Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-11, 19:53   

preston81 napisał/a:
i tak jak i tobie szkoda mi kolejne 2,5k na gowienko z aso


no jest to niestety przesada bo dwa wymienisz i masz polowe wartosci auta :/ ale znow czlowiek psychicznie inaczej podchodzi jak ma nowke z ASO a nowke nie wiadomo co... ;) ale ja wychodze z tego zalozenia ze jak bedzie sie mialo posypac to sie i tak to stanie...jestem z osob ktore nie wierza w przypadek tylko w przeznaczenie <tjaa>

no i tak bylo mi przeznaczone po dwoch latach uzytkowania zregenerowac glowice ;)

preston81, poszlo pw
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-13, 19:54   

no i tak...olej dzis wymienilem na

LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40 + wlalem 600ml. srodka tej samej firmy od uciszania popychaczy, jednak, nic to nie dalo, tzn....jest jakby ciszej ale slychac drania :/

Zrobie jeszcze test serwisowy na uciszenie popychacza - dziada ;) czyli :

*odpalam i bez dodawania gazu czekam az sie olej rozgrzeje,

* nastepnie dodaje gazu i trzymam przez 4 min na poziomie 2 - 3 tys. obrotow.

* po 4 minutach 30 sekund przerwy .....i tak 5 razy....


jesli za 8 / 9 razem dalej bedzie go slychac to nie trafilem na niego wymieniajac ich 7 szt. ;( I teraz pytanie.... czy moge tak narazie jezdzic (bo w srodku i tak tego nie slychac) i czy sie nic z glowica nie stanie .... bo generalnie moj mechanik twierdzi zeby poczekac do wymiany rozrzadu i wtedy wymienic najlepiej pozostale 13szt bo bedzie bezproblemowy dostep. Tylko ze rozrzad to ja dopiero za jakis rok bede wymienial... :/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-13, 21:05   

jeśli stuka to tylko stuka :)
da się z tym żyć
mierzyłeś ciśnienie oleju ?
i jest pewność że to popychacz ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-13, 21:54   

pepi napisał/a:
mierzyłeś ciśnienie oleju ?
i jest pewność że to popychacz ?


cisnienia nie mierzylem, ale jesli bylo by za slabe, to odzywalby sie tylko jeden popychacz a nie wiecej?

nie wiem co to moze byc innego, bo slychac to u gory w lewej glowicy miedzy 7/8 cylindrem i tylko pojedyncze stukanie. Jutro jak sie uda to nagram filmik jak to slychac....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 08:07   

no tak wiec ze sie mi rano nudziło, wiec nagrałem co to jest dokładnie za dziwek...może teraz bedzie łatwiej określić skąd to, jak to, i w ogóle... ;)

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

oczywiście chodził na PB... :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-14, 08:58   

miałem tak samo po wymianie napinacza :)
może lepiej zmierz to ciśnienie oleju ;)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-14, 09:00   

u mnie po dodaniu gazu to cichnie a nie jest czasem 2gi napinacz do wymiany ??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 09:17   

pepi napisał/a:
miałem tak samo po wymianie napinacza :)
może lepiej zmierz to ciśnienie oleju ;)


na pewno zmierze

a Typepi, robiles cos z tym czy zostawiles bo wiedziales ze silnik do wymiany?

preston81 napisał/a:
u mnie po dodaniu gazu to cichnie a nie jest czasem 2gi napinacz do wymiany ??


druga strona jest cichutka. Przy wymianie uszczelek pod pokrywami prawa strona napina elegancko i slizgi tez cale. To slychac definitywnie z tej lewej strony, gdzie juz jest prawie wszystko nowe :) ... prawie ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-14, 09:24   

jakie masz ciśnienie oleju ?
na wolnych i wyżej ? :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 09:36   

no to musze jutro pomierzyć....tylko tak jak wczesniej pisalem, gdyby cisnienie nie bylo wystarczajace, to stukalby tylko jeden a nie wiecej? Poza tym w miare wzrostu obrotow wzrasta czestotliwosc stukania, ale nie cichnie...tzn. jest zagluszane przez silnik, ale mimo to slychac...

ale jesli wyjdzie ze cisnienie nie takie, to co wtedy? pompa oleju, czy predzej ten zaworek?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-14, 10:40   

tak slucham i slucham jednak tak nie mialem mialem tylko na starcie tzn pukał mi napinacz ktory byl juz zdezelowany i moze tak troszke tez klekotal ale jak go wymienilem to tego juz nie mam , a 2 czasem mi puknie przy starcie ale po 1s sie ucisza , podczas jazdy rowniez nic nie slysze
tak czy owak łączę się z tobą w bólu
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 11:34   

preston81 napisał/a:
a 2 czasem mi puknie przy starcie ale po 1s sie ucisza


to ze łańcuch czasem punknie / zachrobota przy starcie to moim skromnym zdaniem normalna sprawa, bo przez ta 1-2 sek. olej musi pod cisnieniem do napinacza dopłynąć. Ale to na pewno nie łańcuch...

gdzie trzeba sie wpiac tym urzadzeniem do mierzenia cisnienia oleju?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-14, 13:54   

Zależy od urządzenia, zwykle w miejsce czujnika oleju lub czujnika temperatury oleju (czasami jest to to samo miejsce).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-14, 18:19   

do czujnika oleju się daje jest najprościej
ja jeszcze nie słyszałem napinaczy
nawet po wymianie oleju :D
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-14, 19:47   

Martin, jeżeli to jakiś popychacz hydrauliczny to posprawdzaj je.

Procedurka:

1. uruchamiasz silnik na 4-5 minutek (nie więcej by nie nagrzać silnika za mocno)
chodzi o to by napełnić popychacze olejem

2. ściągasz pokrywę klawiatury
3. sprawdzając każdy z popychaczy postępujesz następująco: o

3.1. obkręcasz tak wałęk by krzywka była 180 st od szklanki - biorąc nie metalową rzecz (na gruby śrubokręt zakładasz plastikową końcówkę, zabezpieczasz grubo taśmą itp.)
naciskasz na szklankę - szklanka nie powinna się ugiąć, nie powinno być luzu.

3.2. obkręcasz wałek tak (kręcąc wałem silnika) by krzywka napierała na szklankę - sprawdzasz luz - nie powinno go być, szklanka nie powinna się uginać /tutaj zazwyczaj nie występują problemy, sprężyna zaworu wystarczająco mocno dociska by wykasować luz, tutaj luz byłby wyczuwalny gdyby popychacz był rozwalony na max.

Przy tak głośnym klekotaniu to luz musi być sporawy punkt 3.1 - oczywiście jeżeli jest to klekot popychaczy.

Sprawdź ciśnienie oleju (tak jak pisał kilka razy PEPI). Bo to może być coś innego.

Np.

1. stukający zawór o tłok...
2. coś wpadło do kommory spalania przy składaniu i powoduje klekotanie (uderzanie tłoka przez to coś o zawór)
3. panewka korbowodowa
4. bardzo duży luz na prowadnicy zaworowej (raczej mało prawdopodobne)

Pomijam sprawę napinaczy łańcuszków, za mało miałem okazję ich słuchać (klekoczących).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.