Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-14, 21:50   

Tak, siedzą po kolektorem ssącym, tak po ukosie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 21:57   

o matko i corko....ale nie chcesz mi powiedziec ze tam trzeba glowice sciagac, bz sie dstac do tego? Rozumiem ze sam kolektor ssacy wystarczy zdjac i pod nim jeszcze taka oslone metalowa...?. :>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-14, 21:59   

Do zaworków tak, tylko kolektor. Głowic nie trzeba zdejmować. To się nazywa zawór zwrotny.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 22:02   

to ulga :-D a do tego zaworka jakis specjalny klucz trzeba? Wygla mi to jakby na imbus??? odkrecam...wyjmuje...wkladam nowy...dziala??? :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-14, 22:05   

martin_rs4 napisał/a:
to ulga :-D a do tego zaworka jakis specjalny klucz trzeba? Wygla mi to jakby na imbus??? odkrecam...wyjmuje...wkladam nowy...dziala??? :D

Dokładnie, ale na jaki klucz, to nie pamiętam. Kiedyś podobnie miałem w AAH (2,8), po wymianie cisza.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 22:09   

hehe ja tez mialem kiedys podobnie w A4 2.8 AAH :D ale tam wystarczylo wymienic olej na polsyntetyk i to pomoglo... :) tutaj raczej mu mineralnego nie zaleje <nienie>
w kazdym razie wielkie dzieki za wskazowki....chyba ze jest jeszcze cos no co powinienem zwrocic uwage przy wymianie tego zaworka?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-14, 22:10   

Raczej tylko tyle, myślę, że to prosta sprawa. Więcej zabawy będzie ze szklankami, ale wychodzi na to, że ich czas już nadszedł. Powodzenia.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-14, 22:14   

no ok. pobawie sie z tym i dam znac co i jak.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-15, 07:58   

System smarowania silnika 5V.

Do ściągnięcia

Zawory te, o których mowa wcześniej, mają za zadanie uniemożliwić spłynięcie
oleju z głowicy (części wysokiego ciśnienia) po zaniku ciśnienia oleju w bloku silnika.

Czyli np. wyłączeniu silnika (pompa olejowa nie działa) ciśnienie oleju w magistrali
olejowej w bloku maleje to te zawory się zamykają i zapobiegają spłynięciu oleju
do głównej magistrali w bloku.

Chodzi np. o poranne odpalanie. Jeżeli słychać przez 2-5 sek stukot góry, później cisza
to te zaworki mogą byś przyczyną. Oczywiście szczelność wszystkich rzeczy w głowicy
też ma spory wpływ na to jak długo stuka i czy w ogóle przestaje stukać.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-15, 08:12   

dzis rano odpalam auto i ...stuka..ok.

wyjechałem z garażu zostawiłem auto odpalone...poszedłem zamknąć garaż i wróciłem sie do domu na chwile, wracam.....i cicho !! :D mówie super, się naprawiło :]

pojechałem do pracy ok. 18km, przyjeżdżam na parking, wysiadam i cisza! Zgasiłem auto, ale jak to ja musiałem sprawdzić jak będzie po ponownym odpaleniu...odpaliłem i... zaczęło stukać :/ ciszej niż wcześniej, ale jednak....

wychodzi na to że faktycznie może byc to ten zaworek i nie trzyma oleju. Po pracy pojade do mechanika sprawdzić ciśnienie jeśli tylko mu czas pozwoli....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-18, 20:58   

noo dobra Pany :]

jak ze moj mechanik wybyl na jakies szkolenia nie mam na razie mozliwosci sprawdzenia cisnienia oleju :/ ale za to doswiadczam innych interesujacych rzeczy, a mianowicie tak jak ostanio dzis znow po odpaleniu nastala piekna cisza. Nic nie stukalo, po ok 18km rowniez cicho. Po pracy wsiadam silnik zimny, odpalam i ....cicho...kurcze mowie fajnie <hura> no to do domu + rudnka po miscie zeby dobrze dogrzac olej i....cisza....

No ale po tym jak postal jakies 15-20 min, po ponownym odpaleniu znow stuk, puk... :/ Jutro zapewne rano tez bedzie cicho bo olej jeszcze gesty, ale wychodzi na to ze jednak to w 90% wina tego zaworka zwrotego, bo nietrzyma cisnienia po zgaszeniu silnika...

powiedzcie, czy ten zaworek trzyma pod cisnieniem olej wlasnie dla popychaczy oraz nastawinka?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-18, 21:14   

A może to ten specyfik l-m dolany do oleju zaczyna działać skoro jest poprawa. Wszystko musi się najpierw ułożyć, raczej nic nie działa od razu. Ja bym pojeździł jeszcze trochę i poczekał na rozwój wydarzeń. Raczej na bank to popychacze, ale pokażę jutro te Twoje filmiki mojemu mechanikowi i zobaczę co na to powie :)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-20, 08:12   

Moim zdaniem to nie ten zaworek.

Typowy objaw jego niewłaściwego działania wygląda inaczej.

Przy odpaleniu, przez dłuższy czas nie ma właściwego ciśnienia na górze.
Tak 3-5 sek. Później ciśnienie musi się pojawić i wszystko powinno ucichnąć.
Czyli góra powinna być cicha po dłuższej czy krótszej jeździe.

Jeżeli głośno jest na górze po dłższej pracy silnika to są możliwe trzy rzeczy:

1. puszcza jednak cos na górze ciśnienie i nie ma właściwego ciśnienia
2. podczas montażu dostało się jakieś zanieczyszczenie i zmniejszyło światło magistrali olejowej na górę.
3. nie otwiera się całkowicie ten zawór zwrotny (to ten nietypowy objaw), ciśnienie oleju napiera na jego tłoczek i się otwiera. Ponieważ "napiera" na niego ciśnienie oleju kilka BAR to ciężko by się nie otworzył, chyba, że za jego tłoczkiem umieściło się coś co go blokuje
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-20, 16:19   

jak by coś dostało się w magistrale to wałki by przytarło ;)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-20, 21:03   

marekp750 napisał/a:
Moim zdaniem to nie ten zaworek.

Typowy objaw jego niewłaściwego działania wygląda inaczej.


marekp750, masz racje niestety to nie zaworek jest tu problemem. Wymienilem dzis ten zaworek na nowke z ASO ale niesety nic to nie dalo :/ tzn. ...po wymianie i odpaleniu (silnik zimny, olej gesty) cisza jak makiem zasial. silnik pochodzil tak pare minut. potem go zgasilem. Poczekalem chwile, odpaliem i znow cisza byla <hmm> ..mysle moze bedzie ok. Zostawilem go jeszcze odpalonego na pare minut naciszyc sie chwila ciszy :p i go wylaczylem.

po ok. 30min. musze jechac do miasta, wlaczam silnik ...kr.wa znow stuka ;( .

wychodzi na toze olej jak gesty i zimny to wyglusza ten popychacz. Moge normalnie jechac z 1h lub z 30km i dalej bedzie cicho. Dopiero jak zgasze silnik i go za chwile znow zapale jak olej juz jest dogrzany to stuka od razu po odpaleniu....

watpie zeby cos gdzies przytkane/brudne bylo bo by nawalalo bez przerwy. Dziwnym jest tez fakt ze rano olej jak zimy to wycisza dziada, ale jak sie nagrzeje (bez wylaczania silnika) to tez nie stuka nic. Sopiero musze wylaczyc / wlaczyc zeby zaczelo stukac...

Jedyny "pozytyw" wymiany tego zaworka bylo totalne czyszczenie wszystkiego co sie pod kolektorem znajdowalo bo sajgon byl nie z tej ziemi <tjaa>

PRZED



PO



no i jeszcze komora

PRZED



PO



dla potomnych zamieszcze w odpowiednim dziale opis krok po kroku jak to wymienic ten zaworek...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.