
Nie raz było wspominane na forum i ja też się przekonałem, że ori to ori.
Może nie czyni czarów, cudów itp ale tu chodzi o właściwości oleju, skład i temperaturę wrzenia oraz jego zachowanie w wysokiej temp.
Nie jedna osoba się już przekonała lejąc xxx, zima pięknie wspomaganie chodzi, jednym paluszkiem. Przyszła wiosna cieplejsze dni i po rozgrzaniu wspomaganie było toporne.
Drago dobrze pisze:
drago_o napisał/a:
Zapytaj tego Pana czy jego gwarancja obejmuje pozniej inne elementy, ktore z przymusu beda pracowac na plynie odbiegajacym od specyfikacji i czy Ci je za darmo naprawi

Niech pan da Ci to na piśmie i będziesz miał ewentualną podkładkę bo potem się wyprze.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-09-18, 10:22   

Nie powiedział tego dosłownie, ale wywnioskowałem to z rozmowy telefonicznej z nim.
Poza tym nie róbcie z tego auta bóg wie czego, moje drugie auto jakim aktualnie jeżdżę to bmw e39 i tam także jest wlany mtf 2, tak wiem, zaraz zostanę obrzucony błotem żebym nie porównywał tych aut, ale dlaczego ? W e39 wymieniałem maglownicę a tą z a8 trzymałem w ręku i z zewnątrz wyglądają w 90 % tak samo, wiec i podobnie są zbudowane wewnątrz, tak samo jak pompa wspomagania, jak otworzyłem paczkę to myślałem że wyjmuje pompę od bmw, sprężarka klimatyzacji wygląda także bardzo podobnie, w e39 mam pompę wspomagania z forda escorta kupioną za 39 zł i wszystko idealnie pasowało, wiec dlaczego tutaj miałoby coś się dziać ? Już tłumacze, oryginalne pompy wspomagania jak i reszta układu kierowniczego kiedyś w audi się nie psuły, bo latały ma mtf 2, audi stwierdziło że jest to zbyt wytrzymałe i zmienili płyn na taki w którym cały układ jest bardziej męczony i wszystkie komponenty szybciej siadają.

Tyle w temacie, jeśli będzie się coś działo to zmienię płyn i tyle.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-18, 11:48   

Jak juz wspomniano własciwości oleju audi i dextrona (na jakim BMW sobie może świetnie radzić) sa daleko inne. Zielony płyn jest o wiele rzadszy. U mnie wyleciał po dobie ten czerwony jak tylko naprawiłem spory wyciek z układu. Nie dało sie na tym zima jeździc a w oplu to bez problemu.

Zrobisz jak uważasz ale do tematu na pewno powrócisz.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-09-18, 12:08   

Wojtec1987 napisał/a:
Poza tym nie róbcie z tego auta bóg wie czego


Twoje auto, rób co chcesz.
Ale tu koledzy chcą Ci pomóc i doradzić, a nie zaszkodzić.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-09-18, 12:30   

Zgadza się, i mam nadzieje że nie raz od was ją jeszcze uzyskam, jak pisałem, jeśli zauważę że coś jest nie tak od razu zmienię płyn.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-19, 12:01   

Chodzi jedynie o to, że elementy są stosunkowo czułe na płyny eksploatacyjne a ich naprawy drogie... stąd taka odpowiedź. Niektórzy posiadają te auta już długo i dobrze się na nich poznali. Wszytko raczej dla przestrzeżenia Cię bo możesz władować się w duże niepotrzebne koszta ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-09-27, 13:17   

Chłopaki, chyba wiem o co wam chodzi żeby nie lać czerwonego płynu do tego auta, zauważyłem że podczas zimnych dni jak np dzisiaj rano +4 stopnie pierwsze 2 skręty w lewo i prawo szły opornie, dopiero po chwili się uspokoiło, domyślam się że to jest właśnie wina płynu ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-09-27, 16:52   

Wojtec1987 napisał/a:
domyślam się że to jest właśnie wina płynu ?

Najprawdopodobniej tak, ewentualnie zapowietrzony układ lub nieszczelny.
Na Twoim miejscu pierw, zrobił bym podmianę na ori, taki jaki zalecany jest przez grupę AUDI/VW
Zaszkodzić mu nie zaszkodzisz na pewno.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-09-28, 18:16   

Ok, płyn zamówiony, w sobotę go wymienię, mam nadzieję że będzie lepiej.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-09-28, 18:17   

Jedzie ekspresem już - 4L do wymiany i płukania :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-28, 18:19   

A nie pisałem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.